2019-02-02, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
I min värld är det ovanligt att båda föräldrar arbetar heltid innan barnen närmar sig tonåren. Har man dessutom ett långvarigt sjukt barn som kräver stöd, vård och behandling så är det mycket ovanligt. Med två sjuka barn, icke-existerande. En avlönad person kan inte byta ut en mor eller en far när man behöver tröst. Inte i längden i alla fall.

Det skulle jag påstå är i din värld! I min verklighet är det tvärtom väldigt vanligt.
Citera
2019-02-02, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellamaj24
Tror att dagens 50 åringar är som gårdagens 30 åringar- rätt medvetna och intresserade.
Mellan åren i mitten på -80-talet kände jag, och träffade H ofta. Som sagt, för att fylla i det goda; hon var mycket omtyckt och populär samt hade lätt för sig i skolan.
Håller helt med om i allting
Citera
2019-02-02, 18:01
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja. Om det så gäller både självmord och mord på sina döttrar så var de fullt kapabla att agera.

"Vi kan också vid den rättsmedicinska undersökningen konstatera att båda föräldrarna hade stora doser lugnande läkemedel i sina kroppar - dock inte dödliga doser och dock inte så mycket så att dom inte heller har kunnat agera."

" I det här avskedsbrevet, förklaringsbrevet, som föräldrarna har skrivit ner tillsammans framgår det att dom gemensamt och i samförstånd under hösten 2017 gemensamt tog det här beslutet om att dom skulle avsluta sina och sina barns liv.

Anledning till att dom har gjort detta beskriver dom i sitt brev - det är att barnen, båda döttrarna, har under dom senaste åren fått varsin diagnos på sjukdomen ME.
ME är nån form av kroniskt trötthetssyndrom, det finns en diagnos ställd på var och en av döttrarna."

Det har tagit så pass mycket fokus från barn och föräldrar så att föräldrarna i sitt brev skriver "Ingen av oss kommer någonsin att kunna leva ett liv i egentlig mening". Slut citat."

i datorer och mobiltelefoner har de sen hittat information "som styrker då båda föräldrarnas medvetenhet om vad som skulle komma att hända."

- Går det att säga nåt om föräldrarnas psykiska status?
"Nej det går inte att säga, utan det man kan konstatera det är ju att dom varit hårt ansatta av, allt fokus har gått till barnens sjukdomar och lösa det här, så att deras psykiska status i övrigt finns ingenting som tyder på psykisk sjukdom eller sånt här i dom dokumenten man fått fram."

"Så som ni förstår då så ger utredningen sammantaget här stöd för att båda föräldrarna tydligt har planerat, att gemensamt och i samförstånd, genomföra den här gärningen tillsammans och båda två är därför också såklart, formellt misstänkta i ärendet för att gemensamt och tillsammans dom har dödat sina två döttrar."

Känns som om det är dags att påminna om vad som tråden faktiskt har att förhålla sig till, ska man nu hålla på och konspirera och konstruera de mest märkliga sammanhang så bör man ju försöka komma förbi det som sades på presskonferensen.

Inte ett ord nämndes om ekonomin hos familjen som bevisligen var mycket god, inte en stavelse om O hade lämnat in sin deklaration eller inte, uppenbarligen så fanns det viktigare saker för polis och utredare att hantera.
Citera
2019-02-02, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Var finns den världen, för jag tvivlar på att vi nu pratar om jorden?
Åjo, visst är det jorden. Inte långt ifrån var denna familj bodde, närmare bestämt.
Citera
2019-02-02, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Känns som om det är dags att påminna om vad som tråden faktiskt har att förhålla sig till, ska man nu hålla på och konspirera och konstruera de mest märkliga sammanhang så bör man ju försöka komma förbi det som sades på presskonferensen.

Inte ett ord nämndes om ekonomin hos familjen som bevisligen var mycket god, inte en stavelse om O hade lämnat in sin deklaration eller inte, uppenbarligen så fanns det viktigare saker för polis och utredare att hantera.

Det är säkert inte viktigt för polisutredningen, men onekligen är det svårt att få ihop bilden, som flera har beskrivit. Förutsättningar för att betala sig till praktisk avlastning fanns, inkomsterna tyder på att båda arbetade mycket, trots så sjuka barn. Vad är det som sätter igång planerna, och dessutom verkställer dem?
Citera
2019-02-02, 18:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det är säkert inte viktigt för polisutredningen, men onekligen är det svårt att få ihop bilden, som flera har beskrivit. Förutsättningar för att betala sig till praktisk avlastning fanns, inkomsterna tyder på att båda arbetade mycket, trots så sjuka barn. Vad är det som sätter igång planerna, och dessutom verkställer dem?

Vad som gjorde allt nattsvart för föräldrarna menar du?

Att de trots sina försök inte kunde få någon bot för A och sedan när M också insjuknade i samma sjukdom då brast det, lägg till vad jag tror är sant att H fått ett recidiv så är vägen mot mörkrets hjärta komplett.

Någon sköt den andre framför sig till avgrunden och det var enligt mig inte O som knuffade.
Citera
2019-02-02, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellamaj24
Tror att dagens 50 åringar är som gårdagens 30 åringar- rätt medvetna och intresserade.
Mellan åren i mitten på -80-talet kände jag, och träffade H ofta. Som sagt, för att fylla i det goda; hon var mycket omtyckt och populär samt hade lätt för sig i skolan.

Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Håller helt med om i allting

Men Missan började Moa spela piano redan i mitten på 80-talet eller gick du också skola med Hanna?
Citera
2019-02-02, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Åjo, visst är det jorden. Inte långt ifrån var denna familj bodde, närmare bestämt.
Då bebos nog den världen av en alldeles särskild sorts hjälplösa barn som behöver ha föräldrarna hemma ända till tonåren. I resten av landet finns förskolor och skolor.
Citera
2019-02-02, 18:33
Medlem
Citat:
Vad som gjorde allt nattsvart för föräldrarna menar du?

Att de trots sina försök inte kunde få någon bot för A och sedan när M också insjuknade i samma sjukdom då brast det, lägg till vad jag tror är sant att H fått ett recidiv så är vägen mot mörkrets hjärta komplett.

Någon sköt den andre framför sig till avgrunden och det var enligt mig inte O som knuffade.

Du får tro vad du vill men du måste ta till dig att vi inte tror på motivet i avskedsbrevet. Det brast i huvudet för åtminstone en av dem. Jag ser verkligen inga helhjärtade försök alls från föräldrarnas sida att göra något adekvat för sina döttrar. Det var viktigare att göra karriär medan skolan fick ta hand om dem.
Citera
2019-02-02, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Då bebos nog den världen av en alldeles särskild sorts hjälplösa barn som behöver ha föräldrarna hemma ända till tonåren. I resten av landet finns förskolor och skolor.
Om man ska ge någon orsak, handlar det nog i normalfallet främst om en fråga om ekonomiska möjligheter. Att någon har en lön som möjliggör att den andre arbetar lite mindre, kanske 50-85% till några år innan tonåren. Nu var dessutom inte det här ett nornalfall. Två barn var sjuka och gick varken på dagis eller i skolan.
Citera
2019-02-02, 18:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Du får tro vad du vill men du måste ta till dig att vi inte tror på motivet i avskedsbrevet. Det brast i huvudet för åtminstone en av dem. Jag ser verkligen inga helhjärtade försök alls från föräldrarnas sida att göra något adekvat för sina döttrar. Det var viktigare att göra karriär medan skolan fick ta hand om dem.

Vilka vi?

Du och de andra konspiratörerna?

De (föräldrarna) har till sina anhöriga försökt förklara vad som drev de till det de gjorde, uppenbarligen så har de anhöriga accepterat deras förklaring, de kanske inte förlåter gärningen men de accepterar att orsaken var den som föräldrarna uppgav, finner det ganska övermaga av dig att sätta dig över de anhöriga som du gör.
Citera
2019-02-02, 18:51
Medlem
Citat:
Vilka vi?

Du och de andra konspiratörerna?

De (föräldrarna) har till sina anhöriga försökt förklara vad som drev de till det de gjorde, uppenbarligen så har de anhöriga accepterat deras förklaring, de kanske inte förlåter gärningen men de accepterar att orsaken var den som föräldrarna uppgav, finner det ganska övermaga av dig att sätta dig över de anhöriga som du gör.

Ditt inlägg var inte riktat till mig, men jag undrar ändå:
Då är allting klart? Tänker du att det också är dags att stänga tråden? Det finns ingenting mer att diskutera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in