Citat:
Ursprungligen postat av
Stargates
Är du läskunnig och kan förstå innebörden av vad jag skriver? Dina inlägg i denna sträng är ju bara en massa surr, ingenting av värde.
1. Vad spekulerar jag i?
2. Vad/vem anklagar jag?
3. Vad/vem skuldbelägger jag?
Skuld? Du måste mena skyldig!
Bblues har skrivit utmärkta svar till dig. Läs gärna en gång till.
Du skrev:
"En separation har alltid två sidor och det krävs två för att dansa en tango. De flesta separationer är rent ut sagt skitjobbiga och man är oftast inte så vänlig mot varandra alla gånger. Det är först när man separerar man vet vem man har levt med. En vuxen människa får alltid ta konsekvenserna av sitt eget handlande."
Indirekt anklagelse mot Karin. Vidrigt.
Du skrev:
"Att försöka anklaga och skuldbelägga någon för det inträffade är än mer sorgligt för de anhöriga som måste leva med vad som har hänt. Det är flera faktorer som är orsak och som bär skulden till en sån här händelse."
Samuel, och enbart han, är skyldig till att ha mördat sina fina två barn. Hade den hämndlystna och svartsjuka varelsen inte skjutit sig själv hade han suttit i de anklagades bås. Han och ingen annan.
Liksom Dalaröpappan som brände inne sina två söner. Liksom Anders Eklund, Charles Manson och andra mördare. Brukar du besöka Dalaröpappan i fängelset och tycka synd om honom och hans familj? Eller Anders Eklund?
Dessa flera faktorer som skulle bära skulden, vad insinuerar du där? Samuels föräldrars bristfälliga uppfostran av Samuel? Samuels patologiska svartsjuka? Samuels kontrollbehov? Samuels empatilöshet? Samuels brist på kärlek till sina barn? Det är sant, det skulle kunna vara faktorer som bär skulden
"Jag har sett filmen ett flertal gånger. Jag ser en förtvivlad och trasig man, en man som är emotionellt helt slut. Han har stängt av spärrarna, hans inre är blankt, han är tom, dropparna har fått bägaren att rinna över. Det går aldrig att komma ifrån att hans smärta och sorg är självupplevd och det är hans känslor han ger uttryck för, vad han känner och upplever oavsett vad andra"
Det är saker du klistrar på honom. Andra människor ser hat och ett förakt för andra människor. Han tänker inte sitta inne ett helt liv för att han har skjutit sina söner, säger han i filmen.
Dessa droppar är någonting han själv fantiserat ihop och han säger att han har planerat detta länge.
Vi kanske ska skrota hela rättsväsendet, ingen är ju egentligen skyldig till sina handlingar, enbart droppar som fått bägaren att rinna över? Släpp mördarna fria! Eller?