Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Jag ifrågasätter konspirationsteorin att polis och utredare av någon för mig helt okänd anledning skulle "skydda" skolan genom att dölja att den verkliga orsaken till tragedin var att hemundervisningen drogs in.
För mig är det rena konspirationen.
Självklart låg hela ansvaret på föräldrarna men jag tror inte att det var skolan och hemundervisning som på något sätt var problemet, skolan hade inga planer på att avbryta den och tvinga töserna till skolan, de hade ju accepterat M,s läkarintyg.
...
Precis. Minns att en lärare kom och ringde på dörren precis som vanligt, den första dagen efter jullovet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zebrima
Bara för att förtydliga så tror jag inte att Moas hemundervisning var i fara. Hon gick under Alfredshällsskolan. Det var bara Agnes som gick under Bjärehovsskolan och i så fall riskerade drabbas av nedskärningarna.
(…)
för några dagar sedan läste jag i tråden att det var bara Moas lärare som kom och ringde på dörren den ödesdigra dagen. Den detaljen fick mig att tänka på dessa rykten jag hört i kombination med fakta kring nedskärningarna på Bjärehov
(…)
Att bara Moas lärare kom till villan och ringde på fick mig att gräva och läsa vidare och intressera mig mer för nedskärningarna och om det faktiskt fanns en sanning i att Agnes skulle tillbaka till skolan redan till vårterminen 2018 och därför kom inte heller hennes lärare till villan i januari. De väntade sig kanske henne att infinna sig på Bjärehovsskolan.
Nja, officiellt känt är, att flickornas undervisning samordnades av de båda skolorna. Det tolkar jag som att det mycket väl kan ha varit bara en lärare där åt gången, som undervisade båda tjejerna i "sina" ämnen, växelvis med att lärare från den andra skolan undervisade dem i "sina" ämnen.
Jag tror alltså att den lärare som ringde på 9/1 2018, kom för att undervisa båda två.
Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Kan det omtalade "tråkiga beslutet" som familjen nåtts av runt 3´e advent ha gällt indragen hemundervisning trots allt? Låter rimligt i sammanhanget.
Nej, åtminstone jag ser det som uteslutet. Dessutom är detta endast ett trådrykte utan större substans och lösa spekulationer om innebörden. Ja, ja.