Citat:
Ursprungligen postat av
skunkjobb
"Konstigt" att den ser precis ut som de Lockheed T-33 som Iran köpte från USA långt före revolutionen. Du tror väl inte att någon mer än extremt lättlurade idioter tror på att Iran har byggt den där drönaren själva? Alla fattar att man bara tagit bort huven och spacklat över hålet för sittbrunnen.
Kolla, du kan tro på vad du vill. Jag skrev inte något om vad du ska tro på. Jag skrev inte heller nåt om den uppgraderade T-33 och Iran har heller inte sagt nåt annat, so wtf yrar du om? Du läser tydligen inte texten. Det klart Iran kan bygga en liknande drönare själva. Men vet du varför man visar den här ? Man visar plattformen som användes sedan 1990 för att testa Irans AArobotar som Fakour. Det betyder att plattformen av nån anledning inte längre e intressant att hålla som en hemlighet.
Citat:
Ursprungligen postat av
skunkjobb
Du ser väl att det är en helt annan robot som man ser avfyras än den som de avtäcker på visningen? Att filma en avfyrning och sedan något som exploderar bevisar inte att man har en funktionell kryssningsrobot.
Visst lille pojk, så är det säkert.
Om en avfyrning och sedan något som exploderar bevisar att man har en funktionell kryssningsrobot? Nej det
bevisar inte. Men ska man göra filmer på flygningen menar du? Med kravet du ställer på det här måste du ha underkänt många tester i världen. Hur vet man att filmen då e just den roboten? Man kan gå hur långt som helst.
Varför det e en annan robot på visningen? Det e för att det var en visning öppet för alla. Vapen man visar på visningar e inte alltid versioner man avfyrar. Sen kan det vara en annan version eller bara nåt i utställningssyfte. Tror du att jag håller i såna utställningar eller?