Att Du föreställer dig att
alla andra har exakt samma tankeverksamhetsförmåga som Du själv säger ju det mesta.
JO! - det var precis så du uttryckte dig. Du verkar ha problem med självbilden.
Du slänger dig gärna med "fakta" va? Och påstår att dessa är sanna och aldrig går att motbevisa -tills någon gör det-.
Precis som majoriteten av alla andra människoboskap.
Jag slår inte in spikar i hjärnan Därför att:
1. Det gör ont
2. Jag är beroende av hjärnan för att kunna fortsätta leva det liv jag lever just nu, som jag är ganska nöjd med
3. Jag inte med säkerhet kan säga att jag inte kommer att dö
3b. Detta eventuellt är evigt
Dem flesta upplever sig också vara medvets
lösa varje natt när de sover.
Sanningshalten i olika teser är varierande, och tankeverksamhet behövs för att uppfatta denna.
Du är i dagsläget uppenbarligen inte mottaglig för någon vidare kunskapsutvidgning genom tankeverksamhet,
Jag avsäger mig därför rätten att fortsätta denna diskussion.
Jo, det är precis vad jag både skrev och menade. Det hade du också vetat om du varit öppen för mina inlägg.
Du misstolkar mig - jag har aldrig påstått att alla tankar är o-originella. Jag menade att man inte kan föreställa sig något innan
man tänkt det.
Det jag menar när jag påstår att du är dummare än Judas, är just det!
Du -precis som föregående användare- tror att ni har kunskap just för att ni TROR det.
Mitt förslag på problemdämpande åtgärd kvarstår: Tänk istället för att uttala dig.
Tack för era "bidrag" (

) - men jag kommer i fortsättningen att tänka mig för innan jag väljer att fortsätta en diskussion.
"Vi har försetts med två öron och en mun för att insikt är dubbelt så viktigt som uttal"
"Om du inte förstår, är det bättre att hålla käften"