2019-01-24, 04:13
Citat:
Ursprungligen postat av -2019-
Det har börjat bli så vanligt att förlädrar tar livet av sina barn för att man bestämt sig för att dö. Vad hade dessa änglar med hur du mådde?

Det är en livsfarligt svår fråga. Jag vill inte veta svaret men vill man spekulera så överlåter jag det till andra.
Citera
2019-01-24, 04:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Det är en livsfarligt svår fråga. Jag vill inte ens veta svaret egentligen men... vill man spekulera så... överlåter det till andra.

Visst är det en farlig fråga men jag gissar på ändå att media har en stor roll och flashback. Förr i tiden var det vanligt bara med självmord när man mådde dåligt. Idag så överrubricerar media sånt här och här på flashback kan man läsa allt i detalj. Jag tror på min tes.
Citera
2019-01-24, 04:22
Medlem
AvaChloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieFoxtrot01
Massor med massmord i Sverige. Psykiska problem ökar.

Ja tyvärr.
Föga förvånande.

Psykisk ohälsa är vår tids största fara. Utan tvekan.
Citera
2019-01-24, 04:26
Medlem
https://www.travronden.se/nyheter/la...finalen-115477

Ett år gammal artikel där SR bland annat pratar om tidigare problem med depression.

"Förra sommaren hade jag högt blodtryck. Båda mina föräldrar och min moster dog förra året inom några veckor och hästarna gick dåligt, så förra julen var det fruktansvärt jobbigt. Jag har alltid varit en glad gubbbe, men då var jag väldigt deprimerad och läkarna sa åt mig att jag behövde ta ett break för annars skulle jag inte orka. Jag har två barn, fyra och sex år, så för deras skull har jag valt att varva ner. Fyra hästar är lagom för mig."

Dessutom tror jag att en K*rin *ndersson kan vara mamman. Enligt Facebook är hon en separerad tvåbarnsmamma som tidigare verkat ha bott på samma adress som SR.
Citera
2019-01-24, 04:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Lät som utökat självmord

Tänkte samma sak.

Citat:
Det finns uppgifter på att gärningsmannen är en av de personer som har anträffats avliden", skriver polisen på hemsidan.

Men varför om du mår så illa ta andra med dig i döden? Det är ju bortom sjukt. Ok ta livet av dig själv men fan låt bli andra bli del av ditt elände.
Citera
2019-01-24, 04:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av apbergtre

Ett år gammal artikel där SR bland annat pratar om tidigare problem med depression.

"Förra sommaren hade jag högt blodtryck. Båda mina föräldrar och min moster dog förra året inom några veckor och hästarna gick dåligt, så förra julen var det fruktansvärt jobbigt. Jag har alltid varit en glad gubbbe, men då var jag väldigt deprimerad och läkarna sa åt mig att jag behövde ta ett break för annars skulle jag inte orka. Jag har två barn, fyra och sex år, så för deras skull har jag valt att varva ner. Fyra hästar är lagom för mig."

Dessutom tror jag att en K*rin *ndersson kan vara mamman. Enligt Facebook är hon en separerad tvåbarnsmamma som tidigare verkat ha bott på samma adress som SR.

Det jag varit inne på. Om han redan i förväg bestämt sig för självmord. Varför i helvete ta med dig de två barnen? Jag som aldrig dricker har hällt upp andra glaset av whiskey. Är så ledsen fan.
Citera
2019-01-24, 04:30
Medlem
Jesusandmes avatar
Citat:

Äntligen något av värde. Kan du länka hennes FB-konto, är du snäll?
Citera
2019-01-24, 04:32
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Oerhört tragiskt

https://www.facebook.com/marianne.we...6697233343994/
Hon Mariann* W*gn*r (*=e) som la upp videon verkar nyligen också ha avlidit.

Så här står det på hennes Facebook:

Marianne W*gn*r
14 januari kl. 19:55 ·
Det här är Mariann*s barn Björn, Camilla och Angelica som skriver på Mariann*s Facebook. Vi måste tyvärr meddela att vår älskade mamma hastigt lämnade oss i ett akut sjukdomsfall i morse.

Vi befinner oss alla i en väldigt stor sorg och chock just nu. Det kommer att komma information om begravningen framöver i Avesta Tidning och här på Facebook. Detta konto kommer endast att användas för att publicera information kring begravningen.

Har man några akuta frågor går det bra att kontakta Camilla W*gn*r på xxx. I övrigt önskar vi barn lugn och ro att få sörja i fred.
Citera
2019-01-24, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusandme
Äntligen något av värde. Kan du länka hennes FB-konto, är du snäll?

https://www.facebook.com/k*rin.*ndersson.54943
Citera
2019-01-24, 04:34
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Hon Mariann* W*gn*r (*=e) som la upp videon verkar nyligen också ha avlidit.

Så här står det på hennes Facebook:

Marianne W*gn*r
14 januari kl. 19:55 ·
Det här är Mariann*s barn Björn, Camilla och Angelica som skriver på Mariann*s Facebook. Vi måste tyvärr meddela att vår älskade mamma hastigt lämnade oss i ett akut sjukdomsfall i morse.

Vi befinner oss alla i en väldigt stor sorg och chock just nu. Det kommer att komma information om begravningen framöver i Avesta Tidning och här på Facebook. Detta konto kommer endast att användas för att publicera information kring begravningen.

Har man några akuta frågor går det bra att kontakta Camilla W*gn*r på xxx. I övrigt önskar vi barn lugn och ro att få sörja i fred.
Samu*l R*hn har kommenterat den statusen:

"Finns inte nå rättvisa här i livet längre 😢 😤grabbarna och du godismariann* hade sett fram emot Walters födelsedag idag och dom såg alltid fram emot när du hämta dom på dagis 😍vet inte hur många hundra mil vi åkt på trav ihop och prata om precis allt o både blivit osams och bästa kompisar 🙏enormt stor saknad och chock och beklagar sorgen till alla er barn och släkt och vänner 💖😢"

Det där skrev han alltså för cirka en vecka sen.
Citera
2019-01-24, 04:35
Medlem
Citat:

Han åkte också genom isen med traktor när han plogade en isväg. Säkert ett trauma som kan sätta spår i psyket.

Svensk psykvård monteras ner. Resurserna krymper (här kan kanske alla rasister få lite näring...) när den misslyckade invandringspolitiken och dess följder kräver enorma resurser.

Någon som vet om Samu*l var en gambler? Många profiler i travsporten som är speltorskar.
Senast redigerad av Spritsson 2019-01-24 kl. 04:39.
Citera
2019-01-24, 04:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -2019-
Det har börjat bli så vanligt att förlädrar tar livet av sina barn för att man bestämt sig för att dö. Vad hade dessa änglar med hur du mådde?

Ja vem vet. Tar man livet av sig är man sjuklig så de tänker inte normalt. De tror väl kanske att ingen kan ta hand om dessa barn efter de själva är döda. Eller att ingen annan bör ta hand om dom. De "äger" barnen. De är sjuka så svårt att veta. Men det är ju lyckligtvis ganska ovanligt detta med "utökat självmord" och som bara kommer klassas som "familjetragedi" som egentligen ju är mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in