Citat:
Ursprungligen postat av
Geggamoja
Ja, jag håller fullständigt med dig. Även om jag anser att SR iskallt sköt ihjäl sina söner var denna kvinnas mordmetod så mycket värre. Liksom dalaröpappans mordmetod var än mer fruktansvärd än SR:s mordmetod.
Råkade tyvärr se videon där man ser mamman hålla om sin son på kanten av bron. I slutet av filmen kastar sig sonen bakåt och skriker, mamman lutar sig över honom och eventuellt ger honom en örfil. Det sas att strax efter hoppar hon och drar honom med sig ner i dödens avgrundsdjup.
Men när det gäller straff vet jag inte vad som gäller. Även om SR valde en mindre grym mordmetod skulle han ändå inte få livstid för morden?
Okej, har sett så otroligt mkt hemskheter men som så många andra säger så kan inte jag heller mäkta med att se barn och djur i utsatta jävulska positioner. Finns en 3-4 videos upplagda vad jag vet men nej..det gör för ont.
Jag tror personligen ff att han hade dömts till vård i första hand. Men det är bara vad jag tror av det man kan tolka hittills och kan vara helt fel.
Svårt att säga vad ett fängelsestraff hamnat på. Allt från kanske 8 år och upp till max tidsbegränsat straff 18 år eller livstid beroende på vilka övriga omständigheter som framträder.
Skillnaden om morden varit utdragna är främst att man från början utgår högre upp i skalan. Kanske 12 år.. eller 18 år eller livstid direkt.
Vi har ju ganska låga straff i Sverige.