2019-02-06, 22:09
Medlem
Tycker de var alldeles för dyra. Kan ju beställa bra mycket bättre bärs från belgien o man nu vill lägga 300kr flaskan.

Hade jag haft några vänner som jag tror hade uppskattat den hade jag säkert köpt en av varje och kört en provning men så är icke fallet
Citera
2019-02-06, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pynxer
Tycker de var alldeles för dyra. Kan ju beställa bra mycket bättre bärs från belgien o man nu vill lägga 300kr flaskan.

Hade jag haft några vänner som jag tror hade uppskattat den hade jag säkert köpt en av varje och kört en provning men så är icke fallet

Exakt. Det är på tok för mycket pengar att svepa för en flaska som dessutom stått ett par år. Gissar att dom två surisarna inte är in your face längre, som dom förmodligen var tänkta från början.

Jag gillar att dela en flaska med kompisar då å då. 650-750ml flaskor passar oftast väldigt bra och blir inte så dyrt om alla chippar in.
Citera
2019-02-07, 09:10
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karies15
Exakt. Det är på tok för mycket pengar att svepa för en flaska som dessutom stått ett par år. Gissar att dom två surisarna inte är in your face längre, som dom förmodligen var tänkta från början.

Jag gillar att dela en flaska med kompisar då å då. 650-750ml flaskor passar oftast väldigt bra och blir inte så dyrt om alla chippar in.
när jag läste så var det någon som skrev att smakerna var lite si och så och flaskan kommer antagligen inte vinna på lagring. om de här redan har stått ett tag så var det nog bara tur att man inte fick igenom sitt köp.
Citera
2019-02-07, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
när jag läste så var det någon som skrev att smakerna var lite si och så och flaskan kommer antagligen inte vinna på lagring. om de här redan har stått ett tag så var det nog bara tur att man inte fick igenom sitt köp.
Precis, vad jag läst så har de inte varit superfantastiska så inte värd sina pengar.
Citera
2019-02-07, 10:59
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pynxer
Precis, vad jag läst så har de inte varit superfantastiska så inte värd sina pengar.
räkna dock med superlativ från svenska drickare ändå. pyntar man så pass mycket så är det svårt att erkänna att den inte var så bra.
Citera
2019-02-07, 19:12
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
räkna dock med superlativ från svenska drickare ändå. pyntar man så pass mycket så är det svårt att erkänna att den inte var så bra.
Upplever inte alls att öl haussas pga priset. Som sagt tror jag att amerikanska öldrickare (och även drickare av amerikanskt öl) slits med av en generell hausse. Snittbetyg på amerikanska öl (baserat på empiriska bevis då..) är helt snedfördelade jämfört med europeiska öl.

Mest icke-prisvärda öl jag har druckit?
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/the-chocolate-manifesto-8913001
4,1 på Untappd och åkte rakt ner i vasken.
Senast redigerad av P.G 2019-02-07 kl. 19:14.
Citera
2019-02-07, 19:40
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Upplever inte alls att öl haussas pga priset. Som sagt tror jag att amerikanska öldrickare (och även drickare av amerikanskt öl) slits med av en generell hausse. Snittbetyg på amerikanska öl (baserat på empiriska bevis då..) är helt snedfördelade jämfört med europeiska öl.

jag syftade inte på priset enbart, förutom priset så är det en amerikansk suris från ett respekterat bryggeri. de få som kom över flaskor kommer naturligtvis ha väldigt svårt att vara objektiva.

men även om du inte tillhör den kategorin så har folk alltid svårare att dissa saker de betalar dyrt för.
det är liksom ett kvitto på att man är sucker och det är svårt att svälja.
dyrt ska liksom bara vara bra.

men visst har amerikanska bryggerier lite väl mycket hjältegloria över sig, men folk över hela världen gillar amerikanska grejer, men än vad de kanske förtjänar.

håller med om att chokladmanifeston är vidrig. att den har 4,1 i betyg är ett skämt.
hade den varit billigare så hade den säkert haft lägre.
Citera
2019-02-07, 20:17
Medlem
Skugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G

Hmm en sån där har jag ju i källaren men kan inte komma ihåg att jag betalade några sådana summor. Tror ni den kan bli bättre med några år på nacken?
Citera
2019-02-07, 21:15
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skugge
Hmm en sån där har jag ju i källaren men kan inte komma ihåg att jag betalade några sådana summor. Tror ni den kan bli bättre med några år på nacken?
det gjorde du, i alla fall om du köpte den i sverige.

att den blir bättre? föga troligt.
Citera
2019-02-07, 22:38
Medlem
Citat:

Köpte den vid förra släppet och nja, inte värd pengarna då.

tror inte den bli bättre med lagring heller. Den var OK men inget jag kommer köpa igen
Citera
2019-02-08, 07:32
Medlem
Skugges avatar
Citat:

Nej det gjorde inte, se här: https://systembevakningsagenten.se/product/2688

139kr.
Citera
2019-02-08, 08:40
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skugge
Nej det gjorde inte, se här: https://systembevakningsagenten.se/product/2688

139kr.
oh fan, den har varit med sväng tidigare.

att de har mage att höja den med 100 spänn på 2 år, följer inte direkt KPI.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in