2019-02-02, 12:11
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Så är det faktiskt!
...men tystnaden talar även.

Absolut. Önskar bara att folk kunde låta bli att försöka fylla den med en massa ogrundat babbel
Citera
2019-02-02, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Absolut. Önskar bara att folk kunde låta bli att försöka fylla den med en massa ogrundat babbel

Fast det är ju lite så Flashback fungerat. Klart man kanske inte ska sväva ut överdrivet mkt men det tycker jag inte vi har gjort. Framförallt har det diskuterats vad som pekar mot dubbelmord och vad som pekar mot självmord/mord
Inte kommit någonvart.
Jag tycker det är intressant att läsa andras perspektiv på detta fallet, vore hemskt tråkigt om alla tyckte likadant
Citera
2019-02-02, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Finns bilen på hyrstället nu eller har polisen den i beslag ännu?

Ja du..Du får väl svänga förbi och kolla..=)

I värsta fall går den ju alltid att söka fram på chassinummer.. =) https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Fordon/Om-registreringsskylt/Byte-av-registreringsnummer/

Chassinummer (vin) WDB9066351P599065
Senast redigerad av Tjonk 2019-02-02 kl. 12:30.
Citera
2019-02-02, 12:43
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag tänker mest på att när ett barn försvinner brukar det bli pådrag. Hon borde ju ha visat några tecken på att inte må bra om hon var så sjuk/störd att hon var på väg att mörda sitt barn och ta livet av sig- men så kanske inte är fallet.
Om en kvinna ensam försvinner förstår jag att det inte blir panik direkt om det inte finns tecken på brott men både en kvinna och ett barn??
Förstår dina funderingar och respekterar din åsikt trots att vi drar helt olika slutsatser i det här fallet.

Tänkte bara flika in några funderingar jag har haft sedan första veckan som händelsen blev känd, och som kan vara möjliga svar på det som du känner att det är svårt att få ihop.

Nedanstående avsnitt innehåller inga fakta eller uppgifter inkomna via PM.

Tänkbara scenarios utan några faktapåståenden.
Om sambon MH var bortrest några dagar (tjänsten el. annat), så har han kanske inte snabbt saknat den avlidna JN samt dottern?
Man skulle också t.ex. kunna ha grälat som alla par gör, eller ännu tråkigare ha diskuterat ett tänkbart uppbrott? Hon kanske hade sagt att hon skulle bo någon/några dagar hos kompisen X eller släktingen Y? Under den boendetiden kanske tankarna vandrat iväg ytterligare "åt fel håll" och hon sagt till den personen att hon bara skulle uträtta något och tagit med dottern därifrån?
Alternativt kanske hon snabbt hade tagit steget till uppbrott utan att informera sambon?
Hon kanske hade flyttat en del mindre saker till en plats där hon planerat att bo efter samråd med sambon? Sambons yrkeskunskaper och kärleken till hennes barn kanske gjorde att hon kämpade extra för att hålla tillbaka en ångest eller depression som var på väg att "tippa över kanten"? Kanske hände det sista avgörande, i våra ögon vansinniga beslutet efter några dagars kaotiska tankar i det komplicerade mänskliga psyket?

Eftersom min inställning är att GM är avliden, så kommer vi i så fall inte ens att få tillgång till en sekretessad FU då åkl i sådant fall inte kan föra ärendet till åtal.

Av landets 10 milj invånare så är det (enl nylig tråduppgift) c:a 5 kvinnor per år som fattar dessa tragiska beslut, som vi andra har svårt att ta till oss trots att vi också mår olika bra, fast på rätt sida om den "djävulska" gränsen.
Senast redigerad av LeBronThurman 2019-02-02 kl. 12:47.
Citera
2019-02-02, 12:48
Medlem
Ja jag har flera gånger spekulerat i exakt dem banorna. Att hon sagt att hon skulle åka iväg och därför blev han inte orolig direkt, eller att de hade ett stort bråk där de bad varandra fara och flyga. Jag utesluter inte mord/självmord i mina funderingar men jag finner det mer osannolikt just på grund av vem kvinnan verkar vara. Och sedan jag såg bilderna på bilen långt bak i hörnet på parkeringen. Känns som att någon körde dit den med kropparna i.

Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Förstår dina funderingar och respekterar din åsikt trots att vi drar helt olika slutsatser i det här fallet.

Tänkte bara flika in några funderingar jag har haft sedan första veckan som händelsen blev känd, och som kan vara möjliga svar på det som du känner att det är svårt att få ihop.

Nedanstående avsnitt innehåller inga fakta eller uppgifter inkomna via PM.

Tänkbara scenarios utan några faktapåståenden.
Om sambon MH var bortrest några dagar (tjänsten el. annat), så har han kanske inte snabbt saknat den avlidna JN samt dottern?
Man skulle också t.ex. kunna ha grälat som alla par gör, eller ännu tråkigare ha diskuterat ett tänkbart uppbrott? Hon kanske hade sagt att hon skulle bo någon/några dagar hos kompisen X eller släktingen Y? Under den boendetiden kanske tankarna vandrat iväg ytterligare "åt fel håll" och hon sagt till den personen att hon bara skulle uträtta något och tagit med dottern därifrån?
Alternativt kanske hon snabbt hade tagit steget till uppbrott utan att informera sambon?
Hon kanske hade flyttat en del mindre saker till en plats där hon planerat att bo efter samråd med sambon? Sambons yrkeskunskaper och kärleken till sitt barn kanske gjorde att hon kämpade extra för att hålla tillbaka en ångest eller depression som var på väg att "tippa över kanten"? Kanske hände det sista avgörande, i våra ögon vansinniga beslutet efter några dagars kaotiska tankar i det komplicerade mänskliga psyket?

Eftersom min inställning är att GM är avliden, så kommer vi i så fall inte ens att få tillgång till en sekretessad FU då åkl i sådant fall inte kan föra ärendet till åtal.

Av landets 10 milj invånare så är det (enl nylig tråduppgift) c:a 5 kvinnor per år som fattar dessa tragiska beslut, som vi andra har svårt att ta till oss trots att vi också mår olika bra, fast på rätt sida om den "djävulska" gränsen.
Citera
2019-02-02, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
Ja du..Du får väl svänga förbi och kolla..=)

I värsta fall går den ju alltid att söka fram på chassinummer.. =) https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Fordon/Om-registreringsskylt/Byte-av-registreringsnummer/

Chassinummer (vin) WDB9066351P599065

Nja 60 mil för att kolla om bilen finns inne, inte illa att man får fram vart bilen står parkerad nu via chassinummer.
Citera
2019-02-02, 13:52
Medlem
Citat:
Nja 60 mil för att kolla om bilen finns inne, inte illa att man får fram vart bilen står parkerad nu via chassinummer.

Vad får du fram för uppgifter?
Citera
2019-02-02, 15:30
Medlem
GoldenKiwks avatar
Citat:

Cirk K bilar kan man ju boka via nätet på specifikt ställe. Storlek osv. Det är inte vanligt att det finns mer än 1-2 såna här stora bilar på samma mack. Speciellt inte då de finns så många crik k på nära avstånd. Man kan teoretisk göra en fejk bokning. Alltså att man inte avslutar den utan kollar vad som finns tillgängligt. Och därefter avbryta. Går ju även ringa stället i fråga och se vad för bilar de har inne. Vilka storlekar osv.
Citera
2019-02-02, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenKiwk
Detta är en Mercedes. Kan varit så att jag skrev överlag ber om ursäkt för det. Dock är det vanligaste variant. Kan ju avvika om det är importer från tex högerstyrda länder mm. Men denna öppnas så 😊
Helt ok. Ville vara klargöra att det finns modeller som öppnar tvärtom 😊
Citera
2019-02-02, 16:12
Medlem
hej go vänner...

Jag har följt vad som skrivits, men har inte kunnat logga in, det finns tydligen en konstig? regel som säger att man måste vänta i 3 dygn innan man får skriva, men nu är jag med, om jag får...

Det har kommit många teorier/spekulationer, allt ifrån vinäger, piller och gas, till kidnappning.

Är det inte så att dödsfall som inte har en naturlig förklaring, utreds som mord? om inte så skulle ske, så finns det inget mord att utreda.

Vad har vi att gå på?

1 bil och 2 avlidna...

Och även jag själv har mina teorier/funderingar, många har skrivit om denna hyrbil, jag skulle vilja gå tillbaka i almanackan och även skruva tillbaka klockan,

Vilket datum/klockslag bokades bilen?
Hur bokades bilen?
Vem bokade bilen?
Vem hämtade bilen?
vem körde bilen?
Dag och tid när bilen hämtades.
Hur lång tid var hyrestiden?
Hur långt har bilen körts?

Och jag håller med om att det är märkligt att locket ligger så tätt på, men förmodligen av utredningstekniska skäl, och som polisen säger, nej, vi har ingen misstänkt, detta kan även tolkas som att, vi har ett dubbelmord men ingen misstänkt.

Utan att spekulera, min uppfattning är att platsen där bilen hittades är fyndplatsen, brottsplatsen finns att söka på annan plats.

ha det gott
Citera
2019-02-02, 16:41
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja jag har flera gånger spekulerat i exakt dem banorna. Att hon sagt att hon skulle åka iväg och därför blev han inte orolig direkt, eller att de hade ett stort bråk där de bad varandra fara och flyga. Jag utesluter inte mord/självmord i mina funderingar men jag finner det mer osannolikt just på grund av vem kvinnan verkar vara. Och sedan jag såg bilderna på bilen långt bak i hörnet på parkeringen. Känns som att någon körde dit den med kropparna i.
Spekulation:
Vill man ha lite lugn och ro, kanske föra ett samtal som man vet/inte vet blir det sista, kanske lyssna på lite musik eller peta i sig lite "godis", så är platsen idealisk! Barnet kanske är lite sömnigt efter en annorlunda eller stressfylld dag?

Fakta:
Det har diskuterats i tråden om att mamman kanske inte var kompetent nog att genomföra den "svåra" parkeringen i hörnet, vilket är BS.
Vem som helst med körkort klass B ska kunna parkera vid en trottoarkant. Jag har granskat alla bilder och kommit fram till att inbackningen (syns genom snöspåren) har genomförts som en vanlig backning in i en tänkt ficka emellan två parkerade fordon vid en trottoarkant. Ratten har vridits om i fullt utslag och framdelen är ett par dm ifrån staketet medan bakdelen är en meter ut från staketet/tänkt trottoarkant. Bakom bilen (med tänkt stängd dörr) får bredden av nästan två teknikerfordon plats innan hörnet, vilket ger ett fritt rum på > 4 meter bakåt.

Jag tänker inte fastna i några djupgående meningslösa parkeringsanalyser, för inom fem minuter kan någon hävda att den nu plötsligt visade enkla parkeringen kan ha genomförts av någon illasinnad utomstående "varulv" som velat dumpa liken på en i mina ögon usel plats i nära anslutning till joggare, hundrastare, påfart till motorväg samt förbipasserande mellan Skarpnäck, Stensö, Älta m.fl. platser.

Du har själv berättat i tråden hur du skulle ("mina ögons tolkning") jaga runt nätet som en galen furie om din man och ett barn hade hamnat i samma rent hypotetiska situation.
Du förvånade dig tidigare över att den sörjande sambon inte hade lämnat något offentligt uttalande (i princip nästan en kommuniké) för "folket" eller närstående.

Jag "älskar" bl.a. ABoK på Flashback och gillar att analysera fakta och göra utvärderingar som leder till bekräftelser av ens tidigare spekulationer när man i ett senare skede läser FUP.
Om jag själv rent hypotetiskt skulle hamna i en sådan här situation, så skulle jag aldrig i livet "dansa naken på nätet" eller likt de värsta "influencers" skrika efter uppmärksamhet.

Jag förlitar mig på rättsväsendets utredningskompetens och har inga planer på att via Flashback påminna dessa utredare om vad jag hoppas att de inte ska/får glömma bort att kolla upp. Jag tror att polisen med all rätt ler ibland mitt i all tragik om/när de skulle läsa vissa inlägg i den här tråden.🙈🙉😊
Citera
2019-02-02, 16:50
Medlem
Jag tycker att teorierna om att hon har hyrt bilen för att övernatta i den (olycka/kolmonoxidförgiftning) känns fel. En transportbil är inte billigt att hyra, nu vet jag inte var den hyrdes, men såg prislistan på macken idag, tänkte på det här fallet, och insåg snabbt att en natt på enklare hotell vore betydligt billigare (och mycket bekvämare) än dygnshyran för en transportbil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in