2019-02-02, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Khodkar drone flygande ubåt?

https://www.google.se/amp/s/en.mehrnews.com/amp/142072/

Howeize k.robot

https://www.presstv.com/Detail/2019/02/02/587434/Iran-missile-defense

Når 1350km

Ja ett lyckat test. Långt ifrån någon serie produktion så varva ner lite
Citera
2019-02-03, 11:48
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Ja ett lyckat test. Långt ifrån någon serie produktion så varva ner lite
Hur vet du det? Du vet inte hur det här funkar eller hur?
Iran berättar ju inte om allt som redan massproducerats. Grejen e att det e skillnad mellan tex bilproduktion och hemligheter som vapen. Man testar tex nåt på 2000 km som Soumar framför allas ögon. Men tror du mullorna e korkade? De gör säkert också tester bortom allas ögon. Det är därför det aldrig e intressant för USA. De vet att Iran visar nåt från 10 år sen. Iran visar nåt som USA redan vet Iran har. För varje år det går exakt vid den här tiden avslöjas nåt bakåt i tiden. Så funkar det!

Det e inte så att nån testar nåt och larmar alla i världen. I vissa fall som kärnvapen kan det vara avskräckande men inte på den här nivån.
Citera
2019-02-03, 15:21
Medlem
Citat:
Iran berättar ju inte om allt som redan massproducerats. Grejen e att det e skillnad mellan tex bilproduktion och hemligheter som vapen. Man testar tex nåt på 2000 km som Soumar framför allas ögon. Men tror du mullorna e korkade? De gör säkert också tester bortom allas ögon. Det är därför det aldrig e intressant för USA. De vet att Iran visar nåt från 10 år sen. Iran visar nåt som USA redan vet Iran har. För varje år det går exakt vid den här tiden avslöjas nåt bakåt i tiden. Så funkar det!

Det e inte så att nån testar nåt och larmar alla i världen. I vissa fall som kärnvapen kan det vara avskräckande men inte på den här nivån.
https://m.youtube.com/watch?v=ehCXpfmUS3Y

Om någon vågar föra en diskussion om Iran och Irans militära förmåga, så tillgår man aldrig metoder som leder till slag under bältet.

De här människorna är ute efter information för en högre instans.
Citera
2019-02-03, 20:43
Medlem
Citat:

Om mullorna är korkade? Vill du verkligen ha ett svar.
Hur jag vet? Jag vet exakt lika mkt som dig.
Citera
2019-02-03, 22:39
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Khodkar drone flygande ubåt?

https://www.google.se/amp/s/en.mehrnews.com/amp/142072/
"Konstigt" att den ser precis ut som de Lockheed T-33 som Iran köpte från USA långt före revolutionen. Du tror väl inte att någon mer än extremt lättlurade idioter tror på att Iran har byggt den där drönaren själva? Alla fattar att man bara tagit bort huven och spacklat över hålet för sittbrunnen.

Citat:
Howeize k.robot

https://www.presstv.com/Detail/2019/02/02/587434/Iran-missile-defense

Når 1350km
Du ser väl att det är en helt annan robot som man ser avfyras än den som de avtäcker på visningen? Att filma en avfyrning och sedan något som exploderar bevisar inte att man har en funktionell kryssningsrobot.

Citat:

Visst lille pojk, så är det säkert.

Citat:
Ursprungligen postat av IR5

Om någon vågar föra en diskussion om Iran och Irans militära förmåga, så tillgår man aldrig metoder som leder till slag under bältet.

Det är vi många som vågar.
Citera
2019-02-04, 04:20
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
"Konstigt" att den ser precis ut som de Lockheed T-33 som Iran köpte från USA långt före revolutionen. Du tror väl inte att någon mer än extremt lättlurade idioter tror på att Iran har byggt den där drönaren själva? Alla fattar att man bara tagit bort huven och spacklat över hålet för sittbrunnen.

Kolla, du kan tro på vad du vill. Jag skrev inte något om vad du ska tro på. Jag skrev inte heller nåt om den uppgraderade T-33 och Iran har heller inte sagt nåt annat, so wtf yrar du om? Du läser tydligen inte texten. Det klart Iran kan bygga en liknande drönare själva. Men vet du varför man visar den här ? Man visar plattformen som användes sedan 1990 för att testa Irans AArobotar som Fakour. Det betyder att plattformen av nån anledning inte längre e intressant att hålla som en hemlighet.

Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Du ser väl att det är en helt annan robot som man ser avfyras än den som de avtäcker på visningen? Att filma en avfyrning och sedan något som exploderar bevisar inte att man har en funktionell kryssningsrobot.

Visst lille pojk, så är det säkert.

Om en avfyrning och sedan något som exploderar bevisar att man har en funktionell kryssningsrobot? Nej det bevisar inte. Men ska man göra filmer på flygningen menar du? Med kravet du ställer på det här måste du ha underkänt många tester i världen. Hur vet man att filmen då e just den roboten? Man kan gå hur långt som helst.

Varför det e en annan robot på visningen? Det e för att det var en visning öppet för alla. Vapen man visar på visningar e inte alltid versioner man avfyrar. Sen kan det vara en annan version eller bara nåt i utställningssyfte. Tror du att jag håller i såna utställningar eller?
Citera
2019-02-04, 04:41
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5

De försöker säga att allt e fake.
De har hållt på så här i typ 10år.
Sen ser man att Iran avfyrar robotar och träffar terrorister i deras sammanträdesrum typ 800km längre bort utan nån fucking GPS. Men sug min kuk människa, jag ser ju för fan vad jag ser. Men nej säger de, det e fake allt e fake
De bygger inte själva, nån annan bygger. Kina och Korea gör vapen till Iran
Citera
2019-02-04, 22:35
Medlem
Citat:
Sen ser man att Iran avfyrar robotar och träffar terrorister i deras sammanträdesrum typ 800km längre bort utan nån fucking GPS. Men sug min kuk människa, jag ser ju för fan vad jag ser. Men nej säger de, det e fake allt e fake
Med den stora mängd fake denna tråd har sett finns det ju en anledning att peka finger och prata om fake...
Citera
2019-02-04, 23:40
Medlem
Citat:

Men ni klarar ju inte av att bygga så mkt eget.
Du vet ju själv ni har inte konstruerat något flyg . Allt det ni visat upp är massa strunt. Ren FAKE.
Visst missilier har ni byggt. Det är alltid något
Citera
2019-02-05, 02:42
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Med den stora mängd fake denna tråd har sett finns det ju en anledning att peka finger och prata om fake...
Det räcker inte. Du måste visa vad som e fake! Annars kan jag säga att du e fake. Så kan man ju inte diskutera om nåt.
Citera
2019-02-05, 02:47
Medlem
Citat:
Det räcker inte. Du måste visa vad som e fake! Annars kan jag säga att du e fake. Så kan man ju inte diskutera om nåt.
Jag har listat en hel bunt fake i denna tråd. Inte jag som skall repetera mig - upp till dig att läsa.
Citera
2019-02-05, 03:16
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Men ni klarar ju inte av att bygga så mkt eget.
Du vet ju själv ni har inte konstruerat något flyg . Allt det ni visat upp är massa strunt. Ren FAKE.
Visst missilier har ni byggt. Det är alltid något
Kolla kärnan i din argumentation handlar om flygplan. Alltså att Iran inte bygger flygplan därför så kan inte Iran bygga så mycket eget. Jag vet inte om det e rätt. När jag kollar på så mycket Iran gjort. De har byggt fartyg, pansarvagn, helikopter, robotar, sateliter, radarsystem, drönare. Så om vi än så länge skiter diskussionen om flygplan och ponerar att det du säger e sant, så har Iran fortfarande teknologiskt klarat bygga mycket annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in