Citat:
Kanske, men där jag växte upp så spelade alla datorspel och även dom populära killarna var lika insnöade i spelandet som alla andra killar.Jag tror själv att dataspel, konsumentsamhället (maten!) och porr skapat mycket större problem än ens feminister, så vi kan ju börja där för att återfinna vår manlighet.
Det är givetvis svårt ifall man har en feministkärring till morsa som klär en i rosa, man kanske aldrig någonsin återhämtar sig från det (växte upp med en kille som hade en hippiemamma som förstörde honom helt, har aldrig sett en kille med så lite maskulin ådra i hela mitt liv, han var totalt mentalt borta i högstadiet/gymnasiet och ständigt deprimerad).'
Jag tror bara inte att skolan har sådan makt att den kan indoktrinera pojkar, det enda den kan göra är att få pojkar att intensifiera anti-pluggkultur och destruktiv anarkistisk manligt beteende för att gå tvärtemot en skola som inte förstår dem ändå.
Det är givetvis svårt ifall man har en feministkärring till morsa som klär en i rosa, man kanske aldrig någonsin återhämtar sig från det (växte upp med en kille som hade en hippiemamma som förstörde honom helt, har aldrig sett en kille med så lite maskulin ådra i hela mitt liv, han var totalt mentalt borta i högstadiet/gymnasiet och ständigt deprimerad).'
Jag tror bara inte att skolan har sådan makt att den kan indoktrinera pojkar, det enda den kan göra är att få pojkar att intensifiera anti-pluggkultur och destruktiv anarkistisk manligt beteende för att gå tvärtemot en skola som inte förstår dem ändå.
Grejen är den att det är väldigt lätt att se vilka killar som hamnar efter i den sociala biten och eftersom den utvecklas under tonåren så tycker jag personligen att lärare har ett ansvar. Jag förstår ju att dagens skolsystem skiter i ifall killarna blir deprimerade mesar, det är förmodligen vad dom vill att dom ska bli. Men i en ideal värld borde det finnas personal i skolor som interagerar med elever som är tillbakadragna och hjälper dom att höja sitt självförtroende.
Jag vet inte, men det kan säkert finnas en massa anledningar. Några förslag: De är låginkomsttagare och avundsjuka på män med högre lön och status; De är höginkomsttagare men har någon emotionell störning som gör att de älskar sina pengar och lider av paranoid rädsla att bli utnyttjade av kvinnor som bara vill åt pengarna; De förstår inte vad hypergami är; De vill bara argumentera mot något, vad som helst, för att det är arga och frustrerade i största allmänhet.