2019-02-01, 00:11
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Blev länkad en sida på ratsit för ett par dagar sedan, innan de han byta adressen där. Då stog det att Karin köpt en ny bil innan hon flyttade om jag inte missminner mig var det i mars/april och hon flyttade/stack i juni. Enligt alla trådsanningar så hade hon inget jobb OM det nu finns någon sanning i det, det vet jag inte. Kan det ha spelat in med pengar menar jag? Att SR fick den skulden också? Bara tankar, funderingar inga påståenden.

Jaa, jag har läst hela tråden följande och handlingen att ta med sig barnen i "självmordet" är ju fruktansvärd, som vi ju alla tycker. Jag har inte tittat på liven (tänker inte göra det heller), men läst utskriften (tack för den ). Jag fastnade nästan direkt på vad SR sa om KA och undrade (samt fortfarande undrar) hur/vad i hennes beteende som har fullständigt sänkt den mannen.

Nu har jag inte sparat några inlägg (trots min ålder har jag ett litet barnbarn stadigvarande hemma som tar en massa tid), så min spekulation blir från minnet mitt. Inläggen om KA (de få som finns) ligger i den tidigare delen av tråden om någon vill leta/kolla.

KA ska vara travkusk, det var så de träffades enligt ett inlägg. (Kan hon ha varit en "travgroupie" min kommentar).

KA skulle träna en av SRs hästar som SR sålde till tredje part precis innan KA började träningen. Efter 2 månader dör hästen......(otur, feltränad, eller något skumt, min kommentar).

KA lär ha rullat runt på höloftet med afghanen, och någon stallpersonal ska ha framfört detta till SR. (Kan ju vara rent skvaller, men kommer från ett troligen trovärdigt inlägg i tråden).

KA lär ha blivit utkastad från hemmet/gården av SR i augusti 2018. Om KA lämnar själv.....(tja, kanske SRs arvspengar är slut efter föräldrarnas bortgång under senare delen av år 2016....min spekulation).

KA har skickat sms, mms (eller vad det heter, ; bilder på sig och afghanen och deras "lycka" till SR.....från ett mycket precist inlägg i tråden som dock inte nämner några namn......

KA lär ha "tvingats" att ta ett jobb pga dålig familjeekonomi pga SRs skatteskuld. (Märkligt att SR själv får stå för skatteskulden som bör ha uppstått under de 10 år de sammanbott, min kommentar).

Tråkigt att ingen vill hinta lite mer om denna KA och hennes beteende......
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2019-02-01 kl. 00:13.
Citera
2019-02-01, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Nej, ingen vet. Så varför gissa sjukligt mycket? Det finns nog fler hyenor än du men nån måste vara värst.
Värst för att man inte skriver att SR var en sjuk jävel? Det vet nog de flesta att han inte vara frisk och att han gjorde något som friska personer inte gör, så det behöver man inte skriva i varje mening. Tycker du ska läsa alla inläggen och sen bilda dig en uppfattning om vad sakkunskap eller trådsanningar är och sluta ge dig på folk som inte säger det du vill höra.
Citera
2019-02-01, 00:13
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Blev länkad en sida på ratsit för ett par dagar sedan, innan de han byta adressen där. Då stog det att Karin köpt en ny bil innan hon flyttade om jag inte missminner mig var det i mars/april och hon flyttade/stack i juni. Enligt alla trådsanningar så hade hon inget jobb OM det nu finns någon sanning i det, det vet jag inte. Kan det ha spelat in med pengar menar jag? Att SR fick den skulden också? Bara tankar, funderingar inga påståenden.
Bilen var begagnad och hon köpte den i mars och flyttade i juni eller juli, lite olika trådsanningar om det.
Enligt några trådsanningar jobbade hon då det gick dåligt för hästarna.
Har man jobb så kan man köpa en bil, ta ett lån och betala med egna pengar. Sånt behöver jag inte ange källa på för det vet man som vuxen.

Då allt tydligen är trådsanningar numera som går emot vissa som försvarar SR så får vi väl börja uttrycka det så... och glöm för helvete inte att ange källa som det gapas om hela tiden av vissa

Källor Ratsit, merinfo och trådsanningar.
Citera
2019-02-01, 00:19
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Nä? Just därför jobbar jag inte med fall som inkluderar mina anhöriga, eller någon annan bekant för den delen. Har man en personlig anknytning så gör man bäst i att hålla låg profil och borta från allt som har med det att göra. Tills man är redo.

Känner du många poliser, nämndemän, domare, advokater, åklagare som jobbar med fall där deras barn är offer? Nä... precis. Dom får inte ens om dom vill. Tänk innan du talar.
Jobbar med? Det gällde inte frågan.
Citera
2019-02-01, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, jag har läst hela tråden följande och handlingen att ta med sig barnen i "självmordet" är ju fruktansvärd, som vi ju alla tycker. Jag har inte tittat på liven (tänker inte göra det heller), men läst utskriften (tack för den ). Jag fastnade nästan direkt på vad SR sa om KA och undrade (samt fortfarande undrar) hur/vad i hennes beteende som har fullständigt sänkt den mannen.

Nu har jag inte sparat några inlägg (trots min ålder har jag ett litet barnbarn stadigvarande hemma som tar en massa tid), så min spekulation blir från minnet mitt. Inläggen om KA (de få som finns) ligger i den tidigare delen av tråden om någon vill leta/kolla.

KA ska vara travkusk, det var så de träffades enligt ett inlägg. (Kan hon ha varit en "travgroupie" min kommentar).

KA skulle träna en av SRs hästar som SR sålde till tredje part precis innan KA började träningen. Efter 2 månader dör hästen......(otur, feltränad, eller något skumt, min kommentar).

KA lär ha rullat runt på höloftet med afghanen, och någon stallpersonal ska ha framfört detta till SR. (Kan ju vara rent skvaller, men kommer från ett troligen trovärdigt inlägg i tråden).

KA lär ha blivit utkastad från hemmet/gården av SR i augusti 2018. Om KA lämnar själv.....(tja, kanske SRs arvspengar är slut efter föräldrarnas bortgång under senare delen av år 2016....min spekulation).

KA har skickat sms, mms (eller vad det heter, ; bilder på sig och afghanen och deras "lycka" till SR.....från ett mycket precist inlägg i tråden som dock inte nämner några namn......

KA lär ha "tvingats" att ta ett jobb pga dålig familjeekonomi pga SRs skatteskuld. (Märkligt att SR själv får stå för skatteskulden som bör ha uppstått under de 10 år de sammanbott, min kommentar).

Tack! Skönt med fler som faktiskt ser längre än näsan räcker. Vill man veta VARFÖR detta hände, så är hon en viktig del. Det betyder inte att man på något vis försvarar honom. Utan att man söker en förklaring till varför en man blir så sjuk att han dödar sina egna barn. Att jag skulle döda mina söner finns inte på kartan idag... Det är för mig helt uteslutet. Men dom som inte håller med om att KA eventuellt KAN vara en orsak kan inte köpa det. Det blir personangrepp direkt.
Citera
2019-02-01, 00:25
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Källkritik, min vän, vet du vad det är??

Man kan inte använda en kommentar på instagram som fakta. Hur vet du (och de andra som citerat någon annan) att inte instagramkommentaren är ett troll??

Det du uppvisar här är ett rent skolboksexempel på hur en trådsanning uppstår och förs vidare....

Edit: Och jag använder ORDET "hen" om den s.k. prostituerade, för ni kan ju inte belägga om det är en kvinna, man, transa eller liknande. Om SR gick till prostituerade så kan det ju ha varit av andra anledningar är att vara otrogen mot KA......
Det du uppvisar här är ett rent skolboksexempel på hur korkad du är
När någon skriver något negativt om SR då tackar du för infon som t.ex Theredrose och då är det inget snack om källkritik eller ange källor.
Theredrose till och med skrev att SR hade varit öppen med att han var otrogen.

När jag och andra kommer med inlägg som inte passar dig då dömer du ut dom direkt och gapar om källa. Lägg ner för helvete. Jävligt tröttsamt.

Det är otrohet att gå till prostituerade. Så vare sig han satte på en hora eller stalltjej eller någon annan kvinna så har du tackat Theredrose för infon hon har lämnat och inte ifrågasatt.
Hur vet du att Theredrose inte är ett troll?
Du har tydligen ett stort behov att klanka ner på allt som inte är till fördel för SR.
Frågan är varför?
Citera
2019-02-01, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Bilen var begagnad och hon köpte den i mars och flyttade i juni eller juli, lite olika trådsanningar om det.
Enligt några trådsanningar jobbade hon då det gick dåligt för hästarna.
Har man jobb så kan man köpa en bil, ta ett lån och betala med egna pengar. Sånt behöver jag inte ange källa på för det vet man som vuxen.

Då allt tydligen är trådsanningar numera som går emot vissa som försvarar SR så får vi väl börja uttrycka det så... och glöm för helvete inte att ange källa som det gapas om hela tiden av vissa

Källor Ratsit, merinfo och trådsanningar.

Försvarar inte SR handling och länken jag fick fanns inte kvar då KA nu står på sin egen adress. Bara för att man inte skriver jävla svin osv så behöver det inte betyda att man tycker att SR har handlat rätt, hade inte skrivit jävla svin om det skulle vara KA som gjort detta heller.
Citera
2019-02-01, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jobbar med? Det gällde inte frågan.
Jag svarade på frågan. Jag svarade "nä". Och jag förklarade varför....
Självklar fungerar man inte rationellt och tänker rätt när det gäller sina egna barn inledningsvis. Men i efterhand så är det inte alls ovanligt att efterlevande finner en form av förlåtelse och kanske i vissa fall till och med förståelse, för en sjukdom eller orsak. Som exempel nämnde jag då mitt jobb där man faktiskt inte får jobba med fall där man kan bli jävig. Av olika orsaker. Är det så himla svårt att förstår vad jag skriver? Eller vill du bara inte ge dig och inse att jag har rätt?

Jag skulle återuppliva Samuel med svart magi, jag skulle plåga honom i 30 år om det var mina barn. Nu är det inte mina barn. Hade det varit mina barn hade jag varit oförmögen att skriva här. Tack och lov så är det dock inte anhöriga som styr rättsapparaten. Det funkar inte så... Ditt fåniga exempel är med det en klassisk "fail". Bra försök dock. Är man anhörig hoppas jag att man sörjer med nära och kära och inte läser FUP:ar eller på Flashback. Gör man det så är det väl så... Ett val. Men som sagt. Jag dödar världen för mina barn... Men dom har ingenting med detta att göra. Tack och lov. Gör om gör rätt.
Citera
2019-02-01, 00:34
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:

Oj så källkritisk. Och du skyller de vidriga handlingarna på ett ex. Om någon är en groupie är det du. En mördargroupie.
Citera
2019-02-01, 00:34
Avslutad
Citat:
Du verkar ju jobba på soc så inskränkt som du är.

Så du menar att citat "om hon så är helt utslagen socialt, knarkar, horar, missköter sina barn" slut citat så är hon fortfarande en god och omsorgfull mor som är fullt kapabel till att ta hand om barnen när han är borta/död?????????

Barnen hade nog fått leva om någon av systrarna hade fått fostra dem.....

"" Det är bara att ringa ett samtal till Kommunen och så finns det stöd att få, tillfälliga boenden mm.""

Hahahahahahahaaaaaaaaaaa........tyvärr, det gäller bara i din fantasi. Jämför med mordet på Yara.....hur många orosanmälningar gjordes inte för henne???+ Från skolan, polisen, grannar........"kommunen" reagerade inte alls, och när det fruktansvärda skett så gav "kommunen" rektorn i Yaras skola skulden.....

Jag VET att "stöd från kommunen" INTE EXISTERAR i verkligheten!!!!

Och hoppa inte på de användare som faktiskt vet något, du förstör för vääldigt många genom det, du vet, det finns något som heter ÅSIKTSFRIHET. Låt andra få ha sina åsikter utan att du behöver skicka en salva på dem.

DU talar INTE för alla i denna tråd!!

Så då tycker du att det var bra att de var hos pappan då.

Jobbar inte på soc men vet att dessa barn skulle blivit omhändertagna via ett LVU hänvisat till miljö utifall att nu Karin hade missbruksproblem. Det kan man göra korttid bara för att få klarhet i alla ev problem. Barnen skulle blivit hämtade samma dag om de nu var missbruksproblem.

Ni är väldigt många som försvarar SR, fattar bara inte varför, han sköt sina pojkar till döds!
Citera
2019-02-01, 00:40
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Högst troligt att KA inte är så änglalik som vääldigt många i tråden inbillar sig att hon är utan att känna till ett uns av fakta.

Varför fullständigt förneka det SR faktiskt säger i sin avskedsvideo, HAN har ju inte så mycket att förlora på att åtminstone hans sida av "sanningen" kommer ut.

Och till alla er som försöka skuldbelägga SRs vänner, att de inte "såg" något, att de "inte" bjöd på fiiika, eller erbjöd sig att "hjälpa". Ni har fan i mig ingen som helst aning om hur svårt det är att fika, hjälpa, etc. en vuxen (normalt mycket kapabel) människa som på papperet är vid sina sinnens fulla bruk, och som INTE VILL!!!

Det är även i princip omöjligt för anhöriga, ännu mer omöjligt för vänner, att få någon till psyket (och tvångsomhändertagen).

Den som bäst borde ha känt till SRs psykiska status är väl KA, men hon lämnade väl barnen där för hon fick väl inte tag på någon annan barnvakt, så att inte hennes planer för kvällen förstördes.

Och vadå att hon skulle ha rätt till halva bohag etc. för att hon "skött marktjänst" m.m. Vad faaaan vet ni, hon kanske krävde barnflicka, städfirma och catering levererat till huset......som SR fick betala.

Spekulation från mig.......men tänk åtminstone till lite i varje hörn av boxen innan ni öser ert tröttsamma hat här i tråden!
Eh, du själv öser ett oerhört tröttsamt hat mot KA. I inlägg efter inlägg , vedervärdigt. Ta du och kolla på videon ändå, så hör du hur och vad han betonar. Den där människan önskar man inte sin värsta fiende att behöva göra slut med. Du läste ju referat från videon, där han pratar om smsen till anabolafghanen och hur många sms det var. Den kränkta mannen som vill hämnas.
Citera
2019-02-01, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Så då tycker du att det var bra att de var hos pappan då.

Jobbar inte på soc men vet att dessa barn skulle blivit omhändertagna via ett LVU hänvisat till miljö utifall att nu Karin hade missbruksproblem. Det kan man göra korttid bara för att få klarhet i alla ev problem. Barnen skulle blivit hämtade samma dag om de nu var missbruksproblem.

Ni är väldigt många som försvarar SR, fattar bara inte varför, han sköt sina pojkar till döds!
Med risk för att bli på hoppad igen, försvarar S? tror jag faktiskt ingen gör men däremot försöker man ta reda på och förstå någonstans varför, vad drev honom, utifrån det lilla vi vet. Det är barn det handlar om och det berör folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in