Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-27, 22:19
  #4249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagayumi12
https://www.svt.se/nyheter/snabbkoll...-fusk-med-prov

Någon som vet vilka studenterna är? Hade varit något om man fick veta namnen på dem.
Fuskare som går kvar.... Vilket skämt.


Nr: 1
Norhaan Ahmad - Juristprogrammet Lund
(en av de 23 åtalade - dömd)

Nr: 2
Jack (Faisal) Wali - Juristropgrammet Lund - Termin 3
(finns med på FUP listan med personnr, namn, nummer, osv. hetta tidigare Faisal Wali men bytte under 2018). Har en syster som också läser juristprogrammet i lund, t8 eller t9.

Någon annan som har fler namn från Juristprogrammet Lund?
__________________
Senast redigerad av wizzardwizz 2019-01-27 kl. 22:33.
Citera
2019-01-27, 22:54
  #4250
Medlem
Namnen på de borde gå att få av UHR. Får slå dem en signal imorgon
Citera
2019-01-27, 23:26
  #4251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunsnroses91
Namnen på de borde gå att få av UHR. Får slå dem en signal imorgon
Vänd dig till Lunds universitet istället, säker på att UHR inte lämnar ut deras namn. De har t.ex vägrat lämna ut tidigare provresultaten för HP på några fuskare förut. Deras anledning till det var typ att det finns listor som cirkulerar på forum och av den anledning ville dem inte ge ut informationen.
Citera
2019-01-27, 23:32
  #4252
Medlem
FFL88s avatar
Kan det verkligen stämma att flertalet av fuskarna är från Mellanöstern, var inte dom redan högutbildade när de kom till Sverige, vill ju inte tro att vi blivit förda bakom ljuset på något sätt.
Citera
2019-01-27, 23:36
  #4253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
Kan det verkligen stämma att flertalet av fuskarna är från Mellanöstern, var inte dom redan högutbildade när de kom till Sverige, vill ju inte tro att vi blivit förda bakom ljuset på något sätt.
Nej, jag har fått intrycket att det är barnen till raketforskarna som har problem med att leva upp till sina föräldrars förväntningar. Varför skulle raketforskarna vilja fuska på ett så simpelt prov, när de redan har långa universitetsstudier i bagaget?
__________________
Senast redigerad av LilleKanin 2019-01-27 kl. 23:41.
Citera
2019-01-28, 00:24
  #4254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizzardwizz
Någon annan som har fler namn från Juristprogrammet Lund?

Pontus Axelsson verkar plugga i Lund, vet inte vilket program dock. Har tillgång till typ intranät så du kan söka?
Citera
2019-01-28, 11:19
  #4255
Medlem
Iskelos avatar
Någon som vet namn på de som fuskat in sig till läkarprogrammet och fortfarande går kvar?
Citera
2019-01-28, 14:46
  #4256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iskelo
Någon som vet namn på de som fuskat in sig till läkarprogrammet och fortfarande går kvar?

Har tidigare skrivit om tre stycken som går i samma klass i Uppsala universitet men undrar också ifall det finns några fler.
Citera
2019-01-28, 16:00
  #4257
Medlem
aluminimums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhelvete
Har tidigare skrivit om tre stycken som går i samma klass i Uppsala universitet men undrar också ifall det finns några fler.
Jag spenderade tid i helgen på att läsa igenom delar av tråden, och tittade lite extra på de dömda fuskarna. Hittade två av dom i kursprogram som finns online. Och jag är övertygad att vi kommer hitta fler fuskare i dom listorna vartefter mer fuskare åtalas....

Sabina Ashraf KI - Människan fysiologi HT2018
Evylyn Manestam Lund - Google cache - Schema Läkarprogrammets Grundkurs VT2018

Jag har inte gått igenom omaskerade listan från FUP, den är alldeles för omfattande.
Citera
2019-01-28, 16:26
  #4258
Medlem
Får en känsla av att flera kommer kunna behålla deras studieplats. En av de 23e dömda fuskarna får ju tydligen gå kvar. Att han inte använde fusket till just den utbildningsplatsen faller bort tycker jag. Hade han inte blivit tagen under VT18 provet så skulle säkert personen sökt till en attraktivare skola och på så sätt komma in.
Citera
2019-01-28, 18:18
  #4259
Medlem
Iskelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aluminimum
Jag spenderade tid i helgen på att läsa igenom delar av tråden, och tittade lite extra på de dömda fuskarna. Hittade två av dom i kursprogram som finns online. Och jag är övertygad att vi kommer hitta fler fuskare i dom listorna vartefter mer fuskare åtalas....

Sabina Ashraf KI - Människan fysiologi HT2018
Evylyn Manestam Lund - Google cache - Schema Läkarprogrammets Grundkurs VT2018

Jag har inte gått igenom omaskerade listan från FUP, den är alldeles för omfattande.

Sjukt att de får gå kvar på en utbildning då man i slutändan ska hjälpa människor. Hur skulle kollegor reagera? Chef? Tycker synd om de som söker AT-tjänst med dessa personer, måste vara en hemsk känsla att veta att någon som fuskat sig in får AT-tjänst men inte du....

Undrar hur med-studerande känner sig. Man blir väl sur? Upprörd? Att kugga något praktiskt medan dessa fuskare blir godkända....
Citera
2019-01-28, 18:27
  #4260
Medlem
Neatlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iskelo
Sjukt att de får gå kvar på en utbildning då man i slutändan ska hjälpa människor. Hur skulle kollegor reagera? Chef? Tycker synd om de som söker AT-tjänst med dessa personer, måste vara en hemsk känsla att veta att någon som fuskat sig in får AT-tjänst men inte du....

Undrar hur med-studerande känner sig. Man blir väl sur? Upprörd? Att kugga något praktiskt medan dessa fuskare blir godkända....

Vilket jävla svek det måste kännas ändå. En person man började utbildningen ihop med, som man kämpat igenom svåra moment med och säkerligen festat med på helgerna. En som blivit en vän - och så får man reda på att han/hon fuskat sig in på utbildningen. Jag skulle ha svårt att se förbi det och låtsas som inget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback