2019-02-05, 21:28
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim.Larsson
Ha! Snicksnack. Det var inte så det gick till.

Det vet du för?

Hur står det till med dina bästisar Jacob Hacknell och Kvotpaula förresten?
Citera
2019-02-05, 21:43
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Det vet du för?

Det vet jag eftersom jag fick höra väldigt mycket av förspelet till Nystarts övertagande av Stockholms stad. Jag var dessutom med på det distriktsårsmötet och blev invald i distriktets valberedning det året och efter det såg jag i realtid hur internbråket utbröt. Jag känner dessutom flera av de inblandade sedan åratal. Jo, jag skulle säga att jag har bättre koll än de allra flesta.
Citera
2019-02-05, 22:38
Medlem
Har Joakim Hedelin en thaifru? Varför har ingen berättat detta? Frun måste vara adopererad och inte importerad för att mitt endorsment ska stå kvar.........

Sd thailand är ingenting för övre östermalm.
Citera
2019-02-06, 02:01
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envik
Stefan Torssell skriver idag en ren och klar sammanfattning av SD Stockholm Stad sedan 2015. Den historia som rullats upp i den här tråden.

”Mitt politiska väderkorn säger mig att det som sker inom SD i Stockholms stadshus kan få långtgående efterverkningar.

Oegentligheterna har skett mitt i maktens centrum och inte långt upp i Norrlands inland eller Smålands djupa skogar.

Stockholms borgarråd behöver bara lyfta på luren så har de en statssekreterare i andra änden eller till och med en minister.
Det dräller av journalister och jurister i kvarteren.

SD:s gruppledare i Stockholm, Peter Wallmark, kunde inte ha valt en sämre plats för sina ekonomiska trollerier.

Man kan tycka vad man vill, men fakta kan vara på sin plats.

William Hahne, ung och intelligent, blev vald till distriktsordförande i Stockholm den 1 mars 2015.

Han satt då redan i Stadsfullmäktige.

Han blev omedelbart utesluten ur partiet av SD Riks som ville ha en annan kandidat.

Medlemmarna valde då Jimmy Hesselbäck till ny distriktsordförande.

En period av ekonomiska vidlyftigheter inleddes, men även ett antal snillrika politiska kampanjer som gjorde att SD uppfattades som spännande.

SD riks lanserade sin kandidat David Lång som valdes till ny ordförande den 15 maj 2016.

Årsmötet var som ett stridsfält och varade i tio timmar.

Peter Wallmark som hade skaffat sig kontakter uppåt blev invald i styrelsen.

Peter Wallmark kom från byggbranschen och hade ingen politisk erfarenhet.

Något halvår tidigare hade han försökt att muta Jimmy Hesselbäck med stadshusets arvoderingar att avgå frivilligt, utan att lyckas.

Vid nästa årsmöte 2017 valdes Peter Wallmark till ordförande.

Revisorerna anklagade den avgående styrelsen för en rad ekonomiska försumligheter men styrelsen hade själv inte fått rätt att närvara.

En del ur den äldre styrelsen hade även blivit uteslutna ur partiet.

Nu hade äntligen SD:s riksorganisation, efter 2 turbulenta år, fått precis den styrelse SD Riks önskade med hjälp av en serie av uteslutningar.

Ungefär som i Västernorrland.
Peter Wallmark visade sig vara en skickligare maktspelare än sina företrädare.

Han införde sex kretsar inom distriktet.

Sedan var han med och utsåg ledningar för de olika kretsarna.

Kretsarna utsåg ombud till årsmötena.

Alltså medlemmarna i avdelningarna blev av med sin rösträtt och även sin närvarorätt.

Sedan skrev Peter Wallmark, och kretsen kring honom, falska protokoll där de utsåg varandra till politiska sekreterare som betalades av Stockholms stad.

Peter Wallmark anställde sig själv som sekreterare åt sig själv.

Protokollsutdragen skickades till ekonomikontoret som började betala ut lönerna.

Noll kontroll.

Det är den affären som nu håller på att rullas upp.

En del är väldigt arga på mig för att jag försöker reda ut vad som sker i Sverige.

De är bara intresserade av kriminella invandrare.

Men falska politiker är ännu farligare.”

Bra sammanfattning.

Tänk att ens Sveriges sämsta parti vill ha den SD-blivne byggfifflaren utan politisk erfarenhet som sin galjonsfigur.

Om Peter Wallmark får sitta kvar så kommer nog bara de mest hard core SD-blivna att rösta på partiet i nästa val. Men detta bekymrar inte Smutsdemokrterna. Wallmark måste ha hållhakar och inspelningar på telefon som trumfar de här "petitesserna" han bevisligen gjort sig skyldig till.

För oss andra som inte hatar Sverige och Stockholm så är det obegripligt att man vill behålla honom och hans korrupta fru.
Citera
2019-02-06, 02:06
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmirLejla
Bengt Herke är jättesugen på att få arbeta med politik (därför han sitter kvar som vilde) han har varit i kontakt med AfS och "känt av terrängen" så att säga. Jag tror Bengt väljer mellan flera alternativ. AfS och Medborgerlig framtid skulle jag tro.

Det är smått kaos nu i vissa led i partiet, bunkern i Stockholms län med Fredrik Lindahl, Henrik Mellström, Felix Byström, Per Carlberg i spetsen är upprörda till tusen sen det stod klart att SD vänder i EU-frågan. Årsmöten har blivit inställda på grund av upprörda känslor från bunkern. Bunkern i Stockholms län har deklarerat att man inte kommer acceptera vändningen i EU-frågan och ska ta en strid om den i partiet.

Blir det att man förlorar den striden så lär många i bunkern gå över till Afs.

Att militärer är mer nationalistiska och hatar EU kräver ingen förklaring, Hedelin har varit tydlig med att "SD måste ta efter mer AfS retorik". Därför militärfalangen i partiet Joakim Hedelin, Björn Larsson mfl lär också knyta sig till sina militärbröder i AfS om den nya EU-politiken står fast. AfS lär växa om man är enda parti emot EU, tror det lockar många att gå över.

Det var ett stort svek av Smutsdemokraterna att svänga i EU-frågan. SD är tydligen ett parti som inte riktigt vet vad de tycker från den ena dagen till den andra.

Men så länge den helgonförklarade Smutsjimmy sitter vid rodret så är det dagsformen som avgör den långsiktiga inriktningen.

Jag hoppas att media vågar gräva lite i de här motsättningarna inom partiet också. Snart börjar det nog röra på sig.
Citera
2019-02-06, 03:08
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KISStinaWallmark
Han har förfalskat protokoll och anteckningar.

Vilka protokoll har han förfalskat?

Det går under allmänt åtal.

Vilken sopa Peter Wallmark verkar vara.
Citera
2019-02-06, 03:15
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruina.Imperi
Det tar emot som Afsare att ta in detta men nu vet vi, Monica Skogman som i förtroende fått en nyckel släppte in Peter mfl från Nystart på kansliet för att snoka när kansliet var styrelsens arbetsplats. Det var även hennes nyckel som användes för att släppa in Peter samma natt "de vann" på årsstämman 2016. (Efter Jimmys misstag på årsmötet) Peter gick och bytte lås. Fruktansvärt gjort egentligen.
Styrelsen hade ju sina personliga tillhörigheter kvar med mera....

Om Peter byter lås också bör nog styrelsen överväga att anställa honom som vaktmästare också. Borde ge kanske 35.000 i månaden extra.

Han är en verklig tillgång för Stockholm och SD den här Peter Wallmark. "Ein Mädchen für alles" liksom!
Citera
2019-02-06, 03:36
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10156248735233207&id=60795320 6
En annan liten pikant detalj i Peter Wallmarks alla bedrägerier
är bilen SD betalar för honom.

Sedan november 2017 betalar SD Stockholm stad 12.000/mån. för en bil åt Peter. Dessutom betalar de en dyr garageplats i huset bredvid Peters bostad på Söder (Åsögatan) och fritt bensinkort.

Nu vill inte ju naturligtvis banditen Peter inte betala någon förmånsskatt för dessa generösa bidrag skattebetalarna ger honom, utan påstår helt fräckt att han inte känner till någon bil och absolut inte använder någon sådan. Allt för att slippa betala skatt. Hur fräck som helst.

Då kan man fråga sig, varför SD betalar för denna bil, som står i ett garage hemma hos Peter och ingen använder.
Det är mycket pengar det handlar om.

Vi som vet är ju inte speciellt förvånade, då vi vet att han är en total skrupellös bedragare.

Bilen användes bl a till fyllresan till Barcelona i somras, då Peter Wallmark, Johan Tireland och Martin Westmont bilade ned till Spanien för en kostnad på 120.000 kr, som betaldes av SD i Stadshuset (skattepengar) Många lyxhotell blev det för herrarna.
Peter kör den bilen dagligen.

Vad skönt att det finns obegränsat med acceptans för Peter Wallmarks fifflande i SDs egen Partistyrelse. Hoppas att Skatteverket undersöker saken.

Det verkar som Peter Wallmark är mer intresserad av att mjölka partiet på pengar än att göra rätt för sig.

Peter Wallmark måste ju sitta inne på en hållhake på SD-ledningen som är rena dynamiten!
Citera
2019-02-06, 11:04
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veldes
Christina Wallmark är även kassör och ska godkänna/granska sin man tillika ordförande Peter Wallmark.

Gillar inte det.

Bara för att det inte är direkt olagligt utan bara direkt olämpligt så är det helt ok för Smutsdemokraternas ledning.

Citat:
Jag fattar inte hur riks kunde undgå detta. En ensam ledamot fattar alla beslut och sätter sig själv på flera poster?

Det är så illa det är ställt med interndemokratin i Sveriges sämsta parti tydligen!

Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Vad lugnt det var i den här tråden!!! Politiker som mygla med pengar är tydligen ok för SD-sympatisörerna... Jag trodde det var en av flera viktiga anledningar att rösta på SD…

Tänk om vi kunde ertappa någon miljöpartist på flygsemester… Då hade vi haft tusentals ilskna inlägg nu...

De SD-blivna hurrar då de älskar och ser upp till personer som fifflar med skattepengar tydligen.

Citat:
"Min tanke efter läsningen går till er som hård drabbats av fenomenet "Wallmarks".
Jag har sedan många år sedan följd SD-kaos på många håll men Stockholms bravader tar priset!
Bland detta röra har ni oskyldiga stått och blivit vanärade medans fifflandet, osunt leverne och blåsningen pågått under partistyrelsens goda min.
(Läst om fester där topparna härjat rejält, det skrivs om att droger förekommit och om hög alkoholkonsumtion är brukligt).
Medlemsutskottet kommer ALDRIG att röra dessa personers stolar eftersom den röda tråden leder
"För högt upp"."

Wallmark måste ha hållhakar på någon i toppen på den röda tråden. Annars är det ju ett politiskt självskadebeteende att ha partiföreträdare som Wallmarks.

Bara i SD mina vänner förekommer och tolereras ett sånt här beteende. Hur kan SD-toppen sanktionera dessa fifflare?
Citera
2019-02-06, 11:07
Medlem
Det känns som att SD är fullt av fifflande rötägg.
Citera
2019-02-06, 11:26
Medlem
Konflikterna blir allt tydligare. Wallmark/Vingefalangen vs realister.

Ur Södermalmsstyrelsen rök Mona Wallsén och Felix Byström.
Ur Bromma/Kungsholmen så försvann Jeanette Malmström.
Citera
2019-02-06, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Det känns som att SD är fullt av fifflande rötägg.

Ja men det är så det går när man utesluter människor med kompetens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in