2019-02-14, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag tror själv att dataspel, konsumentsamhället (maten!) och porr skapat mycket större problem än ens feminister, så vi kan ju börja där för att återfinna vår manlighet.

Det är givetvis svårt ifall man har en feministkärring till morsa som klär en i rosa, man kanske aldrig någonsin återhämtar sig från det (växte upp med en kille som hade en hippiemamma som förstörde honom helt, har aldrig sett en kille med så lite maskulin ådra i hela mitt liv, han var totalt mentalt borta i högstadiet/gymnasiet och ständigt deprimerad).'

Jag tror bara inte att skolan har sådan makt att den kan indoktrinera pojkar, det enda den kan göra är att få pojkar att intensifiera anti-pluggkultur och destruktiv anarkistisk manligt beteende för att gå tvärtemot en skola som inte förstår dem ändå.
Kanske, men där jag växte upp så spelade alla datorspel och även dom populära killarna var lika insnöade i spelandet som alla andra killar.

Grejen är den att det är väldigt lätt att se vilka killar som hamnar efter i den sociala biten och eftersom den utvecklas under tonåren så tycker jag personligen att lärare har ett ansvar. Jag förstår ju att dagens skolsystem skiter i ifall killarna blir deprimerade mesar, det är förmodligen vad dom vill att dom ska bli. Men i en ideal värld borde det finnas personal i skolor som interagerar med elever som är tillbakadragna och hjälper dom att höja sitt självförtroende.
Citera
2019-02-14, 14:07
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Kanske, men där jag växte upp så spelade alla datorspel och även dom populära killarna var lika insnöade i spelandet som alla andra killar.

Grejen är den att det är väldigt lätt att se vilka killar som hamnar efter i den sociala biten och eftersom den utvecklas under tonåren så tycker jag personligen att lärare har ett ansvar. Jag förstår ju att dagens skolsystem skiter i ifall killarna blir deprimerade mesar, det är förmodligen vad dom vill att dom ska bli. Men i en ideal värld borde det finnas personal i skolor som interagerar med elever som är tillbakadragna och hjälper dom att höja sitt självförtroende.

Att det inte finns manliga förebilder i skolan är ett enormt problem och statsfeminismen bär till stor del på ansvaret då den gjort skolan feminin och flummig, fått bort alla auktoritetsverktyg som läraren har att tillgå.

Det går dock inte att tro att skolan så enkelt kan fiska upp alla "mesar" och göra de till män, det måste finnas någonslags diskussion män emellan där vi liksom börjar ta tillbaka makten att skapa våra egna ideal. Skit i jävla feminister, jag ser det här forumet exempelvis som ett ställe där vi kan skapa nya maskulina ideal helt oberoende av korkade feminister med deras platta dörrmatta till mansideal.

Istället ser jag stället om och om igen förvandlas till en gnällkör för att kvinnor inte får blodcirkukation i vaginan när de ser den knähund de påstår sig vilja ha. Det finns rentav avundsjuka som uttrycks mot de svenska män som vägrat vara knähund (exempelvis Persbrandt).

Avundsjuka är omanligt. Tvärtom ska män ha heder att skaka hand med sin besegrare och säga "I was beaten fair and square!".

Jag växte annars också upp med att alla till någon grad spelade dataspel, de populära killarna hade bara mer mandomsprov utanför det "virtuella" medan nördarna växte upp med leker utan risker och smärta, vilket är naturens förbereddelse för att få mannen att sedan gå igenom eldprovet som det är att exempelvis erövra en kvinna.

Det är alltså av vikt att ha någon balansgång där, jag spelar själv spel då och då och växte upp med spel (men lekte i det stora hela mer ute än i spelens Värld). Sålänge det finns balans så går det bra att ungar spelar spel.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-14 kl. 14:11.
Citera
2019-02-14, 14:41
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är så här relationen mellan män och kvinnor borde se ut. Min ljuva historia från en tid när män var män. Lyssna och njut.

https://www.youtube.com/watch?v=te9IWhXJvQo

Vad hände egentligen när den svenska kvinnan gjorde den västerländske mannen till sin största fiende? Hon förlorade allt.

Ok. Förutom dansbandsvibbarna i melodin (nästan Bollywoodnivå intellektuellt), så är detta ju verkligen en tragisk kliché till en erotiserad kvinna du presenterar som idealkvinnan. Vad fan är detta? Tror du att denna kvinna någonsin har existerat?

Det är i princip en kvinna klippt från Vogue, WTF? Du kan ju bara klä av henne istället och göra henne till playboybrud! Vem som helst fattar att denna kvinna i röd väldigt snart visar sig vara en dramaqueen, möjlgien en hora, möjligen genomfalsk...

Visst kan man göra en bra låt om "ytan av kvinnan" som driver oss män till galenskap, exempelvis "girl from ipanema", men där är ju artisten lite självmedveten om distansen mellan honom och kvinnan han åtrår.

Hon är en självisk varelse med egna behov, sådan har hon alltid varit. En sång om ett ideellt tillstånd mellan män och kvinnor skulle givetvis vara falsk, för något sådant tillstånd har aldrig funnits och kommer aldrig finnas.

Det här är en sång om eviga tillståndet män och kvinnor emellan utan kärringsfantasier: https://www.youtube.com/watch?v=Lin-a2lTelg
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-14 kl. 14:51.
Citera
2019-02-14, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Förlåt jag menade inte dig specifikt, jag visste inte ens att du är man. Rent allmänt, varför tror du män (en hel del verkar det som) avskyr kvinnlig hypergami?
Hej Jenny Jag vet inte, men det kan säkert finnas en massa anledningar. Några förslag: De är låginkomsttagare och avundsjuka på män med högre lön och status; De är höginkomsttagare men har någon emotionell störning som gör att de älskar sina pengar och lider av paranoid rädsla att bli utnyttjade av kvinnor som bara vill åt pengarna; De förstår inte vad hypergami är; De vill bara argumentera mot något, vad som helst, för att det är arga och frustrerade i största allmänhet.
Citera
2019-02-14, 15:03
Medlem
Citat:
Jag tror själv att dataspel, konsumentsamhället (maten!) och porr skapat mycket större problem än ens feminister, så vi kan ju börja där för att återfinna vår manlighet.

Det är givetvis svårt ifall man har en feministkärring till morsa som klär en i rosa, man kanske aldrig någonsin återhämtar sig från det (växte upp med en kille som hade en hippiemamma som förstörde honom helt, har aldrig sett en kille med så lite maskulin ådra i hela mitt liv, han var totalt mentalt borta i högstadiet/gymnasiet och ständigt deprimerad).'

Jag tror bara inte att skolan har sådan makt att den kan indoktrinera pojkar, det enda den kan göra är att få pojkar att intensifiera anti-pluggkultur och destruktiv anarkistisk manligt beteende för att gå tvärtemot en skola som inte förstår dem ändå.

Frågan är väl varför det spelas dataspel, äts dåligt och kollas på port. Finns en koppling till feminism där.
Citera
2019-02-14, 15:07
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Frågan är väl varför det spelas dataspel, äts dåligt och kollas på port. Finns en koppling till feminism där.

Indirekt finns den kopplingen, men att gnälla hela dagen hjälper inget. Vi måste istället inspirera andra män (speciellt yngre män, och pojkar) till att bli mer maskulina, steg för steg. Gnälltonen i samtalet med feministerna låter som trotsiga pojkar som klagar på morsan, vilket återigen rimmar med hur feministernas gnäll mot "patriarkatet" låter.
Citera
2019-02-14, 15:12
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Hej Jenny Jag vet inte, men det kan säkert finnas en massa anledningar. Några förslag: De är låginkomsttagare och avundsjuka på män med högre lön och status; De är höginkomsttagare men har någon emotionell störning som gör att de älskar sina pengar och lider av paranoid rädsla att bli utnyttjade av kvinnor som bara vill åt pengarna; De förstår inte vad hypergami är; De vill bara argumentera mot något, vad som helst, för att det är arga och frustrerade i största allmänhet.

Jag tror att just exemplet du tar upp där inte alls behöver vara en emotionell störning, det bör finnas som rationell åtanke hos varje man med hög inkomst som har svårt att förföra kvinnor utan hjälp av plånboken, så långt tycker jag att MGTOW gör rätt (tyvärr inte mycket mer).

Det är absolut inte en emotionell störning för en IT-miljonär som plötsligt går från nördig oskuld till att få vackra kvinnor efter sig att förhålla sig skeptisk kring dessa kvinnors intentioner.

Kvinnor är inga änglar och är lika själviska som oss män när det kommer till sex och relationer (men ofta mer falska kring sin själviska natur), detta är en viktig grej för varje man att ha i åtanke hela tiden. Många "emotionellt handikappade" män vandrar in dumma som fan i spelet och blir gravt utnyttjade, men att svartmåla ett helt kön efter dess mest destruktiva nyanser känns ju inte särskilt smart det heller.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-14 kl. 15:25.
Citera
2019-02-14, 15:37
Medlem
Citat:
Det är absolut inte en emotionell störning för en IT-miljonär som plötsligt går från nördig oskuld till att få vackra kvinnor efter sig att förhålla sig skeptisk kring dessa kvinnors intentioner.
Okej. Men han kan väl passa på att roa sig då, utan att gnälla på kvinnors natur, eller sortera ut en som är seriös och hålla sig till henne. Hur som helst är nog den sortens person du beskriver en försvinnande liten del av befolkningen, med marginell påverkan på debatten.
Citera
2019-02-14, 15:48
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Okej. Men han kan väl passa på att roa sig då, utan att gnälla på kvinnors natur, eller sortera ut en som är seriös och hålla sig till henne. Hur som helst är nog den sortens person du beskriver en försvinnande liten del av befolkningen, med marginell påverkan på debatten.

Du kan se den mer konstruktiva delen av gnället (som är mycket liten) som en kollektiv av män som tillsammans diskuterar saker som kan ha destruktiv påverkan i andra mäns liv.

Ungefär som kvinnor som går samman för att diskutera fuckboys eller liknande.

Jag tog extrem exempel för att det då blir så uppenbart, men tror att nästan samtliga snubbar som pluggar IT och ingenjörslinjen enkelt kan råka ut för någon grad av relationsmanipulation, jag har gamla vänner ifrån min tid i KTH som är mycket medvetna kring just att kvinnor aldrig var intresserade i dem förrän de plötsligt fick 80k kr i månaden, och det beror nog antagligen pga kvinnors ointresse i män med kall analytisk förmåga, det blir mycket "fakande" att de är intresserade, denna "fakande" var inte något som inträffade medan männen var fattiga studenter. Bara de absolut gravt emotionellt handikappade (och de finns!) lägger ju inte märke till sådan paradigm skifte i kvinnors beteende gentemot dem.

Vidare finns ju allt större medvetenhet i och med internet att dessa kvinnor kommer ha otroligt höga krav på tråkig familje-pappa ideal där det direkt blir seriöst utan någon lek, då föredrar många att istället importera kvinnor från exempelvis Kina (som i snitt antagligen har något mer analytisk tänkande än svenska kvinnor, definitivt starkare familjeideal).

Men givetvis ska män tala om kvinnors natur, liksom kvinnor ska tala om mäns natur. I riktiga livet så talar kvinnor mycket mer med varandra om män än tvärtom, men internet har vänd lite på steken. Jag vill bara vakta mot att de bittra graviterar mot total demonisering, vilket är lika falskt som den romantiska bild vi män bär på, från barnsben, om kvinnor (att de är lite mer osjälviska väsen, antagligen pga vår första möte med modern som symbol för den osjälviska, ovillkorliga kärleken).
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-14 kl. 15:54.
Citera
2019-02-14, 16:20
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Sverige är väl egentligen väldigt homogent när det kommer till klass och dom flesta har det bra. Sannolikheten att träffa en svensk kille som lever under dåliga förhållanden är ju väldigt liten.

Ja och detsamma gäller det omvända. Man kan helt enkelt konstatera att kvinnors hypergami, att leta efter "större", är lugnare i Sverige där hon har egna pengar, egen utbildning och är lika inför lagen.

Citat:
Nu syftade jag på kvinnor, alltså att dom är otrogna när dom blir lite äldre och inser att dom favoriserat trygghet över attraktion.

Absolut en del är säkert otrogna av den anledningen.

Citat:
Utan att veta något om omständigheterna, men det senaste fallet som kom upp i nyheterna där pappan dödat sina två söner och sen tagit sitt liv för att kvinnan vart otrogen med en afghan var väl förmodligen ett sånt fall.

En manifestation på en mycket svår psykisk sjukdom/ar. Går i princip inte att diskutera på ett allmänt plan.
Citera
2019-02-14, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja och detsamma gäller det omvända. Man kan helt enkelt konstatera att kvinnors hypergami, att leta efter "större", är lugnare i Sverige där hon har egna pengar, egen utbildning och är lika inför lagen.
Ja det är ju klart att det inte blir lika intressant med hypergami ifall man redan har det bra själv. Men studier från USA visar att kvinnor - trots att dom utbildar sig i högre utsträckning än män - favoriserar dom ändå män med högre inkomst än sig själva.

Citat:
En manifestation på en mycket svår psykisk sjukdom/ar. Går i princip inte att diskutera på ett allmänt plan.
Nu syftar jag på anledningen till varför kvinnan var otrogen, eller du kanske menar att hon var otrogen pga att hennes man i allmänhet var konstig/psykiskt instabil?
Citera
2019-02-14, 16:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du kan se den mer konstruktiva delen av gnället (som är mycket liten) som en kollektiv av män som tillsammans diskuterar saker som kan ha destruktiv påverkan i andra mäns liv.

Ungefär som kvinnor som går samman för att diskutera fuckboys eller liknande.

Jag tog extrem exempel för att det då blir så uppenbart, men tror att nästan samtliga snubbar som pluggar IT och ingenjörslinjen enkelt kan råka ut för någon grad av relationsmanipulation, jag har gamla vänner ifrån min tid i KTH som är mycket medvetna kring just att kvinnor aldrig var intresserade i dem förrän de plötsligt fick 80k kr i månaden, och det beror nog antagligen pga kvinnors ointresse i män med kall analytisk förmåga, det blir mycket "fakande" att de är intresserade, denna "fakande" var inte något som inträffade medan männen var fattiga studenter. Bara de absolut gravt emotionellt handikappade (och de finns!) lägger ju inte märke till sådan paradigm skifte i kvinnors beteende gentemot dem.

Vidare finns ju allt större medvetenhet i och med internet att dessa kvinnor kommer ha otroligt höga krav på tråkig familje-pappa ideal där det direkt blir seriöst utan någon lek, då föredrar många att istället importera kvinnor från exempelvis Kina (som i snitt antagligen har något mer analytisk tänkande än svenska kvinnor, definitivt starkare familjeideal).

Men givetvis ska män tala om kvinnors natur, liksom kvinnor ska tala om mäns natur. I riktiga livet så talar kvinnor mycket mer med varandra om män än tvärtom, men internet har vänd lite på steken. Jag vill bara vakta mot att de bittra graviterar mot total demonisering, vilket är lika falskt som den romantiska bild vi män bär på, från barnsben, om kvinnor (att de är lite mer osjälviska väsen, antagligen pga vår första möte med modern som symbol för den osjälviska, ovillkorliga kärleken).

Boiiii du är on fire idag! Du låter riktigt vettig!

Ett varningens ord om kineser dock. Mest som kuriosa kanske. I Kina, när du ska anställas kan du mycket väl få denna frågan:

"Om din man/fru och dina föräldrar faller i vattnet vilka räddar du först?"

Som kines ska du givetvis svara "föräldrarna".

Kinesiska kvinnor gifter sig vanligtvis först med en kinesisk man. De kinesiskor som gifter sig med västerlänningar gör det för att kinesiska män inte gifter sig med frånskilda kvinnor, eller rättare sagt familjen vill inte ha en frånskild kvinna. En västerländsk man/kvinna kommer ALLTID att komma i andra hand. Du gifter dig i princip med hennes föräldrar också.

Många västerländska män/kvinnor upplever kineser som kalla.

https://youtu.be/iJm0ZsvQuAI
Senast redigerad av Jenny9 2019-02-14 kl. 16:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in