Citat:
Mitt resonemang är att det är bättre med riktade insatser än generella lösningar som i slutändan främst gynnar högavlönade. Den stora massan lågavlönade får en BÄTTRE bostadsmarknad med marknadshyror och bostadsbidrag. Deras ekonomi är oförändrad men det kommer byggas mer och bli mycket större rörlighet på bostadsmarknaden vilket gynnar alla. De enda som förlorar på det är ett litet fåtal som lyckats tillskansa sig en riktig gulsklimp till HR. Givetvis tillhör du de sistnämnda. En liten klick ska få förstöra marknaden för den stora majoriteten.
Hur är det bra för en ung person med hyresreglering? Jag har själv barn och önskar marinadshyror för deras egen skull. Man kommer sannolikt få vänta i minst 40-50 år om man ställer sig i bostadskö som 18 åring i dag för en riktigt attraktiv HR. Med marknadshyror och bostadsbidrag blir allas ekonomi oförändrad. Men man har i alla fall MÖJLIGHET att skaffa ett jobb och få en HR var man vill.
Enligt Rambölls rapport kan en lågavlönad ha råd.med.en etta på Östermalm med marknadshyror. Vad tror du en genomsnittlig 18 åring idag föredrar? Möjligheten att bo vartsomhelst om de skaffar ett jobb eller få vänta 50 år i osäkra.andrahandsboenden på att få den HR de vill ha?
Svara nu på frågan; Vad är det för skillnad på om staten tvingar fram en prisreglering eller att staten ger dig bostadsbidrag? Nettot är ändå detsamma.
Hur är det bra för en ung person med hyresreglering? Jag har själv barn och önskar marinadshyror för deras egen skull. Man kommer sannolikt få vänta i minst 40-50 år om man ställer sig i bostadskö som 18 åring i dag för en riktigt attraktiv HR. Med marknadshyror och bostadsbidrag blir allas ekonomi oförändrad. Men man har i alla fall MÖJLIGHET att skaffa ett jobb och få en HR var man vill.
Enligt Rambölls rapport kan en lågavlönad ha råd.med.en etta på Östermalm med marknadshyror. Vad tror du en genomsnittlig 18 åring idag föredrar? Möjligheten att bo vartsomhelst om de skaffar ett jobb eller få vänta 50 år i osäkra.andrahandsboenden på att få den HR de vill ha?
Svara nu på frågan; Vad är det för skillnad på om staten tvingar fram en prisreglering eller att staten ger dig bostadsbidrag? Nettot är ändå detsamma.
Forskning visar hyresgäster har 1/3 del lägre medianinkomst i snitt än boende i hus och bostadsrätt och kollar man på hyresrätt annonser på lägenhetsbyte.se ser man det är fattigare människor, med sämre smak och fattigare möbler i majoritet av lägenheter jämfört med hemnet. Det är VERKLIGHETEN.
åter igen, Vad är det du pratar om egentligen? Självklart finns det välavlönande i hyresrätt, men dom är mycket färre än i bostadsrätter. Det är mest arbetare med 20-25 brutto och svartingar i hyresrätt.
Bostadsbidrag vid marknadshyror gör det mindre lönsamt att börja jobba och alla i arbetarklassen förlorar grovt på marknadshyror, visst dom kan betala den svindyra hyran, men konsumtionsutrymmet rasar och man blir fattig.
Det skulle göra jag får mindre sparmarginaler och drifta min motorbåt, sportbil, utlandsbostad och enda spara 20 000 kr/mån som jag gör nu och jag kommer tvingas köpa bostadsrätt för jag betalar inte för en hyresrätt om det är 4000-5000 kr/mån dyrare än motsvarande bostadsrätt utan amortering.
Sen kom det fram du bor i en villa i exklusivaste området haha, det brukar vara dom svinen, feta grisar till moderatsvin och rika som sitter och klagar på hyresreglering i kommentatorsfält till tidningsartiklar och här på flashback även, jag har kollat upp flera stycken IRL när dom kommenterat med facebook kontot eller sökt efter dom på ratsit, upplysning och merinfo.
Helt SJUKT! VAD lider ni av och hackar på en arbetare med en hyra på 5500 för en 2a så dom får ett vettigt liv eller någon som mig som bor i närförort billigt och har mitt drömliv nu när ni är miljonärer, hyreshusägare och bor i exklusivaste villan? Det kan ju bara vara ren sadism, avundsjuka eller ondska.
Du får gärna posta studier som visar det byggs mycket mer vid marknadshyror. Det viktigaste studier är detta scenario med marknadshyror och samtidigt har Sveriges planpolitik och överklagande möjligheter.
Senast redigerad av slemhog 2019-02-12 kl. 19:41.
Senast redigerad av slemhog 2019-02-12 kl. 19:41.