2019-02-01, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren

Hade du tyckt att det var en skitsak om Bosse kladdat på ett barn som var närstående till dig?

Ja. Obehagligt men ändå en skitsak.

Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren

Ted Gärdestad var misstänkt för detta har jag för mig. Samtidigt kan du inte jämföra honom och judejävlar med Bosse.
Men förstår din poäng här, dock så har ingen av dessa personer decennier av rykten omkring sig som Bosse. Det är stor skillnad.

Han var inte misstänkt alls. Det var bara ett rykte som gick. Exemplen var för att vissa hur total brist på verklighetskoll gemene man har.
Citera
2019-02-01, 10:03
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Det du inte begriper är att pedofilen Bo inleder sina gärningar med att smörja och beundra sitt offer. Väldigt vanligt då dom inte går bryskt fram. Sen kan jag tycka det är märkligt hur du och flera andra vurmar för och försvarar äcklet med näbbar och klor. Man blir fundersam och undrar verkligen. Nu hoppas jag att han får sitt straff och sonar sina tidigare övergrepp genom åren på anstalten. Har han tur får han suga av några yngre medfångar vilket borde ligga i farbror Bosses intressen. Kan bli rena paradiset i fängelse för äckelgubben. Alla under 60 år borde vara lammkött för farbror Bosse?
Det är naturligtvis solklart att jag begriper att pedofiler smörjer sina tilltänkta offer.
Jag vurmar varken för pedofiler eller homosexuella.
Men jag tycker att detta "brott" har fått alldeles för stora proportioner. Gamla farbror Bosse riskerar faktiskt att knalla av inför den här uppståndelsen.

Du vet ingenting om Bosse Hanssons "tidigare övergrepp genom åren"!
Det vet inte jag heller. Men det existerar faktiskt bögar som inte automatiskt förgriper sig på barn.
Citera
2019-02-01, 10:16
Medlem
Beatriceaurores avatar
Beträffande att någon här ställde frågan "Vad skulle du tycka om en pedofil kladdade på ditt barn?"

Det oerhört viktigt att föräldrar lär sina barn att vara vaksamma, och akta sig, att "Min kropp är min, och den rör ingen!"
Jag misstänker (fortfarande) att de här trettonåriga pigga och tydligen både vältränade och snabba killarna medvetet provocerade gamlingen.

Det hade räckt med "Stick åt helvete jävla äckelgubbe". Men de tyckte det var kul när snuten kom.
Citera
2019-02-01, 14:18
Medlem
ocaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Beträffande att någon här ställde frågan "Vad skulle du tycka om en pedofil kladdade på ditt barn?"

Det oerhört viktigt att föräldrar lär sina barn att vara vaksamma, och akta sig, att "Min kropp är min, och den rör ingen!"
Jag misstänker (fortfarande) att de här trettonåriga pigga och tydligen både vältränade och snabba killarna medvetet provocerade gamlingen.

Det hade räckt med "Stick åt helvete jävla äckelgubbe". Men de tyckte det var kul när snuten kom.

Håller med provocerande och klumpighet av oldtimern Bosse.(som troligen är vit som snö,och hade inga lömska avsikter )
Detta hade varit en piss i Nilen i dagens Sverige.
Om man jämn för med vad dagens ungdomar utsättes för, på dessa Live Konserter . Ofta utan åtgärder i dagens samhälle !?
Citera
2019-02-01, 16:19
Medlem
Funderar lite på Bosses bostad här hemma i Solna. Om han inte har någon som ser till den lär den ju översvämmas av post, blommorna vissna, maten ruttna och hyran lär han ju heller inte kunna betala. Bosse kanske kommer hem som bostadslös, vräkt på grund av utebliven hyra.
Citera
2019-02-01, 16:53
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Funderar lite på Bosses bostad här hemma i Solna. Om han inte har någon som ser till den lär den ju översvämmas av post, blommorna vissna, maten ruttna och hyran lär han ju heller inte kunna betala. Bosse kanske kommer hem som bostadslös, vräkt på grund av utebliven hyra.
Just det. Vem känner honom och kan hjälpa till?
Gamla bögar blir ofta väldigt ensamma.
Ingen fru, inga barn eller barnbarn (om man som Bosse tillhör den gamla skolan då de t ex inte kunde adoptera).

Ofta finns ingen stabil relation till någon, gamla partners kan ha gått bort, i aids eller annat. Översjuklighet, alkoholmissbruk - och självmord är vanligare i denna grupp än hos "vanligt folk".
Citera
2019-02-01, 16:54
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Man får hoppas att han har autogiro. Han låg tydligen sömnlös p.g.a bilförsäkringen.
Citera
2019-02-01, 17:02
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Man får hoppas att han har autogiro. Han låg tydligen sömnlös p.g.a bilförsäkringen.
Fy sjutton för att vara på andra sidan Atlanten på obestämd tid och inte kunna ha koll på saker hemma.
Citera
2019-02-01, 17:28
Medlem
Min brors kusins avatar
Borde det inte vara risk för inbrott i hans lägenhet? Frimärkssamlingen kan väl locka......
Citera
2019-02-01, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Fy sjutton för att vara på andra sidan Atlanten på obestämd tid och inte kunna ha koll på saker hemma.
Han behöver ingen bil mer och inte heller försäkring. Bosse borde oroa sig mer för hur han ska ta sig ur det här vilket dock inte kommer att gå. Hans nya bostad blir fängelse livet ut. Stod om någon gammal dam (93 år) som dog snabbt då hon mördat sin son och blev fängslad i USA. Tog bara ett par månader.
Citera
2019-02-01, 17:37
Medlem
Citat:
Han kommer inte hem nåt mer.
Citera
2019-02-01, 18:01
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Han behöver ingen bil mer och inte heller försäkring. Bosse borde oroa sig mer för hur han ska ta sig ur det här vilket dock inte kommer att gå. Hans nya bostad blir fängelse livet ut. Stod om någon gammal dam (93 år) som dog snabbt då hon mördat sin son och blev fängslad i USA. Tog bara ett par månader.
Då var det inte så klokt av Bosse att inte behålla och betala den tredje advokaten han blev tilldelad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in