2019-02-01, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Då var det inte så klokt av Bosse att inte behålla och betala den tredje advokaten han blev tilldelad.
Det var inte speciellt begåvat. Antingen bli pank och fri eller "rik" och inlåst tills dödsdagen. Att ligga sömnlös och oroa sig för en räkning visar på att farbror Bosse är i ett negativt sinnestillstånd. Allmänna arvsfonden kommer tömma Bosses lägenhet sen när offren och advokaten fått sitt. Farbror Bosse är rökt och snart uppeldad.
Citera
2019-02-01, 18:49
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Det var inte speciellt begåvat. Antingen bli pank och fri eller "rik" och inlåst tills dödsdagen. Att ligga sömnlös och oroa sig för en räkning visar på att farbror Bosse är i ett negativt sinnestillstånd. Allmänna arvsfonden kommer tömma Bosses lägenhet sen när offren och advokaten fått sitt. Farbror Bosse är rökt och snart uppeldad.
Han har en yngre bror (77) som kommer att få vad som blir kvar, om Bosse inte kommer hem. Jag tror att brorsan har barn också, så tillgångarna bör vara säkrade från arvsfonden.
Citera
2019-02-01, 18:58
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Bosse kan vara knepigare än man trott. Om vi antar att han inte hade sexuella avsikter, kan jag föreställa mig att han helt enkelt inte tål att någon gör fel på utegymmet, för att det stör hans ordningssinne när han ser det. Tidigt i tråden var det någon som talade om att han alltid ska ha velat vara domare när de spelade fotboll som barn och att han tog bollen och gick hem om något gick honom emot. Och nu oroar han sig för bilförsäkringen. En pedant med udda prioriteringar.

Han är åtminstone lite grann udda.
Citera
2019-02-01, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Bosse kan vara knepigare än man trott. Om vi antar att han inte hade sexuella avsikter, kan jag föreställa mig att han helt enkelt inte tål att någon gör fel på utegymmet, för att det stör hans ordningssinne när han ser det. Tidigt i tråden var det någon som talade om att han alltid ska ha velat vara domare när de spelade fotboll som barn och att han tog bollen och gick hem om något gick honom emot. Och nu oroar han sig för bilförsäkringen. En pedant med udda prioriteringar.

Han är åtminstone lite grann udda.
Nu kan han ägna tiden åt efter domen att hjälpa sina medfångar att träna rätt. Kan bli bra terapi för farbror Bo så han står ut tills det är dags att kila vidare. Kan bli rena rama gymmet i finkan om pedde får härja fritt.
Citera
2019-02-01, 19:15
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Nu kan han ägna tiden åt efter domen att hjälpa sina medfångar att träna rätt. Kan bli bra terapi för farbror Bo så han står ut tills det är dags att kila vidare. Kan bli rena rama gymmet i finkan om pedde får härja fritt.
Jag tror att Bosse kan vara ganska övertygande inför domstolen. Om han anser sig oskyldig, kommer han att hävda sig med stort allvar och nit. Frågan är vad som finns från de påstådda övervakningskamerorna och också om han kan ta sig samman och lyckas behålla en advokat, trots att det svider i plånboken.
Citera
2019-02-01, 19:39
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Ja. Obehagligt men ändå en skitsak.
Eller hur din idiot, om Bosse tafsar på din 13-åriga dotter eller son så är det bara ”obehagligt men ingen stor grej” Vad i helvete??? Är du fem år eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Han var inte misstänkt alls. Det var bara ett rykte som gick. Exemplen var för att vissa hur total brist på verklighetskoll gemene man har.
Förutom att han faktiskt greps av polisen menar du?
Citera
2019-02-01, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jag tror att Bosse kan vara ganska övertygande inför domstolen. Om han anser sig oskyldig, kommer han att hävda sig med stort allvar och nit. Frågan är vad som finns från de påstådda övervakningskamerorna och också om han kan ta sig samman och lyckas behålla en advokat, trots att det svider i plånboken.
Det intressanta är att när polisen talade om att han fanns på film så ändrade farbror Bosse sin story. Bara att man gör det blir till nackdel för den gamla pedofilen.
Citera
2019-02-01, 21:28
Medlem
efedrinkungens avatar
Det är jävligt skruvat hela den här historien.

Vilken normal 85 åring åker till Florida, 11 timmars flygtid
och hänger i någon jävla håla år efter år.
Det är inte South Beach i Miami direkt.

Bor på sunkiga motel , och uppför sig jävligt
strange mot småbarn.

Om han är kapabel att göra detta i den här höga åldern
och i USA, så kan man undra om inte liknande creepy skit hänt
här på hemmaplan.

Jag hörde någon gång i slutet på 80-talet att han var lax
och bodde ihop med någon annan snubbe på TV sporten.
Men jag avfärdade detta genom att det förmodligen var löst skvaller.

Han var en legend i studion på TV sporten under 70 och 80 talet
inte fan trodde man att han skulle sluta så här.....
Citera
2019-02-01, 21:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Det intressanta är att när polisen talade om att han fanns på film så ändrade farbror Bosse sin story. Bara att man gör det blir till nackdel för den gamla pedofilen.

Vilket du läst i en illa skriven kvällstidningsartikel. Hur det exakt var är nog inte rätt återgivet.

Senast redigerad av HerrGickhan 2019-02-01 kl. 21:31.
Citera
2019-02-01, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vilket du läst i en illa skriven kvällstidningsartikel. Hur det exakt var är nog inte rätt återgivet.

Var du där? Enligt polisrapport så ändrade sig Bosse när han blev informerad om att han var filmad. Klart man tycker pressen är skit om det inte stämmer överens med ens egna intressen. Jag tycker det har varit bra av den varan hitills då det brukar mörkas i det mesta. Farbror Bosse är rökt.
Citera
2019-02-01, 21:48
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Var du där? Enligt polisrapport så ändrade sig Bosse när han blev informerad om att han var filmad. Klart man tycker pressen är skit om det inte stämmer överens med ens egna intressen. Jag tycker det har varit bra av den varan hitills då det brukar mörkas i det mesta. Farbror Bosse är rökt.

Taffligt skrivet och taffligt rapporterat, men jag förstår att du plockar det som talar för det du hoppas på. Det finns inget intresse hos media att skydda vita män.

Just detta faktum att varken du eller jag var där gör det lämpligt att inte slå fast vad som hänt eller kommer att hända. Det är den uppenbara skillnaden mellan din och min hållning.
Citera
2019-02-01, 21:51
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jo det har skrivits i pressen om övervakningskameror men jag kan inte erinra mig att de nämnts i arrestrapporten eller övriga dokument i ärendet (browardclerk.org)?
Om du sett det från officiellt håll vore jag tacksam för en länk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in