2017-01-21, 15:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Det är ju snarare korkat att han ska gå efter den gamla myten att man har större chans att bli världsklass ifall man spelar i holländska ligan. Extremt uttjatad och påhittad myt.

Real Madrid har för tillfället 41 spelare från sin akademin i de största ligorna. Mer än någon annan klubb.

Intressant är väl mer hur många och över vilken tid? 41 av vad?
Citera
2017-01-21, 15:54
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Det är ju snarare korkat att han ska gå efter den gamla myten att man har större chans att bli världsklass ifall man spelar i holländska ligan. Extremt uttjatad och påhittad myt.

Real Madrid har för tillfället 41 spelare från sin akademin i de största ligorna. Mer än någon annan klubb.

Hur många av dessa 41 är spanjorer?
Citera
2017-01-21, 16:01
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Intressant är väl mer hur många och över vilken tid? 41 av vad?
41 spelare, med bakgrund i Reals akademi, spelar nu i Europas största (topp 5) ligor. Bl a Callejón & Albiol (Napoli), Alonso (Chelsea), Mata (Man Utd), Jesé (PSG), Soldado (Villarreal), Negredo (Middlesbrough), Valero (Fiorentina), sedan mest lirare i La Liga.
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Hur många av dessa 41 är spanjorer?
Jag vågar inte svära på att alla är det, men de flesta är spanjorer. Finns en lista på Squawka som jag kan länka till senare (är på mobilen just nu).
Citera
2017-01-21, 16:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
41 spelare, med bakgrund i Reals akademi, spelar nu i Europas största (topp 5) ligor. Bl a Callejón & Albiol (Napoli), Alonso (Chelsea), Mata (Man Utd), Jesé (PSG), Soldado (Villarreal), Negredo (Middlesbrough), Valero (Fiorentina), sedan mest lirare i La Liga.

Jag vågar inte svära på att alla är det, men de flesta är spanjorer. Finns en lista på Squawka som jag kan länka till senare (är på mobilen just nu).

Formulerar om mig.

41 av hur många?

41 av 100? 41 av 1000?
Citera
2017-01-21, 16:37
Medlem
BarryHeros avatar
Alexander Isak slänger bort chansen att bli den förste svensken i Real Madrid sedan Agne Simonsson för att bli en ny Branimir Hrgota i Bundesliga.
Citera
2017-01-21, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Alexander Isak slänger bort chansen att bli den förste svensken i Real Madrid sedan Agne Simonsson för att bli en ny Branimir Hrgota i Bundesliga.
Tror mest han känner att chansen till speltid är större i Dortmund. I år har Dortmund låtit 17-18 åringar spela en hel del så det är fullt möjligt för Isak att få speltid rätt fort i Dortmund. I Real hade det dröjt om ens någonsin.
Citera
2017-01-21, 17:05
Medlem
Frewibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delvest
Oj, grattis. En bra svart spelare som slutade för 13 år sedan och var på topp på 90-talet. Läs inlägget igen kanske. Du kunde lika gärna länkat till Pelé, helt ointressant för hur det ser ut idag.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Clarence_Seedorf
Citera
2017-01-21, 17:08
Medlem
Frewibs avatar
Citat:
Ja, han kanske vill skaffa sig en karriär?
Citera
2017-01-21, 17:14
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat

Lägg spelare som Adan (Betis), Pacheco (Alaves), Medran (Valencia),Parjeco (Valencia),Diego llorente (Malaga), Negredo (Mid).
Citera
2017-01-21, 17:17
Medlem
Frewibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delvest
Oj, grattis. En bra svart spelare som slutade för 13 år sedan och var på topp på 90-talet. Läs inlägget igen kanske. Du kunde lika gärna länkat till Pelé, helt ointressant för hur det ser ut idag.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Emile_Heskey
https://www.youtube.com/watch?v=vmUW41m93oY
Nöjd nu din lättkränkta svennebanan?
Citera
2017-01-21, 17:29
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frewib
https://sv.wikipedia.org/wiki/Emile_Heskey
https://www.youtube.com/watch?v=vmUW41m93oY
Nöjd nu din lättkränkta svennebanan?
Neymar ar svart och bland de basta i varlden.
Citera
2017-01-21, 17:39
Medlem
Frewibs avatar
Citat:
Neymar ar svart och bland de basta i varlden.
Men Emile är den bästa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in