2018-01-17, 19:03
Medlem
rubbergirls avatar
Många teorier och spekulationer om olika sjukdomar. Lite lustigt att ingen nämnt en sådan sak som att mamman antagligen befann sig i förklimakteriet / klimakteriet. Inte för att man blir en potentiell mördare för det, men det jag menar är att det kan påverka otroligt negativt för många och deras närstående.
Många får ökad psykisk ohälsa och speciellt om man inte har det lugnt omkring sig. Andra prioriteringar, man vill skiljas var och varannan vecka, förverkliga sig själv etc. Kort och gott så är de flesta kvinnor väldigt sårbara i den åldern.
Cancer (f.d.?), sjuka barn, depression, klimakteriet etc. Ja, det låter verkligen inte som en höjdare.
Citera
2018-01-17, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag befinner mig på jorden. Det är domstolar som dömer ut straff i det här landet, vem menar du skulle göra det om det inte blir någon rättegång? Det är inte alltid mord även om man uppsåtligen dödar någon, det beror på många olika omständigheter.
Det är ALLTID mord om man "uppsåtligen dödar någon" som du säger. Beskriv vilket planerat dödande som inte är mord tack.
Citera
2018-01-17, 19:07
Medlem
MorT2s avatar
Sätter er i arbete.
Leta upp inläggen som ett av familjens tidigare fosterbarn skrivit. Skicka ett PM till mig med inläggsnr till något som denne skrivit.

Och Ja, Jag har en baktanke med detta. Behöver dubbelkolla en sak innan det publiceras.
Så jobba fort, för snabba svar.
Citera
2018-01-17, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Sätter er i arbete.
Leta upp inläggen som ett av familjens tidigare fosterbarn skrivit. Skicka ett PM till mig med inläggsnr till något som denne skrivit.

Och Ja, Jag har en baktanke med detta. Behöver dubbelkolla en sak innan det publiceras.

(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)

Bla. Inlägg #3597
Senast redigerad av hicku 2018-01-17 kl. 19:13.
Citera
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Sätter er i arbete.

Sök själv för fan, du har en sökruta, så vi slipper, skriv "fosterbarn" så får du 19 träffat, de klarar du att kolla upp själv.
Citera
Medlem
tigrinnan14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Det fetade har nämnts i tråden, av olika källor. Och via pm som jag förstår. Kan ju vara samma person som PMat, förvisso.

Jo precis, men tänkte mer om det även fanns nån slags indikation på att även barnen var med på detta, i samförstånd. Att föräldrarna agerat i samförstånd anser jag vara bekräftat..
Citera
2018-01-17, 19:13
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Som någon skrivit för ett par hundra sidor sedan så var det nog tal om standardformuleringar då allt annat än en återgång vore mot skollagen.

Att modern varit med i en FB-grupp mot självmord är intressant info som mig veterligen inte kunde vederläggas då den presenterades. Vet inte om den bekräftades till slut. Har fått lite uppmärksamhet i förhållande till den eventuella betydelse för fallet.
Företaget/gruppen "självmord bland unga" heter HumaNova. Hoppas det klargör bättre.
Citera
Bannlyst
Jag har en gissning.
Smaka på den, och säg om den smakar bra.
Jag tror inte anledningen till att barnen låg i sina sängar kan bero på att dom inte visste nått.
För att inte skrämma dom, så ville kanske föräldrarna att kvällen skulle vara som vanligt.
Men skillnaden denna kväll var att dom fick i sig en cocktail innan dom gick och lade sig.
Flickorna märker inget, utan tar såklart sin "medicin" borstar tänderna, och går o lägger sig i sina sängar, som vanligt.
Barnen känner sig som vanligt, och trygga, och
när barnen sakta somnar in så är föräldrarna med dom.
Det skulle kunna vara anledningen till att dom låg i sina sängar.
Trygghet att kvällen var som vanligt.

Hur smakar den ?
En teori, bara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 55dollar
Är detta något du vet eller det du tror? Det låter väldigt troligt.

Pappan var deprimerad. Levde i en asexuell relation med hustrun. Han hade grava sömnstörningar. Han sökte slutligen hjälp på vårdcentral. Medicinerna i kombination med sömnlösheten gjorde honom fullständigt avtrubbad. Självmordsbrev saknas. Han hade sedan länge gått in i en utmattning, signalerna om detta var tydliga även på arbetsplatsen. När han inte dök upp som avtalat förstod hans chef att något allvarligt hänt. Han larmade polisen direkt.
Citera
Medlem
Scenario nr 100... Mamman tar sitt liv eller får en dödsdom. Pappan står inte ut med traumat som det kommer att innebära på hans redan försvagade barn. Hans skruvade hjärna vill ”skona” och ”skydda” dem och tar därför livet av dem. Då återstår det för honom ett mångårigt fängelsestraff, social degradering och att bli förevigat hatad av alla. Han väljer att hellre avsluta sitt liv... Inspirerad av mörkret från Cancergalans sändning kvällen innan.
Senast redigerad av Artefakta 2018-01-17 kl. 19:17.
Citera
2018-01-17, 19:14
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Sök själv för fan, du har en sökruta, så vi slipper, skriv "fosterbarn" så får du 19 träffat, de klarar du att kolla upp själv.

Detta visste jag inte att man kunde göra. Har sökt hela dagen.
Tack för din trevliga tron. Den gör ju verkligen så man vill delge den fakta man har...
Du sabbade precis för många...
Citera
2018-01-17, 19:15
Medlem
afKnollentotts avatar
Det kanske var pappan som var dödligt sjuk, himmel och pannkaka. Den arma saten och tillika maken hängde sig - en natt. Han hittades på morgonen av den cancersjuka hustrun och dom långt ifrån friska barnen. I sina förtvivlade, sista timmar i livet, stoppade dom i sig vad dom hade i form av medikamenter, för att sedan - tillsammans - invänta döden i sina sängar.

Beskrivningen låter trolig tycker jag, kanske bör den PM´as likt ett kedjebrev......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in