Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
MGTOW going berserker om hypergami i denna tråd. Jag ser bisonoxar stånga mot varandra för att få para sig, silverhanar bland gorillar slå sig i bröstet springandes som om de vill fälla hela djungeln, lejonhanar slåss till döden...
Vi ska ju vara den biologi-positiva sidan, vad fan yrar ni alla om egentligen?
Jag undrar ifall alla MGTOW verkligen vill leva i en Värld där män inte döms utefter bedrifter?
Jag tänker återge ett exempel som jag tagit förrut:
En sjuksköterska på 30 förälskar sig i en skicklig kirurg på 45 med naturlig manlig kyla i stressiga situationer, ledarskap, och talang som räddar liv.
Vi har sedan Bosse på 45 som käkar pizza och dricker bärs medan han tittar på sport hela dagen, arbetslös, vinner 20 miljoner på lotto. Bosse stöter på sjuksköterskan (som han länge glott på från långt håll) med sin nya Ferrari.
Tror någon att sjuksköterskan istället kommer förälska sig i Bosse bara för att Bosse har mer pengar än kirurgen?
Jag väntar på att någon MGTOW i tråden svarar på frågan ovan.
Jag finner det besynnerligt att kvinnor inte ska attraheras till manliga bedrifter utan att kallas för horor.
Vill man diskutera kvinnor som attraheras till fel manliga bedrifter (som kriminella babbar), så är det givetvis att iag tycker dessa ska shamas hårdare än horor (då de ger initiativ till fel typ av manligt beteende).
En kvinna som gifter sig med en provider bara för att suga hans pengar, alltså en som gifter sig med Bosse efter att han vunnit på lotto är också något som man givetvis bör kalla för en hora. Döm gärna kvinnor hårt för fel typ av beteende, men::
Ni måste ju fan inse skillnaden mellan kvinnan som förälskar sig i skicklige kirurgen och hon som kallt gifter sig med lotto-Bosse för att ta hans pengar, kan ni inte det så vet jag inte ens vilken slags Värld ni vill leva i? Vad är det för fantasikvinnor skulle bli godkända som "bra kvinnor"? Sexdockor?
Därmed så lämnar ni lika lite utrymme till konstruktiv feminitet (en leende sexdocka utan fri vilja) som feministerna lämnar utrymme till konstruktiv maskulinitet (en passiv TÖNT till dörrmatta utan manlig driv!). Kan ni verkligen inte se hur jävla endimensionell er "hypergami"-kritik har blivit?