2019-02-07, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Exakt!

Genomskinligt att se hur många "kompisar" här i tråden som sitter dag ut och dag in, natt efter natt, och skriver hundratals inlägg för att rentvå sina "kompisar".

Hjärndöda. Förstår varför de behöver köpa sig till ett bra resultat.

Speciellt hjärndöda när de PM:ar och ska förklara hur deras kompisar har fuskat. Har fått kanske 5 pers som är oroliga över sina bästa vänner. Era bästa vänner komma åka dit som stryk. Vilket jävla skämt folk är. Nu ska "kallejagarkanin" skriva igen om det är möjligt att höja sig från 0,15 till 1,7+. Speciellt när man sover genom heeela provet men ändå lyckades få 0,15 först gången
Citera
2019-02-07, 21:47
Medlem
Är det någon fuskare som sökt in på Fastighetsföretagande, fastighetsvetenskap eller liknande som dykt upp under resans gång?
Citera
2019-02-07, 22:02
Medlem
aluminimums avatar
Pressmeddelande från UHR.

https://www.uhr.se/om-uhr/nyheter/pressmeddelanden/2019/22-fuskdomda-blir-utan-hogskoleprovsresultat/
Citat:
Totalt 22 av dem som Norrköpings tingsrätt dömt för provfusk blir nu utan resultat. Nio fick inga resultat i våras genom polisens insatser mot provlokaler och fuskligans sambandscentral. UHR återtar nu resultaten för övriga 13. En av de 22 skrev provet hösten 2016 och undgår avstängning då preskriptionstiden gick ut i oktober 2018. Övriga 21 stängs av under två år från att skriva provet på nytt. UHR kommer inom kort att ta beslut om åtgärder mot den sista av de 23 fuskdömda

Vid högskoleprovet VT2018 var det åtta personer som togs på bar gärning efter provpass 2. Dom fuskarna fick aldrig något godkänt resultat, tack vare att provet avbröts. Sedan så åtalades ytterligare två provskrivare från VT2018. Totalt tio fuskare från VT2018.

Enligt citatet ovan fick nio fuskare inget resultat efter VT2018, alltså måste det vara en av de två provskrivarna som ej blev tagna på bar gärning som UHR ännu tvekar på att dra in resultatet för.

Läser man aktbilaga 268 för den åtalade Sabin* Ashr*f, sida 50-51 så har hon får sitt resultat för provet VT2018. Där finns också bekräftelse på att hon har anmält sig till högskoleprovet HT2018 och betalt avgiften.

Hon uppger i förhör att hon inte använde utrustningen hon beställde, utan lämnade utrustningen hemma på provdagen.

Men tittar man på hennes kundnummer id D3 - 070-841 01 36 så ser man att den telefonen är uppringd på provdagen, se aktbil 251 del 2 s.440. I den listan kan man dock tro att telefonnummer 070-841 01 36 har id D2, men det beror på att telefon id D2 antagligen har kopplat ifrån, och D3 samt D4 har därmed förflyttats ett hack åt vänster.
Senast redigerad av aluminimum 2019-02-07 kl. 22:23.
Citera
2019-02-07, 22:16
Medlem
aluminimums avatar
Jag fortsätter med mina iakttagelser på Sabin* Ashr*f, jag råkade trycka på knappen 'Skicka svar' i stället för 'Förhandsgranska inlägg'!

Man ser dessutom i ligans chat på morgonen vid provdagen (aktbil 256 s983) att telefonerna för id F1, M2, M3, R3 och V1 har gått i retur och inte uppringda alls. Sedan ser man även att alla kunder har svarat utom A3.

Så det verkar även där som att Sabin*s telefon med id D3 är uppringd.
Citera
2019-02-07, 22:43
Medlem
aluminimums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dredamor
Har du namn till samtliga 13 lundastudenter som går kvar alt källa där namnen finns med?
Har ingen lista, jag letade bara upp ett par som verkar studera i Lund. Det finns nog upp emot 10 Lundastudenter nämnda i denna tråd, men inte alla 13.

Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Är det någon fuskare som sökt in på Fastighetsföretagande, fastighetsvetenskap eller liknande som dykt upp under resans gång?
Jag tror det finns en som går fastighetsmäklarprogrammet i Gävle.

Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Mumsig vår vi har att se fram emot. Blir till att åka till Systemet och bunkra upp med lite fina viner att fira med framöver.
Akta skrumplevern, det blir tufft när den 200:ade fuskaren döms!
Citera
2019-02-07, 22:56
Medlem
Mr.Mxyztplks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aluminimum

Sedan kan man ta sig en fylla vare gång någon blir kickad från universitetet och räcker inte det kan man fira alla som inte vågar fuska framöver samt varje uteblivet läkarbesök hos en fuskläkare. Det finns många skäl att fira, tur att fuskläkarna försvinner så det blir en riktig läkare som kommer att transplantera levern...
Citera
2019-02-07, 22:57
Medlem
Citat:

Jag tror det finns en som går fastighetsmäklarprogrammet i Gävle.

Tack, Finskt namn?
Senast redigerad av brasnyggman 2019-02-07 kl. 23:00.
Citera
2019-02-07, 23:15
Medlem
aluminimums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oniram
"åklagaren lagt fram meddelanden mellan bröderna och deras pappa, även han dömd i målet, som bevis. Något som enligt advokat Carla Pantzar strider mot praxis"

Varför skulle inte meddelanden dem emellan vara rätt att använda som bevis? Sms/chattar etc förekommer ju i de flesta fall, i vart fall i FUP:ar.
Jag kan inte så bra, bara oroad att de ev ska frias.
Är det någon som har bytt försvarsadvokat, jag har inte sett Carla Pantzar innan i detta mål?

Carla Pantzar har sista tiden försvarat några uppmärksammade personer, bl.a. den skrattande mördaren och 17-åringen som högg polismannen Ted. Det är någon som vill växla upp försvaret, tror jag?

Nära släktingar som föräldrar och barn behöver inte vittna mot varandra, men att avlyssning och sparade chattmeddelanden tas med som bevisning kan väl inte vara ett hinder? Jag har för mig att förhörsledarna frågar vad LG menar när han i telefon frågar OG(?) om 'matlådorna' är klara. LG erkänner att 'matlådor' är förskottspengar samt fuskutrustning till kunderna som avses, och utredarna pressar sedan VG och OG med dom uppgifterna. Det är kanske det som Carla syftar på?
Senast redigerad av aluminimum 2019-02-07 kl. 23:29.
Citera
2019-02-07, 23:54
Medlem
aluminimums avatar
Citat:
Tack, Finskt namn?
Nej. Har faktiskt inte sett ett enda finskt namn i HP-Hjälpens listor. Men ha i åtanke att det finns säkerligen en, kanske två ligor till som arrangerar fusk i liknande omfattning som HP-Hjälpen. Så den du tänker på kanske har anlitat en annan fuskliga?

Det är lite ruggigt när man tänker på det. Andra fuskarrangörer fick tillsammans igenom 50-100 fuskare varje termin, samtidigt som HP-Hjälpen verkade?
Citera
2019-02-08, 00:08
Medlem
Citat:

Det är lite ruggigt när man tänker på det. Andra fuskarrangörer fick tillsammans igenom 50-100 fuskare varje termin, samtidigt som HP-Hjälpen verkade?

Hur skulle det ha fastställts?
Ruggigt är det oavsett hur många, det är riktigt ruggigt faktiskt
Citera
2019-02-08, 00:36
Medlem
aluminimums avatar
Citat:
Hur skulle det ha fastställts?
Ruggigt är det oavsett hur många, det är riktigt ruggigt faktiskt
Det är givetvis svårt att sätta siffror på både antalet ligor och fuskare.

Det syns i anteckningarna som HP-Hjälpen gjort i sina kundlistor. Hur dom hittar kunder som dom misstänker är från en annan liga som vill köpa ett 2.0 resultat, för att garantera svar till sina egna kunder. Dessutom hittade utredarna photoshoppad legitimation på VG i OG:s dator, som ligan antagligen tänkte använda för att köpa en plats hos en konkurrent.

Sedan finns anteckningar på kunder som har gått över till andra ligor, och köpt fusket där istället.

Och så finns det ett inlägg i denna tråd som säger att fusket fortsatte i höstas med minst en liga, kanske två. Och dom ligorna raggar kunder för fullt i detta nu...

UHR har tagit en liga, men det finns fler att ta. Jag undrar om dom letar aktivt, eller väntar dom på tips?
Citera
2019-02-08, 08:56
Medlem
Finns det någon lista med de 22 som nu blivit dömda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in