2018-01-17, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
I tråden om mamman i Göteborg som mördade sina 3 barn och sej själv finns endast 1500 inlägg. Det fallet borde ju väcka lika stor uppståndelse som detta. Men inte. Vad är skillnaden tro.
Här ser vi ju en hel familje som är borta helt plötsligt.Strax efter jul/ nyårsdagar.Dessutom till synes en bra, välstäld, kärnfamilj,med hög social status.Även om i "djup kris".Men många har inte lätt nuförtiden.Det är Mysterium.
Citera
2018-01-17, 21:19
Medlem
Första inlägg här så be kind.

Tror på niemann-picks
Stämmer med tidig död, narkolepsiliknande symtom, enzymer, hjärnan inblandad, nedstämdhet, hög ärftlighet, kroppsliga begränsningar (ingen skolidrott mm), hög ärftlighet.
En god gissning om inget annat.
Citera
2018-01-17, 21:20
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreba
Pappan var deprimerad. Levde i en asexuell relation med hustrun. Han hade grava sömnstörningar. Han sökte slutligen hjälp på vårdcentral. Medicinerna i kombination med sömnlösheten gjorde honom fullständigt avtrubbad. Självmordsbrev saknas. Han hade sedan länge gått in i en utmattning, signalerna om detta var tydliga även på arbetsplatsen. När han inte dök upp som avtalat förstod hans chef att något allvarligt hänt. Han larmade polisen direkt.

Det du skriver är antingen dina egna spekulationer eller information som bara en insatt (på ett eller annat sätt) kan känna till. Frågan är - är det spekulationer eller vet du något om detta mer konkret? Mig veterligen har ingen annan i tråden inkommit med motsvarande information.
Citera
2018-01-17, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Har du i dina pm möjligen fått information om var i huset mamman hittades död och hur hon hade dödats?
Vilket jävla öde pappan har hamnat i, först administrera dödscoktail till barnen och se/vänta tills de dör och sedan servera mamman som inte dör, utan då måste få ytterligare assistans i dödandet. Sedan vänta ut hennes död för att slutligen få hänga sig själv. Allt detta inom ett par timmar!
Det är inte precis vem som helst som förmår att genomföra det som den gode OH till slut lyckades med.

Det här är för fan inte klokt någonstans, helt sjukt

Förmår? Servera? Väg dina ord. Jag tror att 3 av 4 inte valde att dö, alltså är det mord. Sen är det naturligtvis hemskt att pappan var så deprimerad att han såg detta som en lösning. Men ditt inlägg framställer honom som en hjälte.
Citera
2018-01-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Hmm, det får jag inte ihop riktigt. Har dom en film på händelseförloppet?
Det är meningen att det ska vara vattenstäta skott i polishuset. Men det är det inte helt Kollegor snackar om vissa saker. Man pratar med fruarna när de kommer hem - man behöver briefa lite. Och många tjejer känner varandra via sina män som är poliser. Sällan händer det dock att det läcker ut till allmänheten.

De som har insyn i utredningen orkar inte alltid hålla helt tyst. Så det snackas lite. Och man hör den hel del. Inget konstigt med det.
Citera
2018-01-17, 21:26
Medlem
Vad gäller uppgiften om ev problem med enzymer, så stämmer det faktiskt överens med sjukdomen Ataxia telangiectasia (AT), som varit aktuellt i tråden tidigare.

ATM-kinaz = ett enzym.

"Ataxia telangiectasia orsakas av en förändring (mutation) av genen ATM på kromosom 11 (11q22.3). Genen är en mall för tillverkningen av (kodar för) proteinet ATM-kinas. Proteinet finns i cellkärnan och tillhör en familj av proteiner, fosfoinositid-3-kinasrelaterade proteinkinaser (PIKK). De har som uppgift att tillsammans med andra proteiner aktivera de olika mekanismer som gör det möjligt för cellen att reparera skadat DNA." (http://www.socialstyrelsen.se/ovanligadiagnoser/ataxiatelangiectasia)

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

(...)Hon nämner också att det är allmänt känt bland grannarna att mamman har cancer. Hon bekräftar också att barnen var sjuka men vet inte exakt vad. Hon nämnde problem med enzymer. Inget jag begriper något om.
Hon berättade att föräldrarna efterforskat/letat hjälp för barnens åkommor utanför Sveriges gränser, hon sa ”hela världen”. Kanske kan vara lönt att gräva lite i internationella forum och plattformar.
Senast redigerad av Hakefjorden 2018-01-17 kl. 21:29.
Citera
2018-01-17, 21:28
Medlem
Citat:
Det är meningen att det ska vara vattenstäta skott i polishuset. Men det är det inte helt Kollegor snackar om vissa saker. Man pratar med fruarna när de kommer hem - man behöver briefa lite. Och många tjejer känner varandra via sina män som är poliser. Sällan händer det dock att det läcker ut till allmänheten.

De som har insyn i utredningen orkar inte alltid hålla helt tyst. Så det snackas lite. Och man hör den hel del. Inget konstigt med det.

Nej, självklart behöver man få ventilera en sådan här händelse.
Citera
2018-01-17, 21:28
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Ja visst dom briefar inte ens till kriminalreportrarna längre. Men jag får inte ihop det oavsett om det inte är filmat dvs. En toxikologisk rapport tar lång tid och än så länge har man förhandsbesked från obduktion. I dag alltså, så jag undrar givetvis.
Citera
2018-01-17, 21:30
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Hmm, det får jag inte ihop riktigt. Har dom en film på händelseförloppet?

Jag undrar vart jag hamnat???
Hos eleverna på NFC????
Många ursäkter för att begå mord/dråp, fast polisen gått ut med att det är sannolikt MORD!!! Av EN gärningsman!! Helt oacceptabelt i mina ögon iaf.
Citera
2018-01-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angelsvila
Ska mycket till för att ta livet av sin familj trots depression/utmattning. Då vill man nog främst förinta sig själv och låta resten försöka gå vidare och leva! Isåfall ska det nog till någon annan psykisk personlighetsstörning.

Den faktor som måste till är SSRI. Är associerat med aggression och suicidalitet. En subpopulation av patienterna blir fullständigt avtrubbade. Symptomen uppträder vanligtvis inom första månaden.
Citera
2018-01-17, 21:35
Medlem
Men, nej. Det är snarare obehandlad depression som är den största riskfaktorn för suicid och aggression - INTE SSRI. Punkt.

Citat:
Ursprungligen postat av dreba
Den faktor som måste till är SSRI. Är associerat med aggression och suicidalitet. En subpopulation av patienterna blir fullständigt avtrubbade. Symptomen uppträder vanligtvis inom första månaden.
Citera
2018-01-17, 21:35
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Fakta: Filicid
*Filicid är termen för när en förälder dödar sitt barn.
*Barnamord var ett stort problem i Sverige för ett par hundra år sedan. Ofta var det ogifta kvinnor
som dödade sina nyfödda.
*Det är i dag extremt ovanligt.
*0,4–0,6/100 000 barn och år i Sverige.
*USA och Mexiko har högst förekomst av filicid, 2,2/100 000 barn.
Källa: Medicinsk Vetenskap nummer 1 2014

Det fanns också ”Änglamakerskor” som mot betalning ”tog hand om” oönskade barn och genom varnvård gjorde dessa barn till ”änglar.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in