2019-02-01, 14:28
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Trams, Trump leker bara, precis som han har gjort under hela den här tiden.

Han beter sig exakt som om han medverkade i en dokusåpa och att hans viktigaste uppgift vore att få så höga tittarsiffror som möjligt.
AND it's working!!!!
Citera
2019-02-01, 14:30
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WWTC
Det är snarare Trumps motståndare som kokar av narcissistisk vrede över att inte längre få ta den orättfärdigt stora plats i offentligheten som dom tidigare tagit för given.

Nejdå. Jag kan gott hålla med dig om att den tekniska utvecklingen har gjort att det högljudda, obildade, hatiska pack som tidigare fick nöja sig med att knyta näven i byxfickan nu har tagit plats i offentligheten på ett sätt som väcker känslor av både vrede men framför allt avsmak hos i stort alla andra som inte tillhör de grupperingarna.

Men det fixar sig nog med skärpt lagstiftning och framför allt en global översyn av vilken skit, diverse hatretorik och lögner som sociala medier egentligen ska tillåtas sprida utan att kunna hållas juridiskt ansvariga. Och sådana åtgärder är som bekant redan på god väg.

Dvs det kommer inte att bli någon Trump 2.0 så för all del, njut av kaoset när du har chansen.
Citera
2019-02-01, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Nejdå. Jag kan gott hålla med dig om att den tekniska utvecklingen har gjort att det högljudda, obildade, hatiska pack som tidigare fick nöja sig med att knyta näven i byxfickan nu har tagit plats i offentligheten på ett sätt som väcker känslor av både vrede men framför allt avsmak hos i stort alla andra som inte tillhör de grupperingarna.

Men det fixar sig nog med skärpt lagstiftning och framför allt en global översyn av vilken skit, diverse hatretorik och lögner som sociala medier egentligen ska tillåtas sprida utan att kunna hållas juridiskt ansvariga. Och sådana åtgärder är som bekant redan på god väg.

Dvs det kommer inte att bli någon Trump 2.0 så för all del, njut av kaoset när du har chansen.

Varför anklagar du mig för massa saker för?
Det är du som häver ur dig massa nedsättande epitet (precis sammasom du anklagar Trump för att göra).

Du vill väl ändå inte avskaffa yttrandefriheten, det låter ju som diktatorfasoner?

On topic: Trump är knappast "psyksjuk", ingen psyksjuk människa skulle klara av en så komplicerad operation som att vinna presidentval och styre ett land såsom Trump gjort och gör.
Citera
2019-02-01, 14:53
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WWTC
Varför anklagar du mig för massa saker för?
Det är du som häver ur dig massa nedsättande epitet (precis sammasom du anklagar Trump för att göra).

Du vill väl ändå inte avskaffa yttrandefriheten, det låter ju som diktatorfasoner?

On topic: Trump är knappast "psyksjuk", ingen psyksjuk människa skulle klara av en så komplicerad operation som att vinna presidentval och styre ett land såsom Trump gjort och gör.

Jag har väl inte anklagat dig för någonting, eller kallat just dig något nedsättande?

Och i och med att du citerar, så är det i alla fall inte mig får jag anta, för jag har väl inte kallat Trump för "psyksjuk"?

Trump har en defekt personlighet och är förmodligen sociopat, men det är inte samma sak som att vara sjuk i klinisk mening.

Tvärtom är det just dessa personlighetsdrag som hjälpte Trump hetsa upp och lura så pass många pappskallar och lättledda stackare att numerären räckte till för att han skulle vinna valet.

Vad gäller yttrandefriheten så måste den skyddas. Och det gör man genom att hålla de medieplattformar som av politiska och ekonomiska skäl okontrollerat sprider hatpropaganda, rena lögner, konspirationsteorier och annan skit till miljarder människor världen över ansvariga för vad de publicerar.

Dvs om inte det görs så är det tveklöst yttrandefriheten som kommer att beskäras i slutändan.
Citera
2019-02-01, 14:58
Medlem
E.Merckxs avatar
LOL, CNN har battre koll an Coats:

ISIS has been reduced to 1.5 square miles in Syria. This is its final stand.

https://edition.cnn.com/2019/02/01/middleeast/syria-isis-susa-exclusive-intl/index.html?utm_medium=social&utm_term=image&utm_co ntent=2019-02-01T10%3A36%3A12&utm_source=twCNN
Citera
2019-02-01, 15:22
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag har väl inte anklagat dig för någonting, eller kallat just dig något nedsättande?

Och i och med att du citerar, så är det i alla fall inte mig får jag anta, för jag har väl inte kallat Trump för "psyksjuk"?

Trump har en defekt personlighet och är förmodligen sociopat, men det är inte samma sak som att vara sjuk i klinisk mening.

Tvärtom är det just dessa personlighetsdrag som hjälpte Trump hetsa upp och lura så pass många pappskallar och lättledda stackare att numerären räckte till för att han skulle vinna valet.

Vad gäller yttrandefriheten så måste den skyddas. Och det gör man genom att hålla de medieplattformar som av politiska och ekonomiska skäl okontrollerat sprider hatpropaganda, rena lögner, konspirationsteorier och annan skit till miljarder människor världen över ansvariga för vad de publicerar.

Dvs om inte det görs så är det tveklöst yttrandefriheten som kommer att beskäras i slutändan.

Inte tror jag heller att Trump är psyksjuk i klinisk mening. Rubriken på den här tråden är ändå rolig och på något sätt träffande.

Fenomenet Trump har delvis uppstått tack vare internet, sociala media och en avtagande kontroll av om information som sprids är baserad på fakta.

Kommer det att fortsätta och kanske t.o.m. bli värre?
Här är något som kanske kan filtrera bort en del tokigheter från informationsflödet?
Svensk ai ska bekämpa falska nyheter
«En ny svensk startup ska ta sig an falsk nyhetsrapportering med artificiell intelligens. Bakom bolaget finns ett ”matematiskt underbarn”.
Efter det amerikanska presidentvalet ifjol blev det uppenbart att något måste göras. Dr. Ather Gattami bestämde sig för att ta upp kampen mot osann rapportering, med hjälp av artificiell intelligens»

https://www.nyteknik.se/digitalisering/svensk-ai-ska-bekampa-falska-nyheter-6868572
Jag tror IOFS också att rörelser som alt-right, UKIP, och invandrarfientliga rörelser generellt, i USA och i Europa är en reaktion som är rimlig och förväntad. IMHO tas dessa gruppers reaktioner fortfarande inte på allvar. Det är en betydande risk att dessa rörelser kommer att fortsätta växa och få ett tilltagande inflytande, både i Europa och USA. Detta kan tyckas vara i periferin av trådens ämne, men jag ser det som en del av förklaringen till att Trump blev president och att Brexit troligen kommer att bli av. Båda avfärdades som mer eller mindre omöjliga av opinionsundersökare och media, men dessa hade fel. Fenomen som Trump, Brexit och främlingsfientlighet kommer inte att försvinna genom att makthavare i majoritet talar om att det är fel. Fenomenen är uttryck för känslor som finns hos stora grupper. Jag har ingen lösning. Men jag inte tror att stigmatisering av dom som röstar "fel" och som redan känner sig åsidosatta av "etablissemanget" kommer att lösa problemet. Snarare tvärtom.

Senast redigerad av lasternassumma 2019-02-01 kl. 15:24.
Citera
2019-02-01, 16:30
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Dessa tecken på sinnessjukdom hos Trump får människor att bete sig irrationellt kring honom och frågan är hur långt ska det gå innan han får packa ihop sig och gå hem? Hur långt tror du detta kan gå? Tillerson håller ett blahapresskonferens som får honom att framstå som en idiot eller hur?

Sinnesjukdom? Irrationellt? Om någon som får så bra betalt som dessa idrottare väljer att vanära flaggan genom att inte stå upp så ser jag det som en stark markering från deras sida att "det ni gör är inte acceptabelt".

Det verkar som att befolkningen inte tycker det är acceptabelt heller, då tittarsiffrorna sist jag kollade på det hade sjunkit markant. Folk vill inte ha in politik i sporten, precis som att de inte vill ha in politik i filmer eller tv-serier, eller vanliga serier heller för den delen.

Men vänster-folk verkar ju besatta i att förstöra saker som är bra. Ghostbusters 2016, Dr Who, Star Trek Discovery, olika segment inom sporten och nu också Marvel Comics.. listan kan säkert göras längre. Folk är trötta på tramset nu och säger ifrån - genom att sluta titta på skiten. Du kallar det sinnesjukt? Jag tycker det är en sund motreaktion.
Citera
2019-02-01, 18:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Sinnesjukdom? Irrationellt? Om någon som får så bra betalt som dessa idrottare väljer att vanära flaggan genom att inte stå upp så ser jag det som en stark markering från deras sida att "det ni gör är inte acceptabelt".

Det verkar som att befolkningen inte tycker det är acceptabelt heller, då tittarsiffrorna sist jag kollade på det hade sjunkit markant. Folk vill inte ha in politik i sporten, precis som att de inte vill ha in politik i filmer eller tv-serier, eller vanliga serier heller för den delen.

Men vänster-folk verkar ju besatta i att förstöra saker som är bra. Ghostbusters 2016, Dr Who, Star Trek Discovery, olika segment inom sporten och nu också Marvel Comics.. listan kan säkert göras längre. Folk är trötta på tramset nu och säger ifrån - genom att sluta titta på skiten. Du kallar det sinnesjukt? Jag tycker det är en sund motreaktion.
Amerikansk fotboll är vita mäns sport, och självklart har vi en massa högerextremister där.
Finns inget fel med att fredligt protestera mot rasism, utom man vill rasism ska finnas så klart.

trumpen har flera diagnoser, dock komerm vi aldrig få reda på vad dessa är exakt.
Dock svår narcissism och mytomani är väl två extremt enkla att diagnostisera, och råder noll tvekan om.

Vilken idiot tittar på film/TV med politkerglasögon, gissar på snöflingor.
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Inte tror jag heller att Trump är psyksjuk i klinisk mening. Rubriken på den här tråden är ändå rolig och på något sätt träffande.

Fenomenet Trump har delvis uppstått tack vare internet, sociala media och en avtagande kontroll av om information som sprids är baserad på fakta.

Kommer det att fortsätta och kanske t.o.m. bli värre?
Här är något som kanske kan filtrera bort en del tokigheter från informationsflödet?
Svensk ai ska bekämpa falska nyheter
«En ny svensk startup ska ta sig an falsk nyhetsrapportering med artificiell intelligens. Bakom bolaget finns ett ”matematiskt underbarn”.
Efter det amerikanska presidentvalet ifjol blev det uppenbart att något måste göras. Dr. Ather Gattami bestämde sig för att ta upp kampen mot osann rapportering, med hjälp av artificiell intelligens»

https://www.nyteknik.se/digitalisering/svensk-ai-ska-bekampa-falska-nyheter-6868572
Jag tror IOFS också att rörelser som alt-right, UKIP, och invandrarfientliga rörelser generellt, i USA och i Europa är en reaktion som är rimlig och förväntad. IMHO tas dessa gruppers reaktioner fortfarande inte på allvar. Det är en betydande risk att dessa rörelser kommer att fortsätta växa och få ett tilltagande inflytande, både i Europa och USA. Detta kan tyckas vara i periferin av trådens ämne, men jag ser det som en del av förklaringen till att Trump blev president och att Brexit troligen kommer att bli av. Båda avfärdades som mer eller mindre omöjliga av opinionsundersökare och media, men dessa hade fel. Fenomen som Trump, Brexit och främlingsfientlighet kommer inte att försvinna genom att makthavare i majoritet talar om att det är fel. Fenomenen är uttryck för känslor som finns hos stora grupper. Jag har ingen lösning. Men jag inte tror att stigmatisering av dom som röstar "fel" och som redan känner sig åsidosatta av "etablissemanget" kommer att lösa problemet. Snarare tvärtom.

trumpen får ofta tantrum, verkar som impulskontroll är rätt havererat för honom.

trumpnissarnas bas lider av svår konfirmationsbias, så tror inte någon AI som identifierar fake news komerm göra någon skillnad för denna grupp.
Det är bara agendan som är viktigt där.
Citera
2019-02-01, 21:20
Medlem
Om vi nu skall vara hyggliga mot Trump nu i han svåra politiska stund så kan man väl dra till med att han har en allvarlig personlighetsstörning men inte sinnesslö i direkt mening.
Han är mer en udda människa med en någon form av störning och passar inte riktig in någonstans, helt enkelt en rik byfåne med förvrängd uppfattning om det mesta.
Kan t.om verka fullt normal i sitt agerande och även klara av normal konversation innan det i regel till slut går åt pipan.
Så Trumps agerande är utan tvivel kommet av ett osunt personlighetsdrag och även ett sätt att dölja sin osäkerhet och försöka vinna politiska poäng genom att försöka vara mascho vilket ju hittills bara resulterat i att han framställs allt mer som en clown.
För att i sin politiska oerfarenhet och osäkerhet ständigt förödmjuka andra, höga som låga, handikappade, veteraner mm och dessutom bete sig som en osnuten unge är ju om inte direkt sjukligt så inte heller riktigt friskt i alla fall.
Det är nog bara när dom riktiga tunga grabbarna och tjejerna motsäger honom som han fegt backar, nu senast CIA och Pelosi. Så beter sig ju oftast ynkryggar.
Citera
2019-02-03, 05:31
Medlem
zergrushs avatar
Sociopater och narcissister klarar ju, som tidigare påpekats, inte av att konfronteras med egna misstag eller påminnas om sina tillkortakommanden; de reagerar aggressivt och utåtagerande, för att de inte kan hantera detta faktum rationellt och istället blir känslomässigt explosiva mot omgivningen och de som åvittnar dessa misslyckande eller incidenter.
https://twitter.com/BradMossEsq/status/1091761870858567681
Citat:
This is particularly terrifying. The agencies are specifically warning Trump that Kim Jong Un is conning him about denuclearization efforts North Korea says they’ve taken. Trump refuses to believe the IC because it conflicts with his ego as a master negotiator.

Och det är så läget ser ut för USA just nu: Donald kan helt enkelt inte bemöta information eller rapporter som inte stämmer överens med hans självbild som ett "mycket stabilt geni", så det mesta av nationens underrättelseverksamhet och -aktivitet, såväl som utrikespolitiska prövningar och ärenden, ignoreras fullständigt i nuläget!

En väldigt beskrivande och bra artikel om ämnet som ger god insikt i den barnvakts-stämning som råder i Vita Huset:
http://time.com/5518947/donald-trump-intelligence-briefings-national-security/
Citat:
'Willful Ignorance.' Inside President Trump's Troubled Intelligence Briefings
In the wake of President Donald Trump’s renewed attacks on the U.S. intelligence community this week, senior intelligence briefers are breaking two years of silence to warn that the President is endangering American security with what they say is a stubborn disregard for their assessments.

What is most troubling, say these officials and others in government and on Capitol Hill who have been briefed on the episodes, are Trump’s angry reactions when he is given information that contradicts positions he has taken or beliefs he holds. Two intelligence officers even reported that they have been warned to avoid giving the President intelligence assessments that contradict stances he has taken in public.
...påminner lite om sektens selektiva perceptions(o)förmåga här på Flashback, eller hur?
Citat:
In another briefing on South Asia, Trump’s advisors brought a map of the region from Afghanistan to Bangladesh, according to intelligence officers with knowledge of the meeting and congressional officials who were briefed on it. Trump, they said, pointed at the map and said he knew that Nepal was part of India, only to be told that it is an independent nation. When said he was familiar with Bhutan and knew it, too, was part of India, his briefers told him that Bhutan was an independent kingdom.
Citera
2019-02-03, 07:19
Medlem
Japhys avatar
Citat:
North Korea's leader Kim Jong-un has vowed to "frequently" meet South Korea's President Moon Jae-in next year to discuss denuclearisation.

In a rare letter to Seoul, Mr Kim said he wished to pursue peace between the countries and "solve the issue of denuclearising the peninsula together", a spokesman for Mr Moon said.

Mr Kim also expressed "much regret" that he could not visit Seoul in 2018.

He promised to make the trip after Mr Moon visited Pyongyang in September
https://www.bbc.com/news/world-asia-46714299?intlink_from_url=https://www.bbc.com/news/topics/cp78wz6vexet/north-koreasouth-korea-relations&link_location=live-reporting-story

Citat:
North and South Korean soldiers have made several friendly crossings into each other's territory for the first time since the countries were divided.

The men were checking the dismantling of guard posts in the Demilitarised Zone (DMZ) along the border as part of the two sides' recent rapprochement.

Footage showed the soldiers shaking hands at the border before crossing.
https://www.bbc.com/news/world-asia-46548524

Citat:
South Korea's president has revealed the first pictures of puppies mothered by one of North Korea's "peace gift" dogs, Gomi.

The North's leader, Kim Jong-un, sent the two dogs to his counterpart Moon Jae-in in a bid to promote peace amid thawing ties on the Korean peninsula.
https://www.bbc.com/news/world-asia-46336353

De vänsterliberala barnamördarna ser inte några framgångar alls. Inga atombomber sprängs. Inga missiler avfyras. Fredssamtal och symboliska fredshandlingar avlöser varandra.

Men de vänsterliberal menar att inget händer. Vilka är egentligen sekteristiska här?

Citat:
In May 2017 Moon Jae-in was elected President of South Korea with a promise to return to the Sunshine Policy.[97] In his New Year address for 2018, North Korean leader Kim Jong-un proposed sending a delegation to the upcoming Winter Olympics in South Korea.[98] The Seoul–Pyongyang hotline was reopened after almost two years.[99] At the Winter Olympics, North and South Korea marched together in the opening ceremony and fielded a united women's ice hockey team.[100] As well as the athletes, North Korea sent an unprecedented high-level delegation, headed by Kim Yo-jong, sister of Kim Jong-un, and President Kim Yong-nam, and including performers like the Samjiyon Orchestra.[101] The delegation passed on an invitation to President Moon to visit North Korea.[101] Following the Olympics, authorities of the two countries raised the possibility that they could host the 2021 Asian Winter Games together.[102] On 1 April, South Korean K-pop stars performed a concert in Pyongyang entitled "Spring is Coming", which was attended by Kim Jong-un and his wife.[103] Meanwhile, propaganda broadcasts stopped on both sides.[21]
https://en.wikipedia.org/wiki/North_Korea%E2%80%93South_Korea_relations#Thaw_in_ 2018
Frågan är om det verkligen är sinnessjukt att sträva efter fred, som många här i tråden anser.
Citera
2019-02-03, 13:53
Medlem
lasternassummas avatar
Mytomanen Donald Trump
Om man ska vara riktigt snäll kan man kanske säga att han är oförmögen att knyta an till verkligheten, eller att han är djupt okunnig, men den nakna sanningen är väl troligen att en av hans "defekter" är att han är mytoman.

Toronto Star’s Dale counts the number of Pres. Trump’s lies

Några räkningar av Trumps lögner eller falska uttalanden under tiden som han varit president.
8158 false statements, misleading statements or lies (Washington Post)
Januari 2019: 482 (WaPo)
27 februari - 1 februari 2019: 28+ (WaPo)

4238 false statements (Toronto Star)
Toronto Star kallar inte uttalanden för lögner eftersom dom inte vet om dom är avsiktliga eller om dom "bara" speglar presidentens okunnighet.

https://www.msnbc.com/msnbc/watch/toronto-star-s-dale-counts-the-number-of-pres-trump-s-lies-1436517955631

I intervjun tas några konkreta exempel, bl.a. om muren/staketet upp.

Här är en sammanställning som också visar hur lögnerna fördelar sig över tiden. Lögnerna ökade under 2018 för att kulminera under årets sista månader.

Trump has a quiet week, says just 28 false claims
https://www.thestar.com/news/world/analysis/2019/01/30/trump-has-a-quiet-week-says-just-28-false-claims.html

Vilket är värst:
– Att USA styrs av en president som är mytoman?
– Att USA styrs av en president som ofta gör kategoriska uttalanden i ämnen där han är djupt okunnig.

Trumps ilskeattacker får rådgivare att hålla inne sanningar som han inte tycker om
Kombinera gärna den andra frågan med det faktum att han förefaller närmast totalt oförmögen att ta till sig av råd från medarbetare i sin omgivning som har expertkompetens inom områden där Trump förefaller okunnig.

Det finns också vittnesmål om att medarbetare och rådgivare inte kan säga sanningen om vissa ärenden eftersom dom vet att det resulterar i ilskeattacker från Trump. Det har t.ex. gällt säkerhetspolitiska och utrikespolitiska bedömningar från CIA eller Trumps utrikesministrar, som han inte gillat.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in