2019-01-19, 13:06
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tutankhuman
Vem fan har startat den här tråden? Gud?! Så jävla mysko! Tänk, 2001, det var tider det! Man gick fortfarande i madafakking skolan och nöp tjejer i arslet utan att dom MeTooade
Men okej, dom sämsta filmerna måste ju vara:

* Catch .44 (med Malin Åkerlund och Bruce Willis)
* Dredd
* The Pianist
* Babas bilar
* Män som hatar kvinnor
* King Kong (2005)
* The Bucket List (Jack Nicholson och Morgan Freeman)
* 3000 Miles to Graceland (Kevin Costner)
* Snabba cash

Detta är ju bara dina högst personliga åsikter om en handfull filmer, som jag faktiskt gillar ett flertal av. Ta istället någon valfri skräckfilm från tidigt 2000-tal och framåt med begränsad budget, okända C-skådisar och dataeffekter som ser ut att vara hämtade från ett gammalt Playstation 2-spel. I denna genre finns tretton filmer på dussinet och de flesta är så pinsamt dåliga att de bara blir tråkigt och omöjliga att genomlida.
Citera
2019-01-19, 13:19
Medlem
Sune-trilogin med Morgan Alling. Det enda bra filmerna egentligen gör är att få en att uppskatta Sunes Sommar så mycket mer.
Citera
2019-01-19, 15:05
Medlem
Den absolut sämsta film jag har sett är nog Tron. Och Twilight trilogin är väl en klass i sig. Värdelösa filmer.
Citera
2019-02-04, 13:58
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cereme
Sune-trilogin med Morgan Alling. Det enda bra filmerna egentligen gör är att få en att uppskatta Sunes Sommar så mycket mer.

Jag har förvisso bara sett den första Sune-filmen med Morgan Alling men jag håller med dig.
Citera
2019-02-04, 14:31
Medlem
Samtliga filmer ur Ben Stillers filmografi. Samtliga. (Om någon säger att Tropic Thunder var bra så skjuter jag denne.)

Black Panther var också plågsam att sitta igenom. Visst, fin CG, men kan man inte komma på en bättre story än "Afrikanerna är egentligen de mest avancerade på jorden och har hemlig superteknik" så är det bara tragiskt. Varannan mening är "hah, gotcha, afrikanerna är egentligen bättre" eller "nej tony stark, du är inte smart nog, bara den här starka och självständiga svarta kvinnan who dont need no man fattar". Är blacksplaining ett uttryck? När svarta ska förklara för oss dumma vita människor hur världen egentligen fungerar (och styrs utav afrikaner)?
Citera
2019-02-04, 15:57
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuffaRoll
Samtliga filmer ur Ben Stillers filmografi. Samtliga. (Om någon säger att Tropic Thunder var bra så skjuter jag denne.)

Black Panther var också plågsam att sitta igenom. Visst, fin CG, men kan man inte komma på en bättre story än "Afrikanerna är egentligen de mest avancerade på jorden och har hemlig superteknik" så är det bara tragiskt. Varannan mening är "hah, gotcha, afrikanerna är egentligen bättre" eller "nej tony stark, du är inte smart nog, bara den här starka och självständiga svarta kvinnan who dont need no man fattar". Är blacksplaining ett uttryck? När svarta ska förklara för oss dumma vita människor hur världen egentligen fungerar (och styrs utav afrikaner)?

Tropic Thunder var bra.
Citera
2019-02-04, 17:56
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Tropic Thunder var bra.

Riktigt jävla bra!
Citera
2019-02-05, 20:09
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Greenberg i regi av Noah Baumbach är en bra film med en nedtonad Ben Stiller som jag kan rekommendera.
Citera
2019-02-08, 15:29
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Greenberg i regi av Noah Baumbach är en bra film med en nedtonad Ben Stiller som jag kan rekommendera.

”Greenberg” är skitnödig smörja för ängsliga filmstudenter...;0)

(Jag räknade kallt med ett högt IMDb-betyg för att använda som bevis men den har märkligt nog bara 6,1...)

”DodgeBall” däremot är stor konst.

Trailer:

https://m.youtube.com/watch?v=KBRihZQ4Tgk
Citera
2019-02-09, 10:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
”Greenberg” är skitnödig smörja för ängsliga filmstudenter...;0)

(Jag räknade kallt med ett högt IMDb-betyg för att använda som bevis men den har märkligt nog bara 6,1...)

”DodgeBall” däremot är stor konst.

Trailer:

https://m.youtube.com/watch?
v=KBRihZQ4Tgk

Både Greenberg och DodgeBall är bra filmer. Föredrar dock Greenberg. Är även lite bajsnödig, mest pga några dammsugare som jag åt nyss.
Citera
2019-02-15, 21:47
Bannlyst
Citat:
Black Panther var också plågsam att sitta igenom... kan man inte komma på en bättre story än "Afrikanerna är egentligen de mest avancerade på jorden och har hemlig superteknik"
Precis som jag misstänkte så måste det ha varit den verkligt meningsfulla orsaken till varför en negerfilm fick ett Golden Globe pris denna gång. För orsaken kan ju inte ha varit att förra årets klagomål från negrer inom filmbranschen tvingade fram det priset. Det blir intressant att få se vilka negrer som får en Oskar detta år.
Citera
2019-02-27, 15:23
Medlem
Nestor Xs avatar
Hittade denna tråd av en slump. Den värsta smörja jag någonsin sett på bio är Leaving Las Vegas med Nicolas Cage. Träsmak i rumpan bara av att tänka på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in