2019-01-30, 22:43
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vanligen make, sambo, pojkvän ja...kanske hade hon någon okänd?

Självmordsteorin känns så märklig i kombination med det andra. Varför hyra en stor skåpbil/flyttbuss enbart med ändamålet att begå utökat självmord i den? Om du skulle ta livet av dig, skulle din första tanke då vara att ringa Circle K och boka den största flyttbussen du kan hitta för att köra den till en nedstängd badplats för att därefter ta livet av dig i lastutrymmet? Låter inte det förbaskat konstigt? Dessutom är min erfarenhet att kvinnor i allmänhet mycket ogärna vill köra så stora bilar. Ska jag tolka den info som framkommit i denna tråd, verkar hon dessutom varit lite mer åt alternativhållet. Hipstermamma i Kärrtorp. Vad sjutton skulle hon springa och hyra en skåpbil modell större för? Jag tror inte det är hon som hyrt bilen.
Ja skåpbilen är svår att förklara. Men den kan ha planerats att användas vid en flytt exempelvis vilket skulle passa in i en teori om separation eller övriga relationsproblem. Ett sk utvidgat självmord bör ha föregåtts av stora psykiska problem, vilket kan ha gjort att kvinnan agerat på sätt som är svåra att förstå utifrån. Skåpbilen är märklig, men det är även att ta livet av sitt barn och sig själv.
Citera
2019-01-30, 22:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont
Trodde det var vid busshållplatsen invid parkeringen på Flatenbadet de hittades?
Örnboet tillhör Unga Örnar!
Nej, alla som har påstått att de har sett bilen från bussen har tagit fel. Vad är Örnboet?
Citera
2019-01-30, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, men vi kan fixa en. https://goo.gl/maps/24AuPnA3Sor

Hoppsan!!!
Tack!
Jag förstod det som att fp var vid badet där sl bussen har sin slutstation. Men det är det ju inte enl din positionering.
Tack igen
Citera
2019-01-30, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Okej, tack! Då kan vi avföra den olycksteorin också...

Tycker inte det finns något sannolikt scenario i den här storyn.
Det är för mycket som inte passar in oavsett vilken teori man än lägger fram.

Offren, platsen och den hyrda bussen. Det lirar liksom inte.
Min teori som är kanske något långsökt den med:
Offren dödas på annan plats av känd eller okänd gärningsman. Mördaren vill göra sig av med kropparna och dumpa dem där de inte kan återfinnas. Gärningsmannen hyr därför denna buss, där kropparna lastas in. Av någon anledning fullföljer inte gärningsmannen planen med att dumpa kropparna. Psyket pallar inte, eller det är tjäle i jorden. Bilen körs istället iväg och lämnas på denna plats tills den återfinns. Vad tror ni?

"GM hyr denna buss, kropparna lastas in." - hmmm.. det lättaste för polisen har varit att lokalisera var bilen hyrts, när och av vem. Skulle uthyraren vara gärningsmannen enligt polisen skulle de inte vara "utan misstänkta" " ingen frihetsberövad" idag. Vad tror du?
Citera
2019-01-30, 22:50
Medlem
Citat:
Nej, alla som har påstått att de har sett bilen från bussen har tagit fel. Vad är Örnboet?

En lokal för "unga örnar" kan även bokas som lokal. Även för övernattning
Citera
2019-01-30, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Hoppsan!!!
Tack!
Jag förstod det som att fp var vid badet där sl bussen har sin slutstation. Men det är det ju inte enl din positionering.
Tack igen

59,2543088, 18,1624644

Där har ni rätt koordinater. Kan dra dit i helgen o fota när det är ljust så fattar ni vad jag menar. Någon måste sett något. Helt sjukt att denna busschaufför som det talats om inte sett människor eller liknande runt om bilen... och som ni säger det finns en camping där folk bor permanent, alla möjliga knäppisar. En av Stockholms dyraste hästgårdar ligger inte långt ifrån heller....
Citera
2019-01-30, 22:51
Medlem
Där har vi det!!!! Dom skulle ta in på campingen såklart. Det måste finnas en bokning.?!?!

Separering, akut flytt. Osv?
Citera
2019-01-30, 22:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
En lokal för "unga örnar" kan även bokas som lokal. Även för övernattning
Finns den vid naturreservatet eller badet?
Citera
2019-01-30, 22:52
Medlem
Citat:

Det är väl inte så säkert? Kan inte bilen ha flyttats vid något tillfälle?
Citera
2019-01-30, 22:53
Medlem
5549s avatar
Citat:
Finns den vid naturreservatet eller badet?
Den finns precis vid pluppen du placerat på kartan.
Citera
2019-01-30, 22:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyper240
59,2543088, 18,1624644

Där har ni rätt koordinater. Kan dra dit i helgen o fota när det är ljust så fattar ni vad jag menar. Någon måste sett något. Helt sjukt att denna busschaufför som det talats om inte sett människor eller liknande runt om bilen... och som ni säger det finns en camping där folk bor permanent, alla möjliga knäppisar. En av Stockholms dyraste hästgårdar ligger inte långt ifrån heller....
Där har ni fel koordinater.
Citera
2019-01-30, 22:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Det är väl inte så säkert? Kan inte bilen ha flyttats vid något tillfälle?
Klart men ska man tro hyper240 så är det mycket trafik vid badet. (FB) Stockholm - Kvinna och barn hittade döda i bil. Misstänkt mord.
Senast redigerad av Quarrel 2019-01-30 kl. 23:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in