Citat:
Ursprungligen postat av
JohanSverkersson
Moment, du är väl invandringskritiker och anti-feminist va?
När alternativa medier rapporterar om hur europeiska kvinnor tvingas gömma sig, inte törs gå ut, eller bär slöja som i delar av Wien för att inte trakasseras, så undrar många vad som hänt med den europeiske mannen. Visst är det fegt att många europeiska män inte skyddar sina kvinnor?
Jag är invandringskritisk ja och står på M,KD, SD sidan, fast jag inte röstar SD av olika skäl. Dock hade jag velat se deras invandringspolitik.
Jag vet inte vad definitionen av antifeminist är. Jag är för att vi ska ha lika rättigheter inför lagen, och lika skyldigheter. Dock tycker jag att man ska ta hänsyn till de skillnader som finns mellan könen i fysisk styrka gällande vissa områden, tex yrken som militärmakt. Tycker alltså inte att kvinnor ska ingå i obligatorisk värnplikt.
Annars tycker jag att samhället får sköta sig själv, alltså folk får söka jobb etc på samma villkor och möjligheter, ingen kvotering och andra anpassningar ska ske.
Vad anser du att en antifeminist står för?
Ja jag tycker att det är en jävla utveckling rent ut sagt att män knuffar fram sina kvinnor före dem själva. För mig känns det rätt naturligt att en man skulle inta rollen av beskyddande kraft vid behov, hade min potentiella man agerat annorlunda hade attraktionskraften dött rätt så omgående från min sida skulle jag tro. Blir error i hjärnan.
Vad jag finner underligt är att samtidigt som många här på Flashback snackar om hur mesiga kuvade svenska män i samhället är som bor med sina kvinnor /har förhållande med svenska kvinnor, sitter de samtidigt här och skriver att de skulle kasta fram sin egen kvinna åt vargarna före sig själv.
Jag förstår inte heller vad de förväntar sig när de själva inte axlar sin roll som man. Tror de att kvinnan ska kunna "vara kvinna" lugnt och tryggt när de själva beter sig som ynkryggar?
Inte konstigt att de har erfarenheter av hårdbarkade feministiska kvinnor...
En man ska vara en man. Vi vet alla vad det innebär.
Vad anser du själv? Att det är fegt? Tolkar dig så.