Citat:
Ursprungligen postat av
Guninger
Anna Anna Anna...
I nuläget. I nuläget. I nuläget. Det är ett litet mantra det där nuläget.
Det verkar har varit livebonanza idag? En liten titt hanns med, men ett jobb som jag vill sköta är ju lite viktigare. Jag skulle vilja ha Annas talang att hinna med allt. Såååå mycket som hon jobbar, hon har ju ändå jobbat sedan hon var 14 år, och ändå hinner hon livea (liva? live?) hur länge som helst. Hur många timmar har ett Annadygn?
Den lilla stund jag hann med utstrålade en illa dold bitterhet. Hon är inte trevlig.
Om det var jag som hade fixat de där berömda ögonbrynen åt madame på vilken salong det nu är så hade jag förbjudit spridning av fotobevis på förstörelsen. Hon fyller verkligen i brynen med den bredaste penna hon hittar.
Det är ju synd om henne, det skiner igenom vilken bitter kvinna hon är.
Jag kan inte ens föreställa mig hur förbannad (med all rätt) min man skulle vara om jag satt och betedde mig som en tolvåring på sociala medier. Svara på oändliga favorit färg-mat-idolerfrågor... Spela favoritlåtar.
Nu menar jag verkligen inte att klanka ner på någons musiksmak, absolut inte. Jag förstår att alla har olika smak. Men i mina öron låter hennes otrooooligt breda musiksmak som en smetig massa av wailande hissmusik.
Varför bryr jag mig?
Ja, det är mycket om nuläget och på det en massa planer, bl.a.hennes tankar på att gifta om sig, det har hon ju tjatat om i minst två år.
Anna är inte direkt en doer, men snacka gör hon i flera år, hon har en låååång startsträcka.
Hon kanske behöver en boendestödjare och hjälp från habilitering som får henne att komma igång med grejer, hennes förråd hade hon ju apsvårt att komma igång med att städa.I arga snickaren var det bara en massa ursäkter och gråt.
Häromdagen när hon skulle städa sin garderob, blev resultatet magert.Märkte knappt skillnad på
före och efterbilderna hon la upp.