2019-02-15, 08:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Notknapparen skrev:

"Medinsyn tar upp att det verkar osannolikt att SD skulle ha förnekat digital kontakt med LW till polisen. I mina öron får det mig att undra om SD inte berättat direkt till UW att han hade denna kontakt? Om han hade gjort det, då skulle väl inte MV/polisen reagera på att han verkade undanhålla denna information?"

Det kan ju hända att SD mörkade innehållet i den digitala kontakten. Närmare bestämt att SD försökte stämma träff m LW. En FUP hade inte suttit fel, så att vi vetat vad som stämmer, men vi får väl ge oss till tåls.

Ja, jag har lite svårt att se att när UW och SD hade kontakt och SD hade ringt runt till dom som han "misstänkte" att hon hade haft kontakt med på kvällen, har jag lite svårt att höra honom säga:

- Det var konstigt att hon är borta, jag hade kontakt med henne sent på kvällen vid 23-tiden. Då frågade jag och vi kunde träffas.

Men eftersom polisen kom sedan och pratade med UW, då borde ju UW sagt åtminstone att SD hade haft kontakt med LW (om det framkommit) även om han hade mörkat att han ville träffa LW.

Men enligt MV har ju SD slirat på uppgiften om att han hade hade haft digital kontakt med LW.

Därför blir det svårt för mig att få ihop att SD berättat för UW att de hade haft kontakt.

Citera
2019-02-15, 08:11
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag skriver att jag lutar åt SD...

Du skrev att SD är mördaren! Vad lutade Du Dig mot då?

Noterar också att Du inte svarade på mina frågor...vad gäller att Du hade honom som bestämd GM de första veckorna.

Har svarar dig flera ggr om mina tidiga poster men det sätter sig inte annat än skvaller vad?

Det var nämligen min invändning att du lutar mot SD eftersom du och dina väninnor genom att kartlägga SDs liv ner till minsta molekyl hittat spår till att han är otrevlig.
Vem vet du kanske hittar fler otrevlighets-indicier bland loggarna.

Vad som tydligt framkommit i tråden är att i ditt och väninnornas liv finns betydligt mer otrevligheter än dom som får dig att luta mot SD som mördare.

Ta det inte för hårt men jag vill att du ska inse allvaret att på så lösa grunder föröka anklaga någon för att vara mördare.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-02-15 kl. 08:40.
Citera
2019-02-15, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag har lite svårt att se att när UW och SD hade kontakt och SD hade ringt runt till dom som han "misstänkte" att hon hade haft kontakt med på kvällen, har jag lite svårt att höra honom säga:

- Det var konstigt att hon är borta, jag hade kontakt med henne sent på kvällen vid 23-tiden. Då frågade jag och vi kunde träffas.

Men eftersom polisen kom sedan och pratade med UW, då borde ju UW sagt åtminstone att SD hade haft kontakt med LW (om det framkommit) även om han hade mörkat att han ville träffa LW.

Men enligt MV har ju SD slirat på uppgiften om att han hade hade haft digital kontakt med LW.

Därför blir det svårt för mig att få ihop att SD berättat för UW att de hade haft kontakt.

Jag har svårt att se varför någon oskyldig skulle ljuga och slira på sanningen i förhör med polisen.
Väldigt svårt.
Citera
2019-02-15, 08:41
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
HD, hennes mamma och en tredje som benämns vid namn "Amor" (SD?) har varit ute och geocachat i veckan. Deras mål var att logga Nordsjö-serien, men de hittade inte alla! Är de bort(s)mugglade, tro? De borde ju ha hittat dem lätt eftersom SD kan berätta var alla finns?!?
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=acc9aa80-0758-427e-9533-c0d380b6d271

Citat:
Kanske har HD lyckats slita sig fri och går vidare i sitt liv... utan den otrogne mannen? Hoppas hon fått kraft och ork till det. "Amor" kanske är någon lämpligare parter... Är HD oskyldig så unnar jag henne verkligen det!

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men SD och HD är ju nyskilda. Kanske inte SD skulle falla in under namnet Amor? Det borde varit arbetsdag för SD också?

Alltså, hur tar man reda på vem som har vilket geoacachnick? Du utgår från att det inte är ett taget nick utan HDs "smeknamn" på någon?

Det verkar i dagsläget inte finnas någon geocachare med nicket "Am*r".

Btw. om Am*r skulle vara SD, så är svärföräldrarnas beskrivning av honom faktiskt ganska rolig:

Jag tippar på att Am*r snarare tillhör den aningens mer håriga och fyrbenta delen av umgängeskretsen. Voff, voff
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-02-15 kl. 09:03.
Citera
2019-02-15, 08:55
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Btw. om Am*r skulle vara SD, så är svärföräldrarnas beskrivning av honom faktiskt ganska rolig:

Jag tippar på att Am*r snarare tillhör den aningens mer håriga och fyrbenta delen av umgängeskretsen

Jag hade med en tanke om att det handlade om en fyrbent figur, men tänkte också att SD kan vara kärleken i HD:s liv, trots att de inte kan leva som gifta.

Konstigt att de inte hittade alla cacher med tanke på att SD bör veta var alla finns och kunna bistå med vägledning antingen på plats, digitalt eller i "stödsamtal"....
Citera
2019-02-15, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Jag tippar på att Am*r snarare tillhör den aningens mer håriga och fyrbenta delen av umgängeskretsen
Så mycket bättre för HD... hundar är alltid trogna!

Har Du sett något om hur JG beter sig nu... kopplingar/loggar med sin vän SD?
Citera
2019-02-15, 08:59
Medlem
Honan6s avatar
Jag tror att JG och SD varit ute och cachat tillsammans, men att de håller lite lägre profil för syns skull.
Citera
2019-02-15, 08:59
Medlem
Citat:
HD, hennes mamma och en tredje som benämns vid namn "Amor" (SD?) har varit ute och geocachat i veckan. Deras mål var att logga Nordsjö-serien, men de hittade inte alla! Är de bort(s)mugglade, tro? De borde ju ha hittat dem lätt eftersom SD kan berätta var alla finns?!?
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=acc9aa80-0758-427e-9533-c0d380b6d271

Jag tänkte att Amor var en hund som kunde ta sig iland.

"En liten vandring på is och vatten med Systerhax och Amor i solskenet.
Inga problem för Amor att komma iland på öarna men för oss var det lite värre ena foten blev lite fuktig. Men det gjorde ingenting i det vackra vädret.
TFTC"
Citera
2019-02-15, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag har svårt att se varför någon oskyldig skulle ljuga och slira på sanningen i förhör med polisen.
Väldigt svårt.

Det är ju ett saftigt indicium, svårt att vifta bort. Den här killen är slirig hela han!
Citera
2019-02-15, 09:03
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Menar du att åklagaren har spridit lögner till media?
Jag har aldrig påstått att åklagaren medvetet spred felaktig information, men nog verkar hon väl ha haft en central roll i informationsflödet.

T.ex. hävdade du ju själv ett tag att det fanns "bevis" för att SD hade mördat LW. Varifrån tror du att du fick den föreställningen, om inte från den bild som åklagaren gav oss via media?
Senast redigerad av Draifos 2019-02-15 kl. 09:37.
Citera
2019-02-15, 09:05
Medlem
Citat:
Jag tror att JG och SD varit ute och cachat tillsammans, men att de håller lite lägre profil för syns skull.

Barn varannan vecka lär ju påverka cacheturerna, han kan ju inte lämna barnen nattetid - det går ju en mördare lös...
Citera
2019-02-15, 09:13
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Så mycket bättre för HD... hundar är alltid trogna!

Har Du sett något om hur JG beter sig nu... kopplingar/loggar med sin vän SD?

Han verkar ägna mer tid åt sin hobby med plastklubbor än med plastburkar, att döma av hans sociala medier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in