2019-02-11, 20:37
Medlem
Skugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Någon aning om var man kan få tag på den?

Tritonia i Gamla Stan i Stockholm va där jag hittade den först, de kanske har kvar den. Sen beställde jag hem ett gäng från belgiuminabox.com.
Citera
2019-02-11, 21:34
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skugge
Haha, grina lite mer då Mr. Seriös. Jag gör väl hur fan jag vill men om du tror jag skickar en flarra i vasken för att någon på flashback säger att den är dålig så tror du fel. Blir ju lite mer sugen nu dock.
Skulle vara roligt om du provade den! De kraftiga mjölk- och chokladsmakerna var helt enkelt inte för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Skugge
Årets hittills bästa smakupplevelse öl-mässigt för min del är Verzet Kameradski Balsamico, 12% imperial stout / oud bruin. Galet många smaker och dofter som träder fram, ekfat, portvin, choklad, lakrits och russin, ja typ allt! Ser ni den så köp.
Utöver surisar som jag är svag för är årets bästa helt klart Buxtons Costa Rican Coffee Extra Porter som jag redan har babblat om i tråden. Oerhört välbalanserad.
Citera
2019-02-11, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Skulle vara roligt om du provade den! De kraftiga mjölk- och chokladsmakerna var helt enkelt inte för mig.

Utöver surisar som jag är svag för är årets bästa helt klart Buxtons Costa Rican Coffee Extra Porter som jag redan har babblat om i tråden. Oerhört välbalanserad.

Fick du möjligtvis tag på bækhest från förra små partierna?
Citera
2019-02-12, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karies15
Fick du möjligtvis tag på bækhest från förra små partierna?
Var den bra? Jag tyckte inte att Jämmerdalens förra var någon höjdare.
Citera
2019-02-12, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Var den bra? Jag tyckte inte att Jämmerdalens förra var någon höjdare.

Har inte testat något från dom tidigare. Såg bara att allt var slut på sekunder. Samma med påfyllningen.
Citera
2019-02-12, 17:00
Medlem
Citat:
Har inte testat något från dom tidigare. Såg bara att allt var slut på sekunder. Samma med påfyllningen.
Verkar ju finnas 90st i Kalix av någon anledning. Går säkert att få någon flaska därifrån om man man går in till SB och pratar med personalen.
Citera
2019-02-12, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pynxer
Verkar ju finnas 90st i Kalix av någon anledning. Går säkert att få någon flaska därifrån om man man går in till SB och pratar med personalen.

Japp. Men måste man inte vänta två veckor efter lansering innan dom skickar mellan butikerna?
Citera
2019-02-12, 18:12
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Japp. Men måste man inte vänta två veckor efter lansering innan dom skickar mellan butikerna?
1 vecka. sen ska man veta att dom inte behöver göra detta utan man får be snällt och samtidigt hoppas på att den andra butiken är villig att skicka.

i de flesta fall brukar det inte vara några problem.
Citera
2019-02-12, 18:28
Medlem
Citat:
Känns mest som de är hypade. Men de ska ju fylla på imorgon igen, så jag kanske ska ge dem en till chans. Jag drack deras Grand Cru och den var väl ok, men inget jag kommer köpa igen. Trist alkoholhalt dessutom.
Citat:
Det är väl det enda bolaget som säljer dem? Och surölshypen kanske inte är lika stor lokalt som nationellt. :-)
Citera
2019-02-13, 16:41
Medlem
Bäckhäst finns åter i lager
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/bakhest-3345903
Citera
2019-02-13, 16:55
Medlem
silbersteins avatar
Citat:
Bäckhäst finns åter i lager
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/bakhest-3345903

I Kalix? Är dett något som går/är värt att beställa?

EDIT: Läste kommentarerna ovan nu.
Citera
2019-02-22, 11:26
Medlem
Släppen i mars var inte jätteintressanta för min del, men det blir väl att knipa en Yellow Belly och en Spontancherryfredriksdal. Väldigt mycket IPA och stout i mars verkar det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in