Citat:
Ursprungligen postat av
KalleJagarKanin
Tro mig det finns folk som inte bryr sig om det sociala, speciellt om man vet att det finns brist på bevisning.
Än så länge är alla skyldiga? Du menar misstänkta, det är stor skillnad på ordvalen.
Vad säger du om de nio som lagmannen pratade om att de inte kommer åtalas på grund av att det helt enkelt inte finns tillräcklig bevisning mot de? Ska de klara sig då?
Folk som inte bryr sig om det sociala? Skojar du med mig? Jo all hets om att lägga upp snygga bilder och hur rik samt vilken toppen jobb man har, har inget alls att göra med att man vill göra en show-off för allmänheten och sprida rykten om hur gullig och smart man är...
Du är ett skämt, men samtidigt kanske du som fuskare inte bryr dig om public-shaming. Men tro mig, de andra gör det.
Det klart flera kommer klara sig juridiskt men socialt kommer det bli tungt för många. Vi ser ju hur P*ntus en gång i tiden hamna i spelmissbruk

. Ganska lätt för honom att falla tillbaka när han har fattat att han har blivit ägd.
Edit: Det jag mena var att alla som blivit åtalade har visat sig skyldiga. Så trenden lär nog fortsätta