2019-02-02, 10:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tizzenizze
Håller med dig. Jag tror TS avser rena prestationer. De biologiska skillnaderna finns helt klart. Jag samarbetar t ex bättre med kvinnor än med flertalet män eftersom det inte uppstår någon konkurrenssituation på samma sätt. Undantag finns naturligtvis. Det tillskriver jag kvinnorna och inte mig själv på något sätt.

Jo, men mätbara prestationer är ju inte allt som skapar kvalitet till livet direkt. Så det blir väldigt underligt att uttrycka sig som att "män är bättre på allt". Särskilt när det är några få män som är riktigt bra på olika grenar för att de har goda förmågor samt är tävlingsinriktade och satsar allt. Min personliga tro är att mäns tävlingsinstinkt är avgörande varför de blir "bäst" på saker och ting. Kvinnor bryr sig inte om att hålla på och mäta sig på det sättet inom materiella prestationer.
Dessutom, det behövs inte fler uppfinnarhjärnor. Alla kan inte syssla med det. Då kan jag tycka att det är rätt bra att kvinnor är bättre på de relationella förmågorna och förstår inte varför det ringaktas så som det gör bland de manliga skribenterna på flashback.

Skulle man ta genomsnittliga män och kvinnor genom stickprov och mäta i olika grenar som inte har någon fysisk avgörande styrka inblandad, finns det ingenting som talar för att män skulle presterat bättre än kvinnorna.
Det fungerar inte riktigt att män som grupp tar åt sig äran för vad Einstein, Edison, Tesla, Musk, m.fl har uppfunnit. Det representerar inte den genomsnittliga mannen.
Citera
2019-02-02, 10:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Du menar tokfeminister?

Möjligt, jag känner ingen sån i verkliga livet så jag vet inte hur de är till psyket.
Jag vet dock att kvinnor gör otroligt mycket relationellt arbete, behandlar er män som barn rätt ofta rent av, för att vi gillar er, för att vårda er så att ni mår bra, för att inte såra era egon då vi vet att detta är oerhört viktigt för er.
Ni märker inte detta bara.
Citera
2019-02-02, 10:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Möjligt, jag känner ingen sån i verkliga livet så jag vet inte hur de är till psyket.
Jag vet dock att kvinnor gör otroligt mycket relationellt arbete, behandlar er män som barn rätt ofta rent av, för att vi gillar er, för att vårda er så att ni mår bra, för att inte såra era egon då vi vet att detta är oerhört viktigt för er.
Ni märker inte detta bara.

Att 'ni' gör ett otroligt arbete kommer jag aldrig förneka. Gillar inte ihopklumpningen bara.. Du vet precis vad jag menar.
Citera
2019-02-02, 10:17
Medlem
Citat:
Jo, men mätbara prestationer är ju inte allt som skapar kvalitet till livet direkt. Så det blir väldigt underligt att uttrycka sig som att "män är bättre på allt". Särskilt när det är några få män som är riktigt bra på olika grenar för att de har goda förmågor samt är tävlingsinriktade och satsar allt. Min personliga tro är att mäns tävlingsinstinkt är avgörande varför de blir "bäst" på saker och ting. Kvinnor bryr sig inte om att hålla på och mäta sig på det sättet inom materiella prestationer.
Dessutom, det behövs inte fler uppfinnarhjärnor. Alla kan inte syssla med det. Då kan jag tycka att det är rätt bra att kvinnor är bättre på de relationella förmågorna och förstår inte varför det ringaktas så som det gör bland de manliga skribenterna på flashback.

Skulle man ta genomsnittliga män och kvinnor genom stickprov och mäta i olika grenar som inte har någon fysisk avgörande styrka inblandad, finns det ingenting som talar för att män skulle presterat bättre än kvinnorna.
Det fungerar inte riktigt att män som grupp tar åt sig äran för vad Einstein, Edison, Tesla, Musk, m.fl har uppfunnit. Det representerar inte den genomsnittliga mannen.
Mycket komplext ämne, men jag tror du är på rätt spår. Låt oss läsa den här boken och sedan fortsätta diskussionen.

https://www.bokus.com/bok/9789127822191/hon-han-och-hjarnan/
Citera
2019-02-02, 10:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Att 'ni' gör ett otroligt arbete kommer jag aldrig förneka. Gillar inte ihopklumpningen bara.. Du vet precis vad jag menar.
Överlag vet jag vad du menar. Men just gällande ihopklumpningen undrar jag vad du avser?
Ihopklumpningen av män och kvinnor som "det"?
Citera
2019-02-02, 10:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tizzenizze
Mycket komplext ämne, men jag tror du är på rätt spår. Låt oss läsa den här boken och sedan fortsätta diskussionen.

https://www.bokus.com/bok/9789127822191/hon-han-och-hjarnan/

Intressant boktips! Ska ha den som lovläsning.
Citera
2019-02-02, 11:03
Avslutad
Citat:
Överlag vet jag vad du menar. Men just gällande ihopklumpningen undrar jag vad du avser?
Ihopklumpningen av män och kvinnor som "det"?

Nej, ihopklumpningen av de som vårdar och de som utnyttjar de som vårdar för egen vinning.
Citera
2019-02-02, 11:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej, ihopklumpningen av de som vårdar och de som utnyttjar de som vårdar för egen vinning.

Det är ju ni antifeminister som gör denna ihopklumpningen...?
Citera
2019-02-02, 11:44
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Jaha, där kom den klassiska kommentaren från mansgrisarna på forumet. Vi kvinnor gnäller och blir hysteriska, medan ni karlar suckar och önskar att ni bodde någon annanstans.

Men hur kommer det sig då att vi kvinnor är bättre på att vinna rättegångar, skillsmässotvister och i princip alla gräl på jobbet som vi har med andra män ? Fundera på den frågan ett tag, din lille penisbärare.
Nu blev det väl ändå konstigt. Karlar suckar inte, de skriver rock-låtar och startar internet-företag som FB.

Kvinnor som vinner rättegångar? Det kallas i andra kretsar för jämställdhetsproblem. Men grälsjuka och verbala är kvinnor, det håller jag med om.
Citera
2019-02-02, 12:45
Avslutad
Citat:
Det är ju ni antifeminister som gör denna ihopklumpningen...?

Bara det faktum att du anstränger dig till att prata 'ihopklumpning' och humpty dumtpy med mig gör att jag ger dig seger.
Citera
2019-02-02, 14:45
Avslutad
Vi män är assum. Byggde typ allt.

Att kvinns nu t.o.m. hatar på oss är ett historiskt svek.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2019-02-02 kl. 14:48.
Citera
2019-02-03, 15:45
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
I vinna rättegångar menar du kvinnliga jurister?

Nejj, din tok. Det menar jag verkligen inte, eftersom jag skriver här feministforumet. Tänk först, fråga sedan - det är en regel som alla borde lära sig.Du begriper att jag talar om oss nordiska kvinnors vardag på jobbet, fritiden, och som tvistande målsägare och INTE jurist !!

Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Att skilsmässo- och vårdnadstvister ofta lutar över till kvinnors fördel är mycket beroende på att män förfördelas i dessa, men det skiter ni haggor i.

Du får gärna kalla mig hagga om du vill, för jag är som kvinna högre rankad i den svenska hierarkin än vad du är. Vi kvinnor är bäst, för att ni vanliga nodtdiska vill att vi kvinnor ska vara vinnanrna. Ni föraktar er själva, men ni avgudar oss kvinnor.

Den olycka som ni karlar upplever är således självförvållad !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in