2019-02-07, 11:41
Medlem
Det känns bara så ensamt och sorgligt att familjen låg döda i skilda rum. Jag förstår att det var mer praktiskt så men ändå. Alla hade stängda dörrar och låg själva och så pappan hängandes i v-rummet. Känns kallt på något vis, vet inte riktigt varför jag reagerar på det. Som sagt, det var väl det mest praktiska.
Citera
2019-02-07, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Handlar inte om mig. Här travas det vilt. Den här familjen tänkte verkligen på design och inredning så något så banalt som travad disk kan berätta något. Polisen har säkert varit intresserade av hur många DNA-spår det fanns på bestick o glas.

Vad tänker du, att det varit utomstående personer inblandade?
Citera
2019-02-07, 11:42
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
😂

Det är väl mycket att man tänker att de liksom ville att allt skulle vara så ordnat, dokument framlagda och familjemedlemmarna nedbäddade i sina respektive rum. Staplar med disk låter så förhållandevis ofärdigt.
Testamentet och USB-minnet VAR snyggt framlagda. Dock missades dessa av de två första poliserna. H*mpus beskriver det som "- Vi såg inget av sakerna när vi sökte igenom huset. Det är märkligt hur sinnena smalnar av".
Citera
2019-02-07, 11:43
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skottland80
Det känns bara så ensamt och sorgligt att familjen låg döda i skilda rum. Jag förstår att det var mer praktiskt så men ändå. Alla hade stängda dörrar och låg själva och så pappan hängandes i v-rummet. Känns kallt på något vis, vet inte riktigt varför jag reagerar på det. Som sagt, det var väl det mest praktiska.
Han hängde i köket.
Citera
2019-02-07, 11:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Nej och vem drar osmakliga skämt inför polisen när det är uppenbart att något allvarligt kan ha hänt? Måste ju ha varit folk i närområdet också eftersom det står "plötsligt behövde alla gå ut med hunden".

Nyfikenhet tycker jag i grunden är något positivt om man omvandlar det i omtanke. Där jag är uppväxt är det ganska mycket fluktande mellan grannar men å andra sidan så går man också och knackar på om något inte är som vanligt för att kolla så att allt är okej.

Men att hoppa jämfota för att kanske få en glimt av grannens olycka... Nääää.
Personligen anser jag det skiljer sig markant mellan nyfikenhet och omtanke då sistnämnda snarare har en omvårdande aspekt och ränner ur empatisk förmåga. Däremot kan jag snarare se en koppling mellan kreativitet och nyfikenhet (upptäckaranda., forskning) men det är helt avhängande på personens intentioner då det är subjektivt (drivkraften, egonivån).

Men resten håller jag med om. Folk till och med sticker in mobiler i ambulanser och filmar och frågar vad som hänt ..

- Jo, vi har hämtat Greta Bertilsdotter. Hon har en misstänkt skallskada och vi har kontakta soc då det är minderåriga med i traumat då hon misshandlades av sin make. Hon sjunker i medvetande så vi ska strax sätta en svalgtub. Är det nåt mer du vill veta innan vi åker?
Typ.
Vad förväntar man sig för svar?
Senast redigerad av develi 2019-02-07 kl. 11:49.
Citera
2019-02-07, 11:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Precis, inget om handskrivet.
Inget om usb eftersom det är underskrifter det rör sig om för undersökning.
Citera
2019-02-07, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prupplisa
Vad tänker du, att det varit utomstående personer inblandade?

Nej.
Är tallrikarna från samma måltid, familjens avtryck, eller är x tallrikar staplade x dagar med bara en persons fingeravtryck/dna.
Citera
2019-02-07, 11:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Testamentet och USB-minnet VAR snyggt framlagda. Dock missades dessa av de två första poliserna. H*mpus beskriver det som "- Vi såg inget av sakerna när vi sökte igenom huset. Det är märkligt hur sinnena smalnar av".
Står det vart de låg?
Citera
2019-02-07, 12:03
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Står det vart de låg?
Nej, man skriver inte var de låg. Man skriver att man hittade dessa saker. Och eftersom H*mpus beskriver det som han gör "att de inte såg sakerna. Det är märkligt hur sinnena smalnar av" när de var i villan, så är det min slutledningsförmåga. Det finns ingen anledning för honom att säga så, om de inte låg framme. Det är inte dom som skall gå igenom lådor, datorer etc. De skall bara göra den allra första insatsen och lämna resten till teknikerna.
Citera
2019-02-07, 12:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Nej, man skriver inte var de låg. Man skriver att man hittade dessa saker. Och eftersom H*mpus beskriver det som han gör "att de inte såg sakerna. Det är märkligt hur sinnena smalnar av" när de var i villan, så är det min slutledningsförmåga. Det finns ingen anledning för honom att säga så, om de inte låg framme. Det är inte dom som skall gå igenom lådor, datorer etc. De skall bara göra den allra första insatsen och lämna resten till teknikerna.
Jag undrade om det stod vart då du nämner det:
"Testamentet och USB-minnet VAR snyggt framlagda."

Att det sen är krim.teknikers uppgift att göra brottsplats u.s. begriper jag.
Senast redigerad av develi 2019-02-07 kl. 12:09.
Citera
2019-02-07, 12:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det var den meningen som fångade mitt intresse, den stackaren måste ju bli alldeles konfys när han läser alla konspirationsteorier som florerar här.

Det kanske var det som höll honom från att göra egna anonyma tillägg! 😂
Citera
2019-02-07, 12:16
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag undrade om det stod vart då du nämner det:
"Testamentet och USB-minnet VAR snyggt framlagda."

Att det sen är krim.teknikers uppgift att göra brottsplats u.s. begriper jag.
Nå, jag bara bekräftade den tidigare skribentens tankar. De låg framme, men de första två poliserna såg dom inte.
Kan tänka att de var så fulla av adrenalin med tanke på vad de fick se i huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in