2019-02-08, 19:40
Medlem
Jag kan bara svara för mig själv att hade jag haft någon aning om att min man hade vanföreställningar hade jag inte bara låtit det vara. Jag tänker om det till och med var känt i grannskapet att hon hade dessa besvär. Det går inte ihop för mig. Dessutom hade jag om min man och barn försvunnit hade jag kontaktat media direkt. Hade dött av oro.
Jag är ganska foglig av mig, tar instruktioner lätt och jag gör verkligen mitt bästa för att följa all fakta och komma till en vettig slutsats men hur mycket jag än försöker så stämmer det inte med varken självmord/mord eller dubbelmord.
Citera
2019-02-08, 19:43
Medlem
Orkar inte läsa igenom 20 sidor med spekulationer. Har något konkret kommit fram?
Citera
2019-02-08, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Orkar inte läsa igenom 20 sidor med spekulationer. Har något konkret kommit fram?

En skriver att denne bor granne med kvinnan och att det är känt att hon hade vanföreställningar och att det är bekräftat att hon tog livet av sig och mördade sitt barn. Inget jag tror på sådär men jag finner det ändå möjligt
Citera
2019-02-08, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför är polisen så hemlighetsfull?

När någon bara begår självmord så brukar det vara locket på helt och hållet.

Men jag kan inte komma på något annat fall där polisen har varit så hemlighetsfull när en förälder har mördat sitt/sina barn och sedan tagit livet av sig själv.

Någon gång i strax efter mordet sa polisen att de inte lämnade information av hänsyn till familjen.
Vad är det som är speciellt med den här familjen till skillnad från andra fall där polisen har lämnat information?

Om du inte noterat det än sker alla förundersökningar under sekretess = minimal information. Numera tillämpas strikt sådan varför inga läckor finns.

Det gäller alla utredningar. Utan undantag.

Detta fall är inget särskilt.
Citera
2019-02-08, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det ställer jag mig ytterst tveksam till. Du kanske har fantasifulla grannar.

Fast att begravningen var idag stämmer då vi föräldrar till barnen i den berörda klassen fick information om det via mail tidigare i veckan.
Citera
2019-02-08, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det ställer jag mig ytterst tveksam till. Du kanske har fantasifulla grannar.

Det är synd att du är tveksam. Förlåt. Jag vet att det var begravning idag. Jag vet till och med var och när det var någonstans. Jag känner att jag redan givit ut ganska mycket information, så jag backar undan lite nu. Men några i denna tråd har väldigt kloka spekulationer medan vissa... har lite sämre.
Citera
2019-02-08, 20:42
Medlem
Den 27/1 skrev jag:
Möjligheten finns ju också att mor har paranoid schizofreni, flyr med dottern i skåpbilen, får för sig att de är under attack och väljer att låta dem båda dö för egen hand...

Kanske inte så långt ifrån sanningen ändå?

Fruktansvärt sorgligt isåfall.
Citera
2019-02-08, 21:35
Medlem
MorT2s avatar
Det var begravning idag...
Säg mig, ni som vet, inte var det en gemensam begravning hoppas jag?!
Flickebarnet är offret här. Och gå till sista vilan tillsammans med sin mördare är en bisarr tanke...
Citera
2019-02-08, 21:39
Medlem
Har också skrivit om psykos.. Förstår egentligen inte varför så många är så tveksamma till de.. Psykos sjukdomar med vanföreställningar är inte jätte ovanligt, sen ska man tänka på att denna typen av sjukdom kan vara lynnig, de är sällan något som syns utanpå eller alltid märks extremt mycket och det går upp å ner.. Tror ni själva att en människa med vanföreställningar skulle få jobba som lärare om hon inte hade sjukdomen under kontroll? Självklart har hon fått vård för detta och säkert i perioder verkat helt frisk... Vilket man kan vara under många år.. Däremot kan de vara så enkelt som att hon slarvat med sin medicin eller rent av slutat ta den eller så har något inträffat som pånytt utlöst en psykos.. En sådan sak kan vara mycket svår att stoppa eller se massa tecken innan då den kan komma väldigt plötsligt..
Citera
2019-02-08, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KukisKlan
Fast att begravningen var idag stämmer då vi föräldrar till barnen i den berörda klassen fick information om det via mail tidigare i veckan.

Ber om ursäkt att jag ställde mig tveksam, men det är ovanligt.

Aldrig ens hört om en begravning av ett BO i början av en förundersökning särskilt då obduktionstiden i Sthlm är i snitt 21 dgr.
Senast redigerad av Remark 2019-02-08 kl. 22:01.
Citera
2019-02-08, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Det var begravning idag...
Säg mig, ni som vet, inte var det en gemensam begravning hoppas jag?!
Flickebarnet är offret här. Och gå till sista vilan tillsammans med sin mördare är en bisarr tanke...

Det verkar som att de begravt tillsammans. Kan inte bekräfta till 100%
Citera
2019-02-08, 21:50
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det verkar som att de begravt tillsammans. Kan inte bekräfta till 100%

Det är förfärligt. En enormt kränkande handling både till BO och de som höll flickan kär
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in