Citat:
Tänkte inte besvara ditt inlägg först men du visar upp en fantasi som får mig att tro på att du suttit dygnet runt och tittat på vissa filmer i ett decennium när alla andra spelade dataspel istället?
Dina spekulationer:
1) Misshandel?
2) Oroad över skadad heder inför sin (pompösa?) omgivning?
Svar: Mamman var utbildad lärare som engagerade sig i föreningen "Lärare mot Rasism". Mamman hade vänner på "Fejan" som supportade allas rätt till eget val av partner. Knappast orolig över vänners tyckande vid en ev. olyckshändelse.
3) Bär ut barnet inuti en möbel till en hyrd flyttbuss?
Svar: Vet du hur mycket ett barn i 6-7 årsåldern väger samt en lämplig möbels vikt i armarna på en medelålders lärarkvinna (inte gyminstruktör eller PT)?
4) Mamman ska backa in flyttbussen och kör på barnet som dör?
Svar: De bodde vid en vändplats där kanske 6 familjer i varje av 10-15 portar (60-90 familjer) kunde ha sett att en stor flyttbil körde över en gallskrikande flicka på ett avstånd av mellan 0-25 meter bort!
Behöver inte fortsätta för att gratulera dig till din plats på en föga eftertraktad prispall i den här tråden!
Dina spekulationer:
1) Misshandel?
2) Oroad över skadad heder inför sin (pompösa?) omgivning?
Svar: Mamman var utbildad lärare som engagerade sig i föreningen "Lärare mot Rasism". Mamman hade vänner på "Fejan" som supportade allas rätt till eget val av partner. Knappast orolig över vänners tyckande vid en ev. olyckshändelse.
3) Bär ut barnet inuti en möbel till en hyrd flyttbuss?
Svar: Vet du hur mycket ett barn i 6-7 årsåldern väger samt en lämplig möbels vikt i armarna på en medelålders lärarkvinna (inte gyminstruktör eller PT)?
4) Mamman ska backa in flyttbussen och kör på barnet som dör?
Svar: De bodde vid en vändplats där kanske 6 familjer i varje av 10-15 portar (60-90 familjer) kunde ha sett att en stor flyttbil körde över en gallskrikande flicka på ett avstånd av mellan 0-25 meter bort!
Behöver inte fortsätta för att gratulera dig till din plats på en föga eftertraktad prispall i den här tråden!

Okej men tråkig ton av dig tycker jag.
Att mamman är montessorilärare och mot rasism säger väl absolut inget om skammen över att ha haft ihjäl sitt barn? Tänker snarare att det gör skammen betydligt större. Jag är också lärare och extremt lågaffektiv på förskolan där jag arbetar. I min yrkesroll uppfattas jag nog som superstabil och lugn men även jag har brutit ihop hemma inför min familj, även om jag aldrig tappat fattningen totalt och blivit våldsam eller så. Däremot har jag flera gånger skrikit åt mina barn och blivit argare än vad jag skulle bli på jobbet. Jag tänker att ens yrkesroll inte nödvändigtvis speglar ens hela personlighet hela tiden i privatlivet.
Och ja, min sjuåring väger 28 kilo, antar att det är ganska normal vikt för en unge i den storleken. Hans jämnåriga bästis väger dock bara 18. Och ja, det är tungt men det går även för en medelålders lärare som mig själv. Jag är också lite överviktig till skillnad från J som ser ganska fit ut. Kanske skulle ha svårt att bära honom i en soffa men i en matta eller tvättkorg. Ursäkta att jag skrev möbel, jag menade inte att hon likt Pippi skulle ta barnet i kökssoffan och hiva upp på raka armar.
Jag visste inte att de bodde vid en vändplats. Men okej, tack för infon. Det finns ju dock andra ställen man kan backa med flyttbuss på, förråd etc. Och att barnet skulle gallskrika är ju också ett konstigt antagande av dig. Har sett ett barn bli påkört (ej påbackat dock och ”bara” med bruten arm som konsekvens) och det enda som hördes var en lätt dunk i plåten. Barnet skrek inte ens efteråt, vilket fick oss på busshållplatsen att felaktigt anta att barnet var mycket allvarligt skadat.
Min hypotes (om mamman öht är mördaren) är iaf att bussen inte är mordplatsen utan att barnet avlidit tidigare. Och att mamman begått självmord till följd av detta.
Men flyttbussen är ologisk hur man än vrider och vänder på det tycker jag.
Det mest logiska är att de blivit mördade av en närstående men eftersom polisen inte tycks hitta bevis för detta verkar det mindre sannolikt för var dag som går.
Men jag vet, som jag skrev i mitt ursprungsinlägg att det inte är världens bästa teori. Kommer bara inte på någon rimlig teori alls.