Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Kryuchkov
Saeqah kan nog utvecklas framåt till en Iransk (Y)F-17 eller F20. Frågan är däremot om man vill lägga pengar på en plattform som kanske inte håller länge i framtiden.
Jag har däremot läst att Qaher-projektet pågick i 10 år nästan.
Tja, det är nog det bästa man kan hoppas på.. Att nå upp till 1970-tals designers nivå alltså. Men jag antar att man inte har så mkt andra val än att just göra några tappra försök att sminka upp sina gamla F-5

r. Vad har man mer att välja på? En rätt avancerad design (i jämnförelse med F-5) som F14 att spinna vidare på? Några hyggligt moderna MiG från Irak? Inget fel i att försöka utveckla det man kan och det man har störts möjlighet att lyckas med men allvarligt, det är med största sannolikhet inget att ta till brösttoner för som vissa v-IR-riga i tråden gör.
Angående Q-313 så tror jag det först när jag ser bilder från testflygningar. Än så länge får man nog anse det projektet som ren inrikespropaganda. Du har inga oberoende länkar till att qaher har 10 år ,and counting, på utvecklingsstadiet, för inte kan man väl i sin vildaste fantasi påstå att det är så pass utvecklat att du har producerade, flygande individer av den ännu?