2019-02-05, 13:38
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmirLejla
Bengt Herke är jättesugen på att få arbeta med politik (därför han sitter kvar som vilde) han har varit i kontakt med AfS och "känt av terrängen" så att säga. Jag tror Bengt väljer mellan flera alternativ. AfS och Medborgerlig framtid skulle jag tro.

Det är smått kaos nu i vissa led i partiet, bunkern i Stockholms län med Fredrik Lindahl, Henrik Mellström, Felix Byström, Per Carlberg i spetsen är upprörda till tusen sen det stod klart att SD vänder i EU-frågan. Årsmöten har blivit inställda på grund av upprörda känslor från bunkern. Bunkern i Stockholms län har deklarerat att man inte kommer acceptera vändningen i EU-frågan och ska ta en strid om den i partiet.

Blir det att man förlorar den striden så lär många i bunkern gå över till Afs.

Att militärer är mer nationalistiska och hatar EU kräver ingen förklaring, Hedelin har varit tydlig med att "SD måste ta efter mer AfS retorik". Därför militärfalangen i partiet Joakim Hedelin, Björn Larsson mfl lär också knyta sig till sina militärbröder i AfS om den nya EU-politiken står fast. AfS lär växa om man är enda parti emot EU, tror det lockar många att gå över.

Jaha, Moderaterna har jag hört även ska vara aktuellt för Herke. Både han och Helen Schoultz är väldigt måna om hennes månadslön. Han vågar nog inte göra något för radikalt.

Bunkern står nära Afs i många frågor. Afs spikar sin EU-lista nu i Februari. Men känner jag karriäristerna och låg energi-bunkern rätt så kommer de inte gå över om de inte får en position..
Citera
2019-02-05, 13:40
Medlem
Avlanss avatar
Av ren nyfikenhet. Har Peter Wallmark genomfört sin värnplikt?
Citera
2019-02-05, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Jaha, Moderaterna har jag hört även ska vara aktuellt för Herke. Både han och Helen Schoultz är väldigt måna om hennes månadslön. Han vågar nog inte göra något för radikalt.

Bunkern står nära Afs i många frågor. Afs spikar sin EU-lista nu i Februari. Men känner jag karriäristerna och låg energi-bunkern rätt så kommer de inte gå över om de inte får en position..

Jag har hört detsamma om Herke och Moderaterna så det kan nog stämma. De lär nog inte vilja ha en fd sverigedemokrat. Men Helen Schoultz är mer åt AfS-hållet och hon sitter ju även och jobbar i landstinget med ledningen av bunkern. Så hon kan säkert påverka Herke att välja AfS.

Jag vet inte när EU listan för SD går ut men jag tror också när flera i bunkern inte står med där så lär de höra av sig till AfS. Bunkern i Stockholms län och AfS går ju in i varandra på många sätt. De som inte ville att Hahne och Kasselstrand skulle uteslutas är ju med i Bunkern, se namnen ovan och några till.
Citera
2019-02-05, 13:50
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmirLejla
Jag har hört detsamma om Herke och Moderaterna så det kan nog stämma. De lär nog inte vilja ha en fd sverigedemokrat. Men Helen Schoultz är mer åt AfS-hållet och hon sitter ju även och jobbar i landstinget med ledningen av bunkern. Så hon kan säkert påverka Herke att välja AfS.

Jag vet inte när EU listan för SD går ut men jag tror också när flera i bunkern inte står med där så lär de höra av sig till AfS. Bunkern i Stockholms län och AfS går ju in i varandra på många sätt. De som inte ville att Hahne och Kasselstrand skulle uteslutas är ju med i Bunkern, se namnen ovan och några till.

Bunkern har hatat Maggi Haglund och kallat henne för jävla östermalmskärring... ska man verkligen ta med sånna sömnpiller?

Felix Byström är liberal va och gillar Wallmarks?
Citera
2019-02-05, 14:04
Medlem
Citat:
Bunkern har hatat Maggi Haglund och kallat henne för jävla östermalmskärring... ska man verkligen ta med sånna sömnpiller?

Felix Byström är liberal va och gillar Wallmarks?

Vissa i Bunkern kommer passa bra in hos AfS, Jansson är ju en som var bra.

Jag tror inte Felix Byström gillar Wallmarks. Felix kastar rätt mycket skit på Wallmark och Vinge i ungdomsförbundet vet jag.
Citera
2019-02-05, 14:15
Medlem
Stefan Torssell skriver idag en ren och klar sammanfattning av SD Stockholm Stad sedan 2015. Den historia som rullats upp i den här tråden.

”Mitt politiska väderkorn säger mig att det som sker inom SD i Stockholms stadshus kan få långtgående efterverkningar.

Oegentligheterna har skett mitt i maktens centrum och inte långt upp i Norrlands inland eller Smålands djupa skogar.

Stockholms borgarråd behöver bara lyfta på luren så har de en statssekreterare i andra änden eller till och med en minister.
Det dräller av journalister och jurister i kvarteren.

SD:s gruppledare i Stockholm, Peter Wallmark, kunde inte ha valt en sämre plats för sina ekonomiska trollerier.

Man kan tycka vad man vill, men fakta kan vara på sin plats.

William Hahne, ung och intelligent, blev vald till distriktsordförande i Stockholm den 1 mars 2015.

Han satt då redan i Stadsfullmäktige.

Han blev omedelbart utesluten ur partiet av SD Riks som ville ha en annan kandidat.

Medlemmarna valde då Jimmy Hesselbäck till ny distriktsordförande.

En period av ekonomiska vidlyftigheter inleddes, men även ett antal snillrika politiska kampanjer som gjorde att SD uppfattades som spännande.

SD riks lanserade sin kandidat David Lång som valdes till ny ordförande den 15 maj 2016.

Årsmötet var som ett stridsfält och varade i tio timmar.

Peter Wallmark som hade skaffat sig kontakter uppåt blev invald i styrelsen.

Peter Wallmark kom från byggbranschen och hade ingen politisk erfarenhet.

Något halvår tidigare hade han försökt att muta Jimmy Hesselbäck med stadshusets arvoderingar att avgå frivilligt, utan att lyckas.

Vid nästa årsmöte 2017 valdes Peter Wallmark till ordförande.

Revisorerna anklagade den avgående styrelsen för en rad ekonomiska försumligheter men styrelsen hade själv inte fått rätt att närvara.

En del ur den äldre styrelsen hade även blivit uteslutna ur partiet.

Nu hade äntligen SD:s riksorganisation, efter 2 turbulenta år, fått precis den styrelse SD Riks önskade med hjälp av en serie av uteslutningar.

Ungefär som i Västernorrland.
Peter Wallmark visade sig vara en skickligare maktspelare än sina företrädare.

Han införde sex kretsar inom distriktet.

Sedan var han med och utsåg ledningar för de olika kretsarna.

Kretsarna utsåg ombud till årsmötena.

Alltså medlemmarna i avdelningarna blev av med sin rösträtt och även sin närvarorätt.

Sedan skrev Peter Wallmark, och kretsen kring honom, falska protokoll där de utsåg varandra till politiska sekreterare som betalades av Stockholms stad.

Peter Wallmark anställde sig själv som sekreterare åt sig själv.

Protokollsutdragen skickades till ekonomikontoret som började betala ut lönerna.

Noll kontroll.

Det är den affären som nu håller på att rullas upp.

En del är väldigt arga på mig för att jag försöker reda ut vad som sker i Sverige.

De är bara intresserade av kriminella invandrare.

Men falska politiker är ännu farligare.”
Citera
2019-02-05, 14:29
Medlem
Avlanss avatar
När är årsmötet?
Citera
2019-02-05, 14:29
Medlem
Avlanss avatar
Är den här Cecilia Risberg någon Wallmarksanhängare? Boendes hos Jeanette Malmström.
Citera
2019-02-05, 14:31
Medlem
Citat:
När är årsmötet?

Det ska väl hållas senast under mars månad?

...2017 hölls det under maj månad men då var mötet uppskjutet.
Senast redigerad av envik 2019-02-05 kl. 15:00.
Citera
2019-02-05, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av envik
Det ska väl hållas senast under mars månad?

...2017 hölls det under maj månad men då var mötet uppskjutet.

Kan inte redigera. 2016 var årsmötet uppskjutet. Inte 2017.
Citera
2019-02-05, 17:15
Medlem
Katja Nyberg borde onekligen utredas för tjänstefel. Tänk att hon varit polis på Noa och bevittnat Peters bedrägerier i ett riksdagsparti?

Katja är ju bara en karriärist. Vi vet ju alla att hon kom in i Riksdagen efter att ha varit på en viss Linus Bylund.
Citera
2019-02-05, 21:09
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
Av partiledningen för att få bort Hesselbäck.

Ha! Snicksnack. Det var inte så det gick till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in