Citat:
Ursprungligen postat av
MarkofTheBeast
Ja jag har flera gånger spekulerat i exakt dem banorna. Att hon sagt att hon skulle åka iväg och därför blev han inte orolig direkt, eller att de hade ett stort bråk där de bad varandra fara och flyga. Jag utesluter inte mord/självmord i mina funderingar men jag finner det mer osannolikt just på grund av vem kvinnan verkar vara. Och sedan jag såg bilderna på bilen långt bak i hörnet på parkeringen. Känns som att någon körde dit den med kropparna i.
Spekulation:
Vill man ha lite lugn och ro, kanske föra ett samtal som man vet/inte vet blir det sista, kanske lyssna på lite musik eller peta i sig lite "godis", så är platsen idealisk! Barnet kanske är lite sömnigt efter en annorlunda eller stressfylld dag?
Fakta:
Det har diskuterats i tråden om att mamman kanske inte var kompetent nog att genomföra den "svåra" parkeringen i hörnet, vilket är BS.
Vem som helst med körkort klass B ska kunna parkera vid en trottoarkant. Jag har granskat alla bilder och kommit fram till att inbackningen (syns genom snöspåren) har genomförts som en vanlig backning in i en tänkt ficka emellan två parkerade fordon vid en trottoarkant. Ratten har vridits om i fullt utslag och framdelen är ett par dm ifrån staketet medan bakdelen är en meter ut från staketet/tänkt trottoarkant. Bakom bilen (med tänkt stängd dörr) får bredden av nästan två teknikerfordon plats innan hörnet, vilket ger ett fritt rum på > 4 meter bakåt.
Jag tänker inte fastna i några djupgående meningslösa parkeringsanalyser, för inom fem minuter kan någon hävda att den nu plötsligt visade enkla parkeringen kan ha genomförts av någon illasinnad utomstående "varulv" som velat dumpa liken på en i mina ögon usel plats i nära anslutning till joggare, hundrastare, påfart till motorväg samt förbipasserande mellan Skarpnäck, Stensö, Älta m.fl. platser.
Om jag själv rent hypotetiskt skulle hamna i en sådan här situation, så skulle jag aldrig i livet "dansa naken på nätet" eller likt de värsta "influencers" skrika efter uppmärksamhet.
Jag förlitar mig på rättsväsendets utredningskompetens och har inga planer på att via Flashback påminna dessa utredare om vad jag hoppas att de inte ska/får glömma bort att kolla upp. Jag tror att polisen med all rätt ler ibland mitt i all tragik om/när de skulle läsa vissa inlägg i den här tråden.🙈🙉😊