Citat:
Ursprungligen postat av
NokoBoko
Att Jimmy Hesselbäck fick 35 000 för att jobba heltid med kampanjer är ju ingenting när Per var med i ett förslag där lönerna vid tillfället var:
David Lång, arvoderad riksdagsman 68 000 per månad. Jag har inte sett honom briljera sedan flera år tillbaka när han sade att det var en mänsklig rättighet som svensk att slippa på i ett mångkulturellt bostadsområde. Lång är en bättre tjänsteman.
Jenny Ribsskog, politisk sekreterare med 45 000 per månad. Vad har hon gjort som är så otroligt bra? Tycker mig inte ha sett så mycket av henne alls. Noll kunskap om politik. Anställdes som barnvakt från en början.
Dan Kareliusson.....över 100 000 kronor i månaden som gruppledare i både landstinget och stadshuset.. Hade han inte haft som uttalad ambition "att göra så lite som möjligt" hade jag inte haft så mycket synpunkter. Själv är jag lite inne på att bötfälla förtroendevalda som efter avslutad mandatperiod inte lagt ex antal motioner, interpellationer, har stor frånvaro, inte deltar med mera.
Martin Westmont, dömd i rätten 2015 för hyresbedrägeri. Har aldrig haft ett jobb innan politiken och spenderar dagarna med att spela memory på stadshusets datorer. Psykfall med 50 000 i månaden. Under ett par månadet i våras utsåg Martin sig själv till gruppledare och fick 96 000 i månaden. Vad gjorde han? Ingenting. Brultalt pinsam och kan inte föra sig.
Madeleine Eriksson: anställd politisk sekreterare på riks. Däremot ganska vettig till skillnad från de ovanför.
Linnea Cortes: anställd av partiet som kontaktperson då. Ja, hon fick pengar för det.
Per Ossmer: 56 000 i månaden för halvtid.
Inge Pihlström: anställd på riks. Oklar lön.
Vi har ju även Per själv som var anställd av partiet och fick lön varje månad av Sverigedemokraterna.
Jimmys 35 000 för att på heltid kunna driva politik och leda en styrelse är ju ingenting mot ett styrelseförslag där de flesta redan var anställda av SD.......