2019-02-14, 07:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Absolut inte. Jag kan kalla dem för det, men det har absolut noll och inget med lurpacks uttalande att göra. Du förstår, han sa pengar och status. Vad har det med intelligens att göra?
Är man intelligent är chansen stor att man har både och, men det är inte synonymt utan en omväg.

Påståendet var, har du inte pengar, går alla svenska kvinnor ifrån dig.
Ditt förslag på motfråga: kallar du kvinnor intelligenta blir otroligt krystat.
Eller tycker du inte det själv?
Nej, påståendet var sakna bildning olch inkomst.

Hur många obildade bidragstagare umgås du med? Förutom den du är gift med.
Senast redigerad av Ipsi 2019-02-14 kl. 07:06.
Citera
2019-02-14, 07:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Det är på gruppnivå det hela är synligt.

Talar vi generellt så ökar chansen för mig som kille att få en tjej ifall jag dyker upp på dejten i en Audi rs6 jämfört med ifall jag hade dykt upp i en Polo. Jag säger inte att det på något sätt är avgörande, men det påverkar. Samma koppling finns inte för oss killar, en tjej blir inte mer attraktiv för att hon dyker upp i en Audi rs6.

Helt beroende på vilken personlighet du har. Du kan vara världens mespropp med oattraktiv personlighet och äga en Ferrari med miljonvilla. Pengar ger inte lycka per automatik.
Citera
2019-02-14, 07:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, påståendet var att svenska kvinnor överger Wordwarrior för att han saknade bildning och inkomst. Då skrev Pansarvevket ”kallade du just svenska kvinnor för intelligenta”. Eller om det var fotbollsspelare.

De kommer aldrig fatta. De kan inte läsa rätt mellan raderna nämligen. Jag tyckte att det var riktigt humoristiskt, eller ja hela samtalet här är rätt humoristiskt 😁
Citera
2019-02-14, 08:54
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
De kommer aldrig fatta. De kan inte läsa rätt mellan raderna nämligen. Jag tyckte att det var riktigt humoristiskt, eller ja hela samtalet här är rätt humoristiskt 😁

Det ÄR komiskt. Det blir helt bisarra diskussioner eftersom antifeministerna (eller vad de nu vill bli kallade) nästintill aldrig kan stå för vad de påstått eller uttryckt. Herregud vilka kullerbyttor de slingrar sig med
Citera
2019-02-14, 09:06
Medlem
Citat:
Det är på gruppnivå det hela är synligt.

Talar vi generellt så ökar chansen för mig som kille att få en tjej ifall jag dyker upp på dejten i en Audi rs6 jämfört med ifall jag hade dykt upp i en Polo. Jag säger inte att det på något sätt är avgörande, men det påverkar. Samma koppling finns inte för oss killar, en tjej blir inte mer attraktiv för att hon dyker upp i en Audi rs6.

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Helt beroende på vilken personlighet du har. Du kan vara världens mespropp med oattraktiv personlighet och äga en Ferrari med miljonvilla. Pengar ger inte lycka per automatik.
Nej, observationer på gruppnivå görs just för att rensa bort effekten av personligheten. Som Viktim skrev: Rent generellt så ökar Ferrari och miljonvilla dina chanser. Detta generella samband gäller alltså även för mesproppar med oattraktiv personlighet. Kvinnor generellt väljer till stor del efter mannens förmåga att regelbundet släpa hem riktigt saftiga och färska bitar mammutfilé till grottan. Och det gör kvinnorna såklart alldeles rätt i.
Citera
2019-02-14, 09:37
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Nej, observationer på gruppnivå görs just för att rensa bort effekten av personligheten. Som Viktim skrev: Rent generellt så ökar Ferrari och miljonvilla dina chanser. Detta generella samband gäller alltså även för mesproppar med oattraktiv personlighet. Kvinnor generellt väljer till stor del efter mannens förmåga att regelbundet släpa hem riktigt saftiga och färska bitar mammutfilé till grottan. Och det gör kvinnorna såklart alldeles rätt i.

Det är en del av kvinnans biologi att alltid se till att avkomman får så bra förutsättningar som möjligt. Personligen tänder jag mer på intelligens och humor än pengar, men det är ju också hypergami. Tydligen har också denna hypergami fungerat och varit till nytta.

Det verkar som att fler och fler män i väst avskyr denna biologiska del i kvinnligheten och kritiserar den mer och mer.

De älskar biologi när det kommer till att förklara varför sexmarknaden måste vara fri: "Män har biologiskt sett starkare sexdrift".

Varför avskyr de kvinnlig hypergami så mycket? Det är ju biologi.
Citera
2019-02-14, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det är en del av kvinnans biologi att alltid se till att avkomman får så bra förutsättningar som möjligt. Personligen tänder jag mer på intelligens och humor än pengar, men det är ju också hypergami. Tydligen har också denna hypergami fungerat och varit till nytta.

Det verkar som att fler och fler män i väst avskyr denna biologiska del i kvinnligheten och kritiserar den mer och mer.

De älskar biologi när det kommer till att förklara varför sexmarknaden måste vara fri: "Män har biologiskt sett starkare sexdrift".

Du har helt missuppfattat det. Vi avskyr inte hypergami, vi är fullt medvetna om det och lever utifrån det dagligen. Problemet är att en liten klick radikala feminister intagit nyckelpositioner i samhället och sprider budskapet om att män och kvinnor inte skiljer sig åt och att vår reproduktionsförmåga/sätt är likadant. Vad som gör saken ännu värre är att merparten av kvinnor inte är ärliga om vad dom dras till utan svartmålar män och deras "maskulinitet"(vilket i princip är att försöka leva upp till kvinnors förväntan på hypergami).

Alltså, kortfattat: Den vanliga kvinnan håller med radikalfeministen i det offentliga, men hon dras ändå i slutändan till badboyen, och när män försöker leva upp till den här "badboyen" så svartmålas dom.
Citera
2019-02-14, 10:22
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, påståendet var att svenska kvinnor överger Wordwarrior för att han saknade bildning och inkomst. Då skrev Pansarvevket ”kallade du just svenska kvinnor för intelligenta”. Eller om det var fotbollsspelare.
Okej, det är inte vad jag läser.
Citera
2019-02-14, 10:40
Medlem
J.Goodsens avatar
Citat:

Citat:
Du har helt missuppfattat det. Vi avskyr inte hypergami, vi är fullt medvetna om det och lever utifrån det dagligen. Problemet är att en liten klick radikala feminister intagit nyckelpositioner i samhället och sprider budskapet om att män och kvinnor inte skiljer sig åt och att vår reproduktionsförmåga/sätt är likadant. Vad som gör saken ännu värre är att merparten av kvinnor inte är ärliga om vad dom dras till utan svartmålar män och deras "maskulinitet"(vilket i princip är att försöka leva upp till kvinnors förväntan på hypergami).

Alltså, kortfattat: Den vanliga kvinnan håller med radikalfeministen i det offentliga, men hon dras ändå i slutändan till badboyen, och när män försöker leva upp till den här "badboyen" så svartmålas dom.

Det beror ju lite på hur man definierar en bad boy, det som är slående är väl att tjejer tenderar att välja en man som är "lika" eller "över" dem själva, dvs ja, någon form av hypergami. Vissa saker är ju också enklare att förklara som exempelvis humor och intelligens men ta t.ex. längdskillnad - det spelar ju ingen roll, rent rationellt, om tjejen är 10 cm längre än mannen men ändå kommer båda könen förmodligen ha problem med detta. Men hur förklarar man det och samtidigt vill kalla sig feminist?
Citera
2019-02-14, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Goodsen
Det beror ju lite på hur man definierar en bad boy, det som är slående är väl att tjejer tenderar att välja en man som är "lika" eller "över" dem själva, dvs ja, någon form av hypergami. Vissa saker är ju också enklare att förklara som exempelvis humor och intelligens men ta t.ex. längdskillnad - det spelar ju ingen roll, rent rationellt, om tjejen är 10 cm längre än mannen men ändå kommer båda könen förmodligen ha problem med detta. Men hur förklarar man det och samtidigt vill kalla sig feminist?
Den mest kortfattade förklaringen till vad kvinnor dras till är ordet "större". Ju längre/större du är, större kuk du har, större plånbok, större bil, större hus, större status, större humor, större intelligens ja listan kan göras lång - desto större chans kommer du ha att få henne. Naturligtvis ska det ju inte gå till överdrift, men rent generellt är "större" bättre för en kvinna.
Citera
2019-02-14, 10:52
Medlem
Citat:
Det är en del av kvinnans biologi att alltid se till att avkomman får så bra förutsättningar som möjligt. Personligen tänder jag mer på intelligens och humor än pengar,
Jag förstår det, men intelligens och humor (eller rättare den sortens humor du uppskattar, om du uppskattar intelligens) korrelerar nog väldigt starkt med inkomst. Allt man tänder på är ju markörer för något annat.

Citat:

Jag tror inte jag skrivit att jag avskyr hypergami. Snarare tvärtom. Jag skrev ju att de gör alldes rätt som tänder på män som regelbundet och pålitligt släpar hem saftiga bitar färsk mammutfilé till grottan. Eftersom det ger deras avkomma bra förutsättningar.
Senast redigerad av VarmaDrycker 2019-02-14 kl. 10:56.
Citera
2019-02-14, 10:53
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
MGTOW going berserker om hypergami i denna tråd. Jag ser bisonoxar stånga mot varandra för att få para sig, silverhanar bland gorillar slå sig i bröstet springandes som om de vill fälla hela djungeln, lejonhanar slåss till döden...

Vi ska ju vara den biologi-positiva sidan, vad fan yrar ni alla om egentligen?

Jag undrar ifall alla MGTOW verkligen vill leva i en Värld där män inte döms utefter bedrifter?

Jag tänker återge ett exempel som jag tagit förrut:

En sjuksköterska på 30 förälskar sig i en skicklig kirurg på 45 med naturlig manlig kyla i stressiga situationer, ledarskap, och talang som räddar liv.

Vi har sedan Bosse på 45 som käkar pizza och dricker bärs medan han tittar på sport hela dagen, arbetslös, vinner 20 miljoner på lotto. Bosse stöter på sjuksköterskan (som han länge glott på från långt håll) med sin nya Ferrari.

Tror någon att sjuksköterskan istället kommer förälska sig i Bosse bara för att Bosse har mer pengar än kirurgen?

Jag väntar på att någon MGTOW i tråden svarar på frågan ovan.

Jag finner det besynnerligt att kvinnor inte ska attraheras till manliga bedrifter utan att kallas för horor.

Vill man diskutera kvinnor som attraheras till fel manliga bedrifter (som kriminella babbar), så är det givetvis att iag tycker dessa ska shamas hårdare än horor (då de ger initiativ till fel typ av manligt beteende).

En kvinna som gifter sig med en provider bara för att suga hans pengar, alltså en som gifter sig med Bosse efter att han vunnit på lotto är också något som man givetvis bör kalla för en hora. Döm gärna kvinnor hårt för fel typ av beteende, men::

Ni måste ju fan inse skillnaden mellan kvinnan som förälskar sig i skicklige kirurgen och hon som kallt gifter sig med lotto-Bosse för att ta hans pengar, kan ni inte det så vet jag inte ens vilken slags Värld ni vill leva i? Vad är det för fantasikvinnor skulle bli godkända som "bra kvinnor"? Sexdockor?

Därmed så lämnar ni lika lite utrymme till konstruktiv feminitet (en leende sexdocka utan fri vilja) som feministerna lämnar utrymme till konstruktiv maskulinitet (en passiv TÖNT till dörrmatta utan manlig driv!). Kan ni verkligen inte se hur jävla endimensionell er "hypergami"-kritik har blivit?
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-14 kl. 10:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in