Citat:
Ursprungligen postat av
Theredrose
Flera av dessa vänner var även vän med Karin! Alltså med båda! Jag vet inte varför du tror att detta är saker som är SRs sida av det hela? Det är inget som han berättat, utan saker som skett i närhet av andra människor. Det är ju inte så att de varit helt isolerade från omvärlden. De som står nära har ju givetvis inte baserat sina berättelser på nåt som S SAGT, utan på vad de SJÄLVA upplevt! Det handlar inte om nån "he said, she said". Här är det personer som SETT händelser. Så det är ingen som tar någons parti. Jag försöker bara förmedla vad som kan ha rört sig i HANS huvud, jag rättfärdigar inte beteendet, som jag även skriver, att det han gjort mot barnen är oförlåtligt! Men om jag känner sorg, så är det väl upp till mig? Det beror väl inte på att jag INTE förstår att han mördat sina barn? Allt med den här historien är sorgligt oavsett vilket perspektiv man ser det ur.
Du kanske kan fråga dig själv också varför det inte dykt om nån som känner K som skrivit annorlunda? Du har inte tänkt på att det kan bero på att det faktiskt inte FINNS nån annan historia?
Och jo, faktiskt. Det är ingen hemlighet med otroheten bla, han var öppen med det mesta och även sitt mående. Och jag skulle nog säga att han inte alls försökte ställa sig god dager utan snarare var väldigt öppenhjärtig med hur han mådde.
Att jag skriver att han inte såg nån annan utväg än att döda barnen är INTE MITT TYCKANDE!!! JAg skriver att HAN i SITT SJUKA MÅENDE inte såg nån annan väg ut. Du måste skilja på äpplen och päron här. HAN SJÄLV ser ju ingen annan utväg! En person som varit klar i knoppen och haft styrkan att fortsätta strida skulle givetvis inte fattat ett sånt beslut.
Du är fan i mig inte sann
Du påstår att du inte lägger skulden på KA men det är ju precis det du gör i ditt första inlägg med orden
"Hennes beteende går inte att rättfärdiga och detta drev SR över kanten. Jag vet mycket mer än jag vill skriva, med respekt för alla inblandade. Mina källor är extremt trovärdiga då jag både själv kände SR och dessutom ventilerat med nära och långvariga vänner till honom.
Ja, han mördade sina barn, det är oförlåtligt.
I hans sjuka mående och på det sättet han blev behandlad och relationen far/mor/söner så såg han ingen annan utväg för barnen än att befria dem från det helvete han trodde de skulle få när han själv inte fanns i livet längre.
Inser du inte själv vad dom orden betyder?
"Hennes beteende går inte att rättfärdiga och detta drev SR över kanten.
Sen fortsätter du med att gagga om
"på det sättet han blev behandlad och relationen far/mor/söner så såg han ingen annan utväg för barnen än att befria dem från det helvete han trodde de skulle få när han själv inte fanns i livet längre."
Du lägger alltså skulden på SB:s mord på barnen och självmord på KA.
Jag är läskunnig och sen försöker du slingra dig ur det du själv har skrivit
Att det ska finnas någon anledning till att KA har betett sig som hon gjort finns inte i din värld men du skriver ändå "Och jo, faktiskt. Det är ingen hemlighet med otroheten bla"
Vad är bla? Att han gick till prostituerade, kladdade på stalltjejer mm, vill du inte kännas vid det.
Jag tror inte den kvinnan har fötts ännu som skulle acceptera en partner som är otrogen, går till horor, kladdar på stalltjejer mm. Vilket jävla äckel
Trots hans eget beteende så är han själv kontrollerande och svartsjuk.
Men jag känner många som är födda redan som skulle ha gett SR ett rent helvete för det beteendet och det är fullständigt normalt att dom gör det. Ingen kvinna accepterar sånt!
Är det KA:s reaktioner på hans äcklande ni har sett?
SR har tuggat ihop själv till hur han blir behandlad och nu tycker ni synd om den veke fan som mördade sina två barn för han hatade sitt ex så mycket för han kunde inte få henne tillbaka.
Han straffade henne på det mest djävulska sätt han kunde hitta på och så tog han fega vägen ut själv.
Ja jag har sett filmen ett antal gånger och jag ser bara en man som vill straffa sitt ex.
HÄMNDMORD kallas det och han är inte den första och han följer mallen för hämndmördare.