Citat:
Ursprungligen postat av
Viktim
Ja det är ju klart att det inte blir lika intressant med hypergami ifall man redan har det bra själv. Men studier från USA visar att kvinnor - trots att dom utbildar sig i högre utsträckning än män - favoriserar dom ändå män med högre inkomst än sig själva.
Den amerikanska kulturen är intressant och det amerikanska samhället är fascinerande. Det är olikt det svenska, amerikaner ser ut som oss, men de är inte riktigt som oss.
Citat:
Nu syftar jag på anledningen till varför kvinnan var otrogen, eller du kanske menar att hon var otrogen pga att hennes man i allmänhet var konstig/psykiskt instabil?
Du jag kan inte uttala mig alls faktiskt. Jag har nyligen följt ett liknande fall i USA väldigt ingående från början till slut.
Chris Watts: omtyckt av alla, älskade och tog hand om sina små döttrar exemplariskt, packade deras ryggsäckar, gick på poolparty med dem, tjänade bra, stort hus, vacker driven framgångsrik fru.
SNAPP!!
Han träffar en ny kvinna. Stryper frun, kväver döttrarna, 4 och 3 år gamla (med händerna).
Släpper ner döttrarna i råolja, (han jobbade på oljefälten i Colorado.
Frun begraver han på samma oljefält i en ytlig grav. Hon var 15 veckor gravid med en pojke de skulle döpa till Nico. (han var utstött ur henne när de fann dem).
Hela historien framträder på Youtube via förhören FBI höll i, allt är filmat och psykologin bakom är analyserad. Grannens övervakningfilm ALLT är på Youtube. Hela hans psyke är analyserat.
Vissa ser allt i svart vitt. Vissa menar att frun drev honom till det. Amerikaner blandar ju in kristen moral och citerar bibeln också.
MYCKET intressant fall att följa och se hela psykologin utvecklas både i själva brottet och hos oss "åskådare" kommentatorer. Som sagt amerikansker är fascinerande.