2019-02-03, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nja..Mitten och bottenlagen håller inte så hög klass. Medelgod allsvensk nivå max. Ett svenskt topplag hade kunnat hävda sig väl bortsett från mot dom tre stora i toppen. Iaf Ajax och PSV. Feyenoord håller jag inte så högt. Det är kanske FCK-nivå på dom. Detta baserar jag på möten genom åren i europaspel.
Det är enorma skillnader mellan toppen och botten.
ok intressant, du menar att FCK skulle likt Feyenoord klara att göra detsamma som i sista mötet mot Ajax?? Dvs skjuta in 6 baljor pa ajax, ursäkta men tror aldrig fck skulle klara detta.

Källa

https://www.youtube.com/watch?v=1G1IPnKKbtc

De övriga lagen e som sagt svara att bedömma nuförtiden. Undrar hur Willem 2 isaks klubb rankas i europa ngn som vet??
Senast redigerad av Luzern 2019-02-03 kl. 11:48.
Citera
2019-02-03, 11:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Bra fråga ajax var ju faktiskt ledande i europa för inte alltför länge sedan. Dock hade ju kvalieten avtagit dramatiskt redan när zlatan gick dit.
Detta gäller toppklubbarna feyenoord ajax o psv främst. Hur de sämre klubbarna utvecklats e väl svårare att bedömma.
De e helt klart bättre än de allsvenska lagen men e nog klart sämre än tex fc köpenhamn tex eller max samma nivå som fck
Övertygad att AIK skulle vinna mot alla klubbar förutom Ajax, Psv,Feyenoord och heerenven
Citera
2019-02-03, 11:51
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
ok intressant, du menar att FCK skulle likt Feyenoord klara att göra detsamma som i sista mötet mot Ajax?? Dvs skjuta in 6 baljor pa ajax, ursäkta men tror aldrig fck skulle klara detta.

Källa

https://www.youtube.com/watch?v=1G1IPnKKbtc

De övriga lagen e som sagt svara att bedömma nuförtiden. Undrar hur Willem 2 isaks klubb rankas i europa ngn som vet??
Tja..FCK är kanske är ett dumt exempel nu..dom är i en svacka. Dom är inte mycket bättre än typ MFF eller AIK.

Men poängen var att jag ansåg att du underskattade Allsvenskan i förhållande till holländska ligan. Holländska lag bortsett från topplagen har inte varit särskilt framgångsrika intenationellt och har åkt på stryk av svenska lag på 2000-talet.
Finns undantag som sticker upp då och då..typ AZ förut..Heerenveen..som det alltid finns. Men övertid då.
Senast redigerad av Steff83 2019-02-03 kl. 11:59.
Citera
2019-02-03, 14:32
Medlem
Tim00Blooms avatar
Om den holländska ligan nu inte är så mycket bättre än den svenska, borde då inte varit klokare att försöka hitta en lösning med AIK? Det är ändå en klubb Isak kan utan och innan. Han behöver då heller ingen tid att acklimatiserat i staden, vilket fotbollsspelare ibland behöver för lyckas ultimat.

För Dortmunds mål med utlåningen är väl att han ska lyckas bra att en annan klubb ska vara villiga att köpa honom?
Citera
2019-02-03, 14:34
Medlem
Kollade på matchen mot Groeningen igår och Alexander Isak fick ett par chanser där han borde gjort mål. Hur länge har han (ett förmodat) förtroende i Willem II om han inte kan näta?
Citera
2019-02-03, 15:27
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tim00Bloom
Om den holländska ligan nu inte är så mycket bättre än den svenska, borde då inte varit klokare att försöka hitta en lösning med AIK? Det är ändå en klubb Isak kan utan och innan. Han behöver då heller ingen tid att acklimatiserat i staden, vilket fotbollsspelare ibland behöver för lyckas ultimat.

För Dortmunds mål med utlåningen är väl att han ska lyckas bra att en annan klubb ska vara villiga att köpa honom?
Ja! Exakt. AIK ska ju dessutom spela CL-kval och allt. Han känner sig trygg där osv. Men Dortmund kanske ser andra praktiska skäl med att låna ut till en random holländsk klubb. Sen är nivån såklart högre i Holland..det är inte det. Det var mer snacket om kvalitén som övedrevs en smula.

Jag tror även att Dortmund mycket väl kan se potential hos honom för en framtid hos dom med. Jag tror det blir svårt att sälja honom med tanke dom pengarna dom la ut för honom...såvida inte han gör toksuccé.
Citera
2019-02-03, 16:05
Medlem
Tim00Blooms avatar
Citat:
Ja! Exakt. AIK ska ju dessutom spela CL-kval och allt. Han känner sig trygg där osv. Men Dortmund kanske ser andra praktiska skäl med att låna ut till en random holländsk klubb. Sen är nivån såklart högre i Holland..det är inte det. Det var mer snacket om kvalitén som övedrevs en smula.

Jag tror även att Dortmund mycket väl kan se potential hos honom för en framtid hos dom med. Jag tror det blir svårt att sälja honom med tanke dom pengarna dom la ut för honom...såvida inte han gör toksuccé.

Jag tror Dortmund inte ser en framtid för Isak där, utan tror dem se utlåningen som en chans att få tillbaka lite pengar. Eventuellt underskattades Allsvenskan.
Citera
2019-02-03, 21:32
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Tja..FCK är kanske är ett dumt exempel nu..dom är i en svacka. Dom är inte mycket bättre än typ MFF eller AIK.

Men poängen var att jag ansåg att du underskattade Allsvenskan i förhållande till holländska ligan. Holländska lag bortsett från topplagen har inte varit särskilt framgångsrika intenationellt och har åkt på stryk av svenska lag på 2000-talet.
Finns undantag som sticker upp då och då..typ AZ förut..Heerenveen..som det alltid finns. Men övertid då.

Vad har FCK åstadkommit i Europa som inte IFK Göteborg eller Rosenborg har gjort? FCK har väl bara kvalat in till CL 3-4 gånge.. danskarna tror att de är nordens Real Madrid, men sanningen är att deras resultat i Europa är till att skratta åt jämfört med vad IFK Göteborg och/eller Rosenborg har åstadkommit.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-02-03 kl. 21:35.
Citera
2019-02-03, 23:14
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tim00Bloom

Jag är AIKare och skulle gärna se honom här eftersom det var en kort, men fantastisk tid när han väl var här. Men i dagsläget skulle han nog inte platsa i elvan, Goitom, Tarik och Obasi är mer rutinerade och bättre. Stefan Silva finns också där med mer erfarenhet.

Vet inte om Willem II är ett superval men där får han åtminstone nummer 9 och spela varje match. Svårt att veta hur BVB tänker kring honom helt ärligt. Han har fortfarande många år kvar på kontraktet och få klubbar kan köpa honom och matcha lönen han har i dag.
Citera
2019-02-04, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jag är AIKare och skulle gärna se honom här eftersom det var en kort, men fantastisk tid när han väl var här. Men i dagsläget skulle han nog inte platsa i elvan, Goitom, Tarik och Obasi är mer rutinerade och bättre. Stefan Silva finns också där med mer erfarenhet.

Vet inte om Willem II är ett superval men där får han åtminstone nummer 9 och spela varje match. Svårt att veta hur BVB tänker kring honom helt ärligt. Han har fortfarande många år kvar på kontraktet och få klubbar kan köpa honom och matcha lönen han har i dag.
Du tror på allvar att Isak inte hade platsat i AIK?
Citera
2019-02-04, 08:04
Bannlyst
Som sagts innan en stor anledning att isak gjorde sina mål i tyskland är att han fick bollarna levererade av en viss kagawa. Kagawa debuterade igår fick nio minuter och sköt 2 mål. Ganska cool japan faktiskt. Fattar inte att han bara valde turkiet?
Citera
2019-02-04, 09:30
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Som sagts innan en stor anledning att isak gjorde sina mål i tyskland är att han fick bollarna levererade av en viss kagawa. Kagawa debuterade igår fick nio minuter och sköt 2 mål. Ganska cool japan faktiskt. Fattar inte att han bara valde turkiet?
Kagawa var ju i desperat behov av speltid. Vistelsen i Turkiet är ju bara ett lån, vi får se vart han tar vägen efter våren. Kagawa missade ju till och med Asiatiska mästerskapen pga den bristfälliga speltiden i Dortmund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in