Citat:
Ursprungligen postat av
Lappe8
Tror inte alls ryktena stämmer om att hon var psykotisk och hade vanföreställningar..
Har vänner som träffade henne när hon lämnade/hämtade sin dotter i skolan och de säger att hon verkade helt normal och trevlig och inga varningssingnaler alls. Dessutom kan man väl inte sköta ett jobb som lärare om man var i det tillståndet? Det är ju en profession som inte skulle tillåta en psykotisk lärare att jobba med barn. Nåt säger mig att om det var så att hon led av en psykos tror jag det skulle kommit fram tidigare och hon skulle nog inte kunna sköta sitt jobb? Och hennes man som arbetade på BUP skulle väl inte lämna de ensamma en sekund? För. Många frågor ploppar upp för att jag ska kunna köpa det ryktet rakt av
Du anar inte hur man både lång- och kortsiktigt kan hålla masken. Hur tror du att barn i 6-7 årsåldern skulle märka någon skillnad, och vad vet vi om hennes umgänge i lärarrumet mest bestod i toabesök, bokläsning m.m.
Vad gäller hennes sambo så vet du och andra inte ens om de bodde tillsammans? Ganska många är mantalsskrivna på ett ställe och bor på ett annat av flera olika skäl.
Ifall att de skulle ha gjort en sådan överenskommelse så hade sambon uppenbarligen kanske ingen oro över dotterns välbefinnande. Om det är på det viset så kan vem som helst ana hur han möjligen förebrår sig själv idag.
Det är ett väldigt tjatande (från vissa håll) om hennes man och jag hoppas att han är klok nog att inte läsa tråden.
Jag uppskattar verkligen Flashback och genomtänkta spekulationer och analyser, men brukar alltid rekommendera berörda, i hans fall BO, att inte läsa "om sig" i trådar man berörs direkt utav under sin pågående sorg.