2019-02-07, 22:02
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är inte fult att inte citera precis allt - det är ju därför man tar ut citat!
Det jag citerade i första stycket är det som jag tycker stämmer på pricken med vad vi fick reda på 11 månader senare.
På pricken, trots tusen spekulationer i tråden från andra postare - om "humana" giftmord, att något barn suciderat eller mördat det andra, om scientologer som förhindrade psykkontakt etc.etc

Citaten i det andra stycket är sådant som vi inte vet - men då infinner sig funderingar om detta skulle kunna vara sant, när nu det andra stämde så väl.

Och som sagt, jag är inte alls övertygand om denne postares påstående att h*ns pricksäkerhet bara är spekulationer.
H*n har inte heller spekulerat något mer i tråden.
H*n kanske inte ville ange sina källor eller riskera att bli igenkänd..
Citat är just citat. Det man citerar skall vara exakt. Inte vad man "tycker stämmer på pricken".
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Det är inte fult att inte citera precis allt - det är ju därför man tar ut citat!
Det jag citerade i första stycket är det som jag tycker stämmer på pricken med vad vi fick reda på 11 månader senare.
På pricken, trots tusen spekulationer i tråden från andra postare - om "humana" giftmord, att något barn suciderat eller mördat det andra, om scientologer som förhindrade psykkontakt etc.etc

Citaten i det andra stycket är sådant som vi inte vet - men då infinner sig funderingar om detta skulle kunna vara sant, när nu det andra stämde så väl.

Och som sagt, jag är inte alls övertygand om denne postare påstående att h*ns pricksäkerhet bara är spekulationer. H*n har inte heller spekulerat något mer i tråden.

Jo det är djävligt fult om man vill styra en sak åt ett visst håll som du nu försöker, develi följde konversationen fullt ut och där i develis inlägg ser man hur konspirationen avslöjas av de andra deltagarna i den diskussionen du bröt ut valda delar av.

Inget av det dreba konspirerade om fick någon som helst bekräftelse iav polisens pressträff.

Dessutom så fick vi ju idag ögonvittnesskildringar av de som var först på plats och då faller ju allt som konspirerats/spekulerats i bitar.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
drebas [/i]inlägg från 180117:

"Han hade sedan länge gått in i en utmattning, signalerna om detta var tydliga även på arbetsplatsen."
"Pappan en högpresterande docent som gått in i en utmattning"
"Strypning mest sannolikt av moder och äldsta dottern, yngsta ev kvävning"
"barnen blivit strypta eller kvävda och hittade i sina resp sängar. De har blivit burna till sängarna, nerbäddade, som en "act of remorse eller denial".
"Sjukligheten hos barnen är en faktor bland flera som lett till pappans utmattning. Han har dragit ett tungt lass hemma, varit stressad, konflikter i hemmet. Arbetsituationen blivit ohållbar, jobbat mer och mer hemifrån"
"Mamman jobbade deltid för att ta hand om sina barn."
"Något kollektivt självmord är det inte fråga om. Mamman och barnen har hittats i Sina resp sovrum."
"Inget gift har använts"
"

Allt detta har ju polisen 11 månader senare i stort sett bekräftat. Tror att denne postare helt enkelt inte ville avslöja hur god inblick i det hela h*n hade. Det är alldeles för mycket på pricken rätt till och med att O beskrivs som högpresterande.

Då uppstår frågan om en del av drebas andra påstående också kan vara lika korrekta?
Polisen har varken bekräftat eller dementerat dessa. Men de överensstämmer väldigt väl med de obekräftade uppgifterna som kommit från närstående.

Citat ur drebas inlägg från 180117:

"Pappan var deprimerad. Levde i en asexuell relation med hustrun. Han hade grava sömnstörningar. Han sökte slutligen hjälp på vårdcentral. Medicinerna i kombination med sömnlösheten gjorde honom fullständigt avtrubbad. "
"Barnen blev sannolikt vittne till mammans dråp."
"Pappan en högpresterande docent som gått in i en utmattning. Slutligen vårdsökande och det sannolikt den senaste månaden. Blir insatt på psykofarmaka som försämrar"
"Det har funnits blåmärken och rivsår och sakskador som tytt på motstånd från offren. Därav har polisen dragit slutsatsen att pappa varit mördare,"
"Pappan har mördat hela familjen."
"Frun har haft litet socialt nätverk, dålig självkänsla, han har dominerat henne totalt. Långvarig psykisk misshandel som slutligen gått överstyr."

Om postaren dreba fortfarande finns kvar i tråden kanske h*n kan berätta mer om dessa uppgifter. Men det är kanske inte säkert att h*n vill avslöja varför h*n hade så mycket korrekt information långt före alla andra.
Är du pantad eller?

Han skriver själv att det är en hypotes - det blir inte mer sant för att du mal om samma inlägg igen:
Citat:
Ursprungligen postat av dreba
Jag har varit tydlig med att det är en hypotes.
Här har du mer dementier om sanningshalt:
Citat:
Pappan var deprimerad. Levde i en asexuell relation med hustrun. Han hade grava sömnstörningar. Han sökte slutligen hjälp på vårdcentral. Medicinerna i kombination med sömnlösheten gjorde honom fullständigt avtrubbad. Självmordsbrev saknas. Han hade sedan länge gått in i en utmattning, signalerna om detta var tydliga även på arbetsplatsen. När han inte dök upp som avtalat förstod hans chef att något allvarligt hänt. Han larmade polisen direkt.
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Det du skriver är antingen dina egna spekulationer eller information som bara en insatt (på ett eller annat sätt) kan känna till. Frågan är - är det spekulationer eller vet du något om detta mer konkret? Mig veterligen har ingen annan i tråden inkommit med motsvarande information.
Citat:
Det är spekulation från min sida. Polisen avfärdade mycket tidigt förövare utanför familjen. Det säger mig att barnen blivit strypta eller kvävda och hittade i sina resp sängar. De har blivit burna till sängarna, nerbäddade, som en "act of remorse eller denial". Barnen blev sannolikt vittne till mammans dråp. Han har därefter tagit sitt eget liv.

Pappan en högpresterande docent som gått in i en utmattning. Slutligen vårdsökande och det sannolikt den senaste månaden. Blir insatt på psykofarmaka som försämrar. Sertralin är för övrigt förstahandspreparat vid behandling. Faktorn som skall till är SSRI. Avtrubbning, suicidalitet, aggression vanliga biverkningar som inträder första månaden.
Citera
2019-02-07, 22:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jo det är djävligt fult om man vill styra en sak åt ett visst håll som du nu försöker, develi följde konversationen fullt ut och där i develis inlägg ser man hur konspirationen avslöjas av de andra deltagarna i den diskussionen du bröt ut valda delar av.

Inget av det dreba konspirerade om fick någon som helst bekräftelse iav polisens pressträff.

Dessutom så fick vi ju idag ögonvittnesskildringar av de som var först på plats och då faller ju allt som konspirerats/spekulerats i bitar.
Måtte vara desperat - det är fler innan mig som reagerat på att denna inte far med nån sanning som vissa dragit fram med jämna mellanrum.
Citera
2019-02-07, 22:05
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Eller varför inte samla in pengar och starta en stiftelse i flickornas namn? Det finns så många mycket mer konstruktivt att göra efter en sån här händelse .

Ja visst finns det mycket konstruktivt att göra efter detta. Att starta en stiftelse i Agnes och Moa namn vore inte fel.

Kanske något som de anhöriga med ork och kraft kunde göra.
Istället för att lägga sin kraft på att uppdatera en hemsida med foto på O och alla hans meriter och prestationer, undantaget hans begångna barnamord på Agnes och Moa eller att han var far till dem.
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-07 kl. 22:18.
Citera
2019-02-07, 22:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Måtte vara desperat - det är fler innan mig som reagerat på att denna inte far med nån sanning som vissa dragit fram med jämna mellanrum.

Djävligt lågt gjort enligt min åsikt, spekulationer/konspirationer i klass med diagnoser via en svart mössa.
Citera
2019-02-07, 22:11
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Citat är just citat. Det man citerar skall vara exakt. Inte vad man "tycker stämmer på pricken".

Ta du och läs alla citerade inlägg så kommer du se att det jag citerat är ordagrant taget ut drebas postade inlägg 180117. Ordagrant inklusive stavfel.

Jag citerade först de meningar och påstående ur drebas inlägg som stämmer på pricken med polisens uppgifter 11 månader senare.

Därefter citerade jag ett antal andra påståenden, också direkt tagna ur drebas inlägg, och undrade om de också kan vara sanna eftersom alla de tidigare uppgifterna var helt korrekta och "stämde på pricken" med polisens uppgifter.

Är det svårt att hänga med...?
Citera
2019-02-07, 22:16
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är du pantad eller?

Han skriver själv att det är en hypotes - det blir inte mer sant för att du mal om samma inlägg igen:

Här har du mer dementier om sanningshalt:

Du tror alltid på precis allt som någon skriver på FB?

Eller kan det kanske vara så att denne postare visste mycket, men inte ville avslöja att det var korrekt information och i ställdet framställde det som h*n var en riktig hejare på att gissa och spekulera? Något som vi alla skulle få reda på att h*n var när sanningen kom ut.
Citera
2019-02-07, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag fick den på nätet:
https://tidningensvenskpolis.se/arkiv/hallarsida-artiklar/2019/nr-1-2019/vad-fan-ar-det-vi-har-sett/

Bottenvåningen:
http://www.bilddump.se/bilder/20190207155841-2.249.161.193.jpg

Tack så mycket för länken.
Det berör att läsa berättelsen.
Omsorgsfullt gjort att beskriva på ett sådant sätt och ändå inte berättar mycket mer än det som var känd.

Igenbommad, mörkret, tystheten, de nästan låste dörrarna, disken - som någon skrev här så otroligt ensamt. Även om det var en familj som hittades.
Citera
2019-02-07, 22:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Du tror alltid på precis allt som någon skriver på FB?

Eller kan det kanske vara så att denne postare visste mycket, men inte ville avslöja att det var korrekt information och i ställdet framställde det som h*n var en riktig hejare på att gissa och spekulera? Något som vi alla skulle få reda på att h*n var när sanningen kom ut.
Hahahahaha!

BLEV JAG PROBLEMET? Samma skribent som gjort totalt 15 inlägg, vilket syns är plockat ur tråden, svarar sen två ggr att det är hypoteser och att vederbörande spekulerar kring detta på förfrågan.

Mer tydligt kan det inte bli. Det är ren skit som du citerar.
Citera
2019-02-07, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Just det. Eftersom man gick ut med att "ingen av föräldrarna hade något psykisk sjukdom" så blir hela fallet ännu konstigare. Om de båda nu inte led av en personlighetsstörning eller en djup depression så är det obegripligt varför de skulle mörda sina barn och sen begå självmord.

Tror att de flesta i tråden skulle nöja sig med att veta att något sådant som låg bakom, om än oupptäckt för omvärlden, denna tragiska händelse.

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Inser att du är en av dem som inte gillar att man har en annan åsikt än dem själva - eller ens får lufta sin egen. Vad var det som var så fel i det jag skrev om mina tankar gällande bjärredfallet? Skriv då det istf att bara kasta ur dig okvädingsord.

Polisen gick aldrig ut med att ”ingen av föräldrarna hade någon psykisk sjukdom”. Om man använder citatecken så ska citatet överenstämma med det som sagts. Det gör det inte i ditt inlägg. Det har inget med åsikter att göra. Du förklär dina egna tankar som något polisen har sagt - det är felet i det du skrev.
Polisen fann inga tecken på psykisk sjukdom. Det betyder inte att man har gått ut med att dom inte hade det. Det är skillnad på dom två alternativen även om du kanske inte klarar av att se det.
Citera
2019-02-07, 22:21
Medlem
Citat:

Och som sagt, jag är inte alls övertygand om denne postares påstående att h*ns pricksäkerhet bara är spekulationer.
H*n har inte heller spekulerat något mer i tråden.

Jag minns de där inläggen och blev väldigt konfunderad när hen skrev att det bara var en teori. Det var många detaljer som skrevs fram på ett rakt sätt, inget omsvep och gåtfulla antydningar. Till skillnad från Avd 9s långa beskrivning var denna enligt mig mer logisk och begriplig, alltså den inre logiken i beskrivningarna stämde. Den långa beskrivningen i Avd9s var otroligt tillrättalagd för att passa barmhärtighetsteorin.

Är det någon som har koll på Avd9s källor? Tror många upplevde hen som en pålitlig postare, men hur mycket broderades de påstådda pm:en ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in