2019-02-15, 16:06
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Visa mig exempel på en bartender som spelar i något amatör-rockband och är gift med en högutbildad och rik kvinna med jobb som bankdirektör eller VD för ett framgångsrikt IT-företag.

Han är ingen provider, han är en lover. Han får ha allt det roliga utan att ta någon ansvar, det som de flesta män egentligen drömmer om att vara, eller hur?
Citera
2019-02-15, 16:10
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Denna tro att män alltid kommer anpassa sig för kvinnor tror jag är lite outdated, vi lever i en Värld med så kallade alternativa dimensioner, många av dessa dimensioner är mycket mer underhållande än familjelivet med all dess ansvar.

Visst är sexuella drivet evigt starkt, men alla studier visar att porr dämpar den något enormt och att vi har allt mindre sex och är allt ensammare.

Återigen, du kan inte spekulera om vad som ska hända utan att se på vad som håller på att hända. Data visar att 1 man på 2 kvinnor har 3 års utbildning vid 25, för 10 år sedan var det ca 3 män på 5 kvinnor, lite längre bak i tiden var det ca 55/45.

Samhället förändras snabbt, skillnaden mellan pojkar och flickor i PISA ökar snabbare, och gamercommunityn har blivit mainstream (och culture wars och allt annat som kommer med det).

Finns några positiva krafter, som Jordan Peterson, som försöker fånga upp dessa pojkar och får det att ta ansvar och tänka lite större, men i det stora hela så struntar givetvis samhället (speciellt i Sverige) i vad som händer med dessa pojkar.

Män är naturligt disagreeable och kommer inte acceptera att äta skit bara för att få vara knähund till någon kvinna, ifall de saknar förmåga att vara mannen i huset så tror jag många kommer ge upp och bara leka vidare för resten av livet.

Antalet feminister bland män har visat minska radikalt senaste åren, medan det ökar bland kvinnor. Någon mötesplats existerar inte.

Du tar M+KD+SD som exempel, men bara 20% av unga kvinnor röstar på det blocket jämfört med över 50% av unga män.

I och med att mainstreampolitiken visar sig vara en förlorad kamp, tror jag tvärtom att många kommer radikaliseras. Jag har själv ingenting i politiken att göra, då den är blodigt tråkig, att vara en lite freaky paleolibertarian med direktdemokrati och regionalism och etnoseperatism som ideal kan jag lova är en bättre presentation i dejting än att visa sig vara en tråkig SDare. Det är dock inte anledningen till att man väljer sin väg, vi lever i en Värld där män inte anpassar sig längre efter kvinnor, inte heller anpassar sig kvinnor efter män. De lever i helt olika dimensioner utan någon riktig mötesplats.

Unga män går till metalkonserter och dreamhacker där det finns noll kvinnor och låter unga tjejer gå och festa med våldtäktsafghaner i popfestivaler. Pojke möter tjej är inte längre så stark drivkraft som det en gång varit.

Anpassning är inte framtiden, allt pekar mot allt mer seperatism. Flashback är ju perfekt exempel på det, finns ingen vilja att göra anarkin som råder här bekväm för att få in tjejer att diskutera med, tvärtom gör man nästan allt för att skrämma iväg dem och fortsätta ha 1 miljon manliga användare och 10% så många tjejer.

Något intresse till fred och diplomati tycks inte finnas.

Sexmarknaden följer alla marknadsmekanismer: det finns en efterfrågan och utbud. Porr tar rent kemiskt bort stor del av efterfrågan, ifall unga män sedan njuter av perfekta porrgudinnor virtuellt hela dagen så kommer de inte enkelt gå långa vägar för att göra allt som en tjej något under medeln vill ha (dessa brukar vara vad de flesta män har chans på).

När dessutom relationsbiten är helt out of sync och unga "medelsvensson" inte vill ge kvinnan hennes relationsdrömmar för att utbudet har sjunkit i värde, samtidigt som feminismen gör att utbudet (kvinnor) efterfrågar i sin tur saker som andra sidan (män) absolut inte vill ge dem.

Vi börjar alltså tala om produkter som blir över i hyllan, som en samling ruttna äpplen (och detta kan vara en metafor för både medelmannen eller medelkvinnan) som går upp i pris istället för ned.

Intressant kommentar.

Det markerade:
Skulle du kunna utveckla lite? Jag förstår inte. Är det så män ser på förhållandet "man/kvinna". Hur ska jag tolka det? Som att om en man blir förälskad i en kvinna har han automatiskt förlorat och tillvaron som knähund kommer som ett brev på posten?

Jag undrar också: Vill alla unga män idag vara mannen i huset?

Jag känner mig hemma hos "nörden", jag ska bli utredd för aspergers snart, bland mina närmaste vänner har det varit "gamern" i ett nötskal. Sjukt intellektuella och verbala. De alla har faktiskt barn och partner idag. Men ingen av dem skulle jag säga är "mannen i huset". De vill inte heller.

Håller också med om att "vi" (antifeministerna) måste sluta "cucka" andra män, ingen tjänar på det, det blir bara tramsigt.
Citera
2019-02-15, 16:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Svenska kvinnan ska inte överges, de ska vårdas väl. Svenska feminister däremot...

Det verkar vara samma sak för de flesta skribenter här.
Citera
2019-02-15, 16:14
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Han är ingen provider, han är en lover. Han får ha allt det roliga utan att ta någon ansvar, det som de flesta män egentligen drömmer om att vara, eller hur?

Precis han är en player, ingen förståndig kvinna skulle satsa på honom.

Perfekt för ons dock.
Citera
2019-02-15, 16:23
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Precis han är en player, ingen förståndig kvinna skulle satsa på honom.

Perfekt för ons dock.

Jo, men sedan händer ändå förälskelser efter några enstaka ligg och förståndet spolas ner i diket. Kanske inte en kvinna som är bankdirektör...men många unga töser kan förälska sig vilt i sådana män utan framtid (haha, en sådan man som jag själv är, men jag är för introvert för att passa in i lover-kategorin).

Tror att alfa-beta hierarkin fungerar så dåligt som förklaringsmodell för relationer då en man kan vara alfa i arbetet och beta i hur han förhåller sig till kvinnor och sociala hierarkier i övrigt.

En lover-provider distinktion är betydligt bättre, där lovern får ha roligt med kvinnan och providern tar ansvar för kvinnans avkomma. Tack och lov är det inte en svartvit skala (då skule jag tro på cuck-mytologin) och det finns gråskalor däremellan, män som får ha roligt och även får ta lite ansvar för framtiden (eller lite roligt och en hel del ansvar). Min farsa var väl någonslags "lover" som min mamma på något sätt (delvis) fick ordning på, blev ett mer levande äktenskap än med en renodlad provider som leder till skilsmässa då det inte finns någon "lek" i förhållandet och mannen är en passionlös skugga av alla de roliga män kvinnan haft i yngre dagar.

Tycker alla män ska ha som ideal att aldrig närma sig en renodlad provider. Aldrig vara knähund. Aldrig be om lov eller vara för beroende av en kvinna.

En till sak är att "providern" förrut var en respekterad pjäs i samhällsordningen, det fanns en vödnad för fadersgestalten som inte finns längre. Den projiceras ut av media och reklam som en tönt, ungar ger mindre respekt till dennes auktoritet och frugan är ofta den som styr och ställer.

Så det blir allt mer skrämmande rent naturligt, även för män som inte har en chans att vara lovers, att ta sig an rollen. Den känns lite som en avgrund, momentet då livet tar slut. De kan sedan givetvis vara desperata och förälska sig enkelt då de haft ganska lite erfarenhet med kvinnor, men de med lite självinsikt aktar mer än gärna att falla in i fällan (tror det var svar på ditt andra inlägg).

Att agera "man i huset" är inget som svenska män vet mycket av, de har ofta aldrig ens växt upp med en sådan fadersgestalt. De värdesätter dock ändå sin självständighet ifall de är naturligt disagreeable, och internet är ju fylld med chimärer om fällor som väntar dem (unga män växer ju upp mer med information från internet än TV idag).
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-15 kl. 16:52.
Citera
2019-02-15, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22

Definitivt stor skillnad mellan olika personer på detta forum. Det ser man om man inte är blind.
Citera
2019-02-15, 17:07
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Fast min fråga var hur dessa unge pojkar ska begripa att de ska hålla sig borta från allt som har med svenska kvinnor att göra. Inkluderas deras mammor där också?
Jag bara undrar hur du tänker när du föreslår en sådan sak, rent praktiskt.
Det är väl ganska uppenbart att när man motverkar traditionella könsroller redan i förskolan, så betyder det att man kastrerar män mentalt och det leder till att när något händer, så saknas initiativförmåga och civilkurage och de tar fram och filmar och står i vägen och kanske ifrågasätter order i stället.

Snart har vi ingen som tar ansvaret och riskerar den första smällen, om de inte är anställda för just det och får betalt.
Citera
2019-02-15, 17:14
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Denna tro att män alltid kommer anpassa sig för kvinnor tror jag är lite outdated, vi lever i en Värld med så kallade alternativa dimensioner, många av dessa dimensioner är mycket mer underhållande än familjelivet med all dess ansvar.

Visst är sexuella drivet evigt starkt, men alla studier visar att porr dämpar den något enormt och att vi har allt mindre sex och är allt ensammare.

Återigen, du kan inte spekulera om vad som ska hända utan att se på vad som håller på att hända. Data visar att 1 man på 2 kvinnor har 3 års utbildning vid 25, för 10 år sedan var det ca 3 män på 5 kvinnor, lite längre bak i tiden var det ca 55/45.

Samhället förändras snabbt, skillnaden mellan pojkar och flickor i PISA ökar snabbare, och gamercommunityn har blivit mainstream (och culture wars och allt annat som kommer med det).

Finns några positiva krafter, som Jordan Peterson, som försöker fånga upp dessa pojkar och får det att ta ansvar och tänka lite större, men i det stora hela så struntar givetvis samhället (speciellt i Sverige) i vad som händer med dessa pojkar.

Män är naturligt disagreeable och kommer inte acceptera att äta skit bara för att få vara knähund till någon kvinna, ifall de saknar förmåga att vara mannen i huset så tror jag många kommer ge upp och bara leka vidare för resten av livet.

Antalet feminister bland män har visat minska radikalt senaste åren, medan det ökar bland kvinnor. Någon mötesplats existerar inte.

Du tar M+KD+SD som exempel, men bara 20% av unga kvinnor röstar på det blocket jämfört med över 50% av unga män.

I och med att mainstreampolitiken visar sig vara en förlorad kamp, tror jag tvärtom att många kommer radikaliseras. Jag har själv ingenting i politiken att göra, då den är blodigt tråkig, att vara en lite freaky paleolibertarian med direktdemokrati och regionalism och etnoseperatism som ideal kan jag lova är en bättre presentation i dejting än att visa sig vara en tråkig SDare. Det är dock inte anledningen till att man väljer sin väg, vi lever i en Värld där män inte anpassar sig längre efter kvinnor, inte heller anpassar sig kvinnor efter män. De lever i helt olika dimensioner utan någon riktig mötesplats.

Unga män går till metalkonserter och dreamhacker där det finns noll kvinnor och låter unga tjejer gå och festa med våldtäktsafghaner i popfestivaler. Pojke möter tjej är inte längre så stark drivkraft som det en gång varit.

Anpassning är inte framtiden, allt pekar mot allt mer seperatism. Flashback är ju perfekt exempel på det, finns ingen vilja att göra anarkin som råder här bekväm för att få in tjejer att diskutera med, tvärtom gör man nästan allt för att skrämma iväg dem och fortsätta ha 1 miljon manliga användare och 10% så många tjejer.

Något intresse till fred och diplomati tycks inte finnas.

Sexmarknaden följer alla marknadsmekanismer: det finns en efterfrågan och utbud. Porr tar rent kemiskt bort stor del av efterfrågan, ifall unga män sedan njuter av perfekta porrgudinnor virtuellt hela dagen så kommer de inte enkelt gå långa vägar för att göra allt som en tjej något under medeln vill ha (dessa brukar vara vad de flesta män har chans på).

När dessutom relationsbiten är helt out of sync och unga "medelsvensson" inte vill ge kvinnan hennes relationsdrömmar för att utbudet har sjunkit i värde, samtidigt som feminismen gör att utbudet (kvinnor) efterfrågar i sin tur saker som andra sidan (män) absolut inte vill ge dem.

Vi börjar alltså tala om produkter som blir över i hyllan, som en samling ruttna äpplen (och detta kan vara en metafor för både medelmannen eller medelkvinnan) som går upp i pris istället för ned.

BlackPigeonspeaks sa att medan man i Väst ser män i anti-islam demonstrationer som Pegida och kvinnor i Refugees Welcome, så är det i Östeuropa enighet bland könen. Nu är BlackPigeonspeaks ingen högstående tänkare, men man kan ju inte kalla tyska/svenska/västeuropeiska män cucks om åtminstone männen där har vaknat.
Citera
2019-02-15, 17:15
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Det är väl ganska uppenbart att när man motverkar traditionella könsroller redan i förskolan

French schools to change ‘mother & father’ to ‘parent 1 and 2’ under new law — RT World News
https://www.rt.com/news/451539-parent1-parent2-mother-father-france/
Citera
2019-02-15, 17:20
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:

Moment, du är väl invandringskritiker och anti-feminist va?

När alternativa medier rapporterar om hur europeiska kvinnor tvingas gömma sig, inte törs gå ut, eller bär slöja som i delar av Wien för att inte trakasseras, så undrar många vad som hänt med den europeiske mannen. Visst är det fegt att många europeiska män inte skyddar sina kvinnor?
Citera
2019-02-15, 17:22
Medlem
Sperssons avatar
Citat:

Du tar M+KD+SD som exempel, men bara 20% av unga kvinnor röstar på det blocket jämfört med över 50% av unga män..

Det beror på att kvinnor i högre grad fattar känslomässiga beslut.
Männen fokuserar mer på resultat.
Citera
2019-02-15, 17:24
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
BlackPigeonspeaks sa att medan man i Väst ser män i anti-islam demonstrationer som Pegida och kvinnor i Refugees Welcome, så är det i Östeuropa enighet bland könen. Nu är BlackPigeonspeaks ingen högstående tänkare, men man kan ju inte kalla tyska/svenska/västeuropeiska män cucks om åtminstone männen där har vaknat.

Jag tycker att ordet "cuck", ifall den någonsin hade något värde, har begravts av att alla bara rapar ut den när någon har en annan åsikt i någon fråga.

Exempel: bara för att jag inte arbetar och tycker att svenska män utnyttjas genom att arbeta så hårt och betala för landets förstörelse, betyder inte att jag har rätt att kalla alla hårtarbetande män för "cucks".

De kanske älskar sitt arbete, de kanske har familj att ta hand om och svårigheter att hitta liknande arbeten utomlands. Tycker inte att det är vettigt sätt att få över folk till sin sida, alltså att barnsligt gå runt och kalla andra för cucks, plötsligt blir intellektuella värdet på diskussionen noll (alltså inte en pik mot dig, utan andra i tråden).

Jag tycker att det finns en tyst uppvaknande, men den är kaotisk till sin natur. Allt vi alla kommer överrens om är att establisemanget skiter i oss, men vi saknar kanske en sann vision förutom missnöjet mot nuvarande situation. Detta är ett enormt problem, då europeer är ett folk som vill drömma (och kvinnor än mer så än män).
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-15 kl. 17:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in