Citat:
Ursprungligen postat av
cactaceae
Första mörkade;
Du kan ha varit på platsen eller sett bilden där bilen hö. sida står 2 dm från staketet medans bakdelen av samma sida står en meter fr. staketet. Ok, men jag har inte sett det varken på plats eller bild, kan du länka bilden skulle jag gärna vilja se det också, tackar på förhand!
Någon/några skribenter har postat länkar till Forumbilder.se i tråden med ett antal bilder tagna ifrån platsen. Vet tyvärr inte i vilka 2-3 inlägg länkarna fanns repeterade i.
Efter noggrann granskning av framförallt ett par av bilderna kunde jag med bra utrustning komma fram till uppgifterna.
Den tydligaste bilden visar poliser vid öppen höger bakdörr där man kan jämföra dörrmått m.m. för att fastställa c:a 90-100 cm avstånd från bakre höger sida till staketet.
Den andra bilden visar på längre avstånd hjulspåren i snön, sannolikt avstånd vid höger fram (bekräftat av flera i tråden) samt teknikernas bils inkörda placering bakom flyttbilen bekräftar c:a metern mellan höger bak och staketet samt att bredden på teknikernas bil multiplicerat med rätt faktor ger åtminstone 4 meter till det bakre staketet.
Citat:
Andra mörkade;
Tror du att mamman valt detta i dina ögön (i många andras likaså) usel plats att döda sitt barn och sig själv? Du "predikar" så förnuftigt så det intresserar mig vad du tycker.
Tack för de snälla orden!
Nej mamman tror jag absolut varit så psykiskt funktionellt nedsatt att några sådana tankar inte ens varit något som föresvävade ibland det som sannolikt snurrade för högtryck i hennes huvud.
Flatenbadet kan ha gett henne positiva minnen för livet, precis som det gjort för bekanta till mig med barn i Stockholms förorter.
Mina övriga spekulationer om hur hon möjligen kan ha tänkt är ifrån ett försök att sätta sig in i vad som jag antar skulle snurra runt i mitt huvud om jag hypotetiskt skulle ha mått så extremt dåligt.
Det man inte har upplevt själv kan man ju bara spekulera om.
Kommentaren om usel plats var min egen tanke ifall jag rent hypotetiskt skulle vara en mördare på den platsen. (Av förklarliga skäl så vill jag inte fördjupa mig för att ge minsta tips till någon ev. psykopat, trots att de jävlarna brukar vara rätt påhittiga själva.)