Citat:
Notknapparen skrev:
"Medinsyn tar upp att det verkar osannolikt att SD skulle ha förnekat digital kontakt med LW till polisen. I mina öron får det mig att undra om SD inte berättat direkt till UW att han hade denna kontakt? Om han hade gjort det, då skulle väl inte MV/polisen reagera på att han verkade undanhålla denna information?"
Det kan ju hända att SD mörkade innehållet i den digitala kontakten. Närmare bestämt att SD försökte stämma träff m LW. En FUP hade inte suttit fel, så att vi vetat vad som stämmer, men vi får väl ge oss till tåls.
"Medinsyn tar upp att det verkar osannolikt att SD skulle ha förnekat digital kontakt med LW till polisen. I mina öron får det mig att undra om SD inte berättat direkt till UW att han hade denna kontakt? Om han hade gjort det, då skulle väl inte MV/polisen reagera på att han verkade undanhålla denna information?"
Det kan ju hända att SD mörkade innehållet i den digitala kontakten. Närmare bestämt att SD försökte stämma träff m LW. En FUP hade inte suttit fel, så att vi vetat vad som stämmer, men vi får väl ge oss till tåls.
Ja, jag har lite svårt att se att när UW och SD hade kontakt och SD hade ringt runt till dom som han "misstänkte" att hon hade haft kontakt med på kvällen, har jag lite svårt att höra honom säga:
- Det var konstigt att hon är borta, jag hade kontakt med henne sent på kvällen vid 23-tiden. Då frågade jag och vi kunde träffas.
Men eftersom polisen kom sedan och pratade med UW, då borde ju UW sagt åtminstone att SD hade haft kontakt med LW (om det framkommit) även om han hade mörkat att han ville träffa LW.
Men enligt MV har ju SD slirat på uppgiften om att han hade hade haft digital kontakt med LW.
Därför blir det svårt för mig att få ihop att SD berättat för UW att de hade haft kontakt.
"Under tisdagen 15:e maj hade SD kontakt med flera personer som han anade hade kontakt med LW under kvällen och natten. Han fick därför en rätt samlad bild av tidpunkt för försvinnandet tidigt. Om detta pratade han med flera personer, bla UW, polisen, och en mig närstående och flera andra sa han. "
https://www.flashback.org/p65035898#p65035898
https://www.flashback.org/p65035898#p65035898