2019-01-31, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Theredrose
Men jösses. Jag SKRIVER JU att det han har gjort är OFÖRLÅTLIGT!!! Det är väl klart som FAN att det inte finns nåt som rättfärdigar det?!?! Men för det måste jag ju ändå få skriva VAD som DREV honom till det?! Det är en förklaring, inget ställningstagande. Jag säger inte heller att det är Karins FEL! Jag försöker förklara att den infekterade relationen och även den infekterade "vårdnadstvisten" (om man kan kalla det så) DREV honom till den gräns att han inte orkade mer. Det är ingen ursäkt. Det är en förklaring. Snälla, skilj på det.

Edit: Det var just pga detta jag eg. drog mig för att skriva från början. Det är rena rama pajkastningen från alla håll. Åt alla håll.

Sedan kan man ifrågasätta att inte omgivningen stoppat honom från att ha barnen, om nu Samuel mådde så dåligt att ni till och med näst intill har förståelse för att han mördat sina pojkar. SINNESSJUKT!
Citera
2019-01-31, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idagidag2
Tack för dina meddelanden.
Man kan se filmen och uppfatta den på två sätt "en man full av hat" eller en "förtvivlat ledsen man". Jag tror på det sistnämnda. Jag har varit så ledsen som Samuel är på filmen, och det gör så jävla jävla ont i varenda ven i hela kroppen att ett självmord känns som enda utvägen. Hans empatiska sida tog med sig grabbarna, hur skulle han kunna lämna dom? Han verkade vara en väldigt kärleksfull och närvarande far.

För att stå upp för Samuel och göra hans röst hörd. Tycker jag du kan berätta från hans perspektiv vad som har hänt och vad Karin har gjort. Inget förmildrar att han tog med sig grabbarna, det kommer aldrig vara K fel.

Men berätta för oss andra, vad gjorde att han drevs och såg detta som en sista utväg. Måste ha varit fruktansvärda grejer som K har gjort.

För Samuel! Berätta!

Hur osannolikt det än må låta så var han en väldigt bra far. Han tog hand om barnen och satte även travet åt sidan mer och mer för att ta hand om dem. Låter det få vara så. Orkar inte med alla ifrågasättanden och att jag skulle stå bakom nån åsikt eller händelse, men jag har iaf förmedlat litegrand!
Citera
2019-01-31, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Sedan kan man ifrågasätta att inte omgivningen stoppat honom från att ha barnen, om nu Samuel mådde så dåligt att ni till och med näst intill har förståelse för att han mördat sina pojkar. SINNESSJUKT!

Snälla. Det är ingen som nånsin kunnat se att det skulle sluta så här! Det måste du väl ändå förstå! Han var en bra far till sina barn och tog hand om dem. Jag går inte in på det mer. Det kan väl nån från "Karins sida" gå in på. Vet inte om historierna kommer gå isär så mycket där.
Jag avslutar detta med att säga att det väl är klart som fan att ingen visste han skulle döda sina barn, och det finns väl INGEN som inte tycker det är oförlåtligt.

Lämnar åt er att fortsätta spekulera och diskutera, men detta tar tyvärr bara energi att folk tar sig friheter att bilda sanningar som inte finns.
Citera
2019-01-31, 21:11
Medlem
Citat:
Hur osannolikt det än må låta så var han en väldigt bra far. Han tog hand om barnen och satte även travet åt sidan mer och mer för att ta hand om dem. Låter det få vara så. Orkar inte med alla ifrågasättanden och att jag skulle stå bakom nån åsikt eller händelse, men jag har iaf förmedlat litegrand!

Hur, hur, HUR kan man vara en bra far när man gör som Samuel har gjort!? Jag köper inte det.
Han dödade sina barn, en bra pappa gör inte så oavsett vad som hänt innan.
Citera
2019-01-31, 21:12
Avslutad
Citat:
Snälla. Det är ingen som nånsin kunnat se att det skulle sluta så här! Det måste du väl ändå förstå! Han var en bra far till sina barn och tog hand om dem. Jag går inte in på det mer. Det kan väl nån från "Karins sida" gå in på. Vet inte om historierna kommer gå isär så mycket där.
Jag avslutar detta med att säga att det väl är klart som fan att ingen visste han skulle döda sina barn, och det finns väl INGEN som inte tycker det är oförlåtligt.

Lämnar åt er att fortsätta spekulera och diskutera, men detta tar tyvärr bara energi att folk tar sig friheter att bilda sanningar som inte finns.

Du skrev ju själv nyss här att han hade mått så otroligt dåligt.

Jag fick aldrig något svar angående Samuels svartsjuka mot Anna, är det inte heller sant?
Citera
2019-01-31, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Du skrev ju själv nyss här att han hade mått så otroligt dåligt.

Jag fick aldrig något svar angående Samuels svartsjuka mot Anna, är det inte heller sant?

Ja men snälla. Inte tror man väl att någon ska ta livet av sina barn oavsett hur dåligt man än mår? Du har säkert själv personer i din närhet som du vet mått dåligt, mycket dåligt någon gång? Inte tror du då att de ska ta med sig sina barn om de ska ta sitt liv?

Det med svartsjukan får jag låta vara osagt, det vet jag inget om tyvärr. Men det finns andra omständigheter kring hennes självmord där det bevisats att HON iaf inte klandrade S på nåt sätt.
Men det är historia. Det kanske kommer fram mer saker från någon annan någon gång, men jag har gett den info jag kan och ville ge för närvarande. Jag har ingen lust att bli hackkyckling för att jag förklarar saker ur varken det ena eller det andra perspektivet.
Avslutar med att säga att det är en sjuk och ofattbar historia på alla sätt.
Citera
2019-01-31, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Såg inte någon som försvarade Anders Eklund när han kallblodigt mördade den unga Engla. Han precis som SR led också av psykisk ohälsa. Att man mår psykiskt dåligt är absolut ingen ursäkt till att börja mörda.

Vissa här inne har man god lust att ge en smäll på käften så att ni vaknar till alltså.
Håller med dig i det sista, En av dom verkar ju vara du.
Att det kan vara så förbannat svårt att förstå och läsa simpla texter. I dom flesta fall av denna kalibern eller grövre så finns det oftast ett intresse av att hitta en motivbild. I de fallen räcker inte "Samuel va dum i huvudet, stackars Karin". Om du menar någon annan än vi som nystar i om det finns någon sanning i att han blivit pressad till bristningsgräns så kan du ju skriva direkt till dessa personer, Det finns en fantastisk PM funktion och sluta då grina som resten av "samuel är psykopat som vill hämnas" mobben som tror att man genom förolämpningar och tuff attityd kan övertyga resterande 10% i tråden om att det är så det ligger till. Eller så lämnar man helt enkelt och skapar facebook gruppen "Vi som vill kalla Samuel psykopat och hämndmördare".

Kommer ni aldrig fatta att folk vill diskutera fallet och omständigheter så fattar jag ärligt talat inte vad f-n ni gör här? Letar likes och ryggdunk? Om något miffo går in i en skola och skjuter ihjäl halva sin klass och sedan sig själv så finns det en ganska så stor andel människor som vill ha ett motiv till varför. Precis är det så här... Och om man då inte är WT Bobban som söker likes och ryggdunk för sin tuffa "skär kuken av våldtäktsmän" attityd utan faktiskt kan se bortom huven på sin Volvo 940 och vill nysta i vad det är som driver sådana här människor och varför dom gör som dom gör.. Så kanske man ser en form av sympati för en sjuk människa, man kanske kan se mer än gärningen eller så kanske man bara vill se mer än gärning. Oavsett vad vill man veta vad som har hänt, och i synnerhet varför. Men är man obildad eller saknar oförmåga att se bortom sig själv, så förstår jag att "han var psyko" räcker.
Citera
2019-01-31, 21:25
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosework
Kan det finnas någon anledning till att K i så fall behandlat honom illa, som du säger.
Kanske har hon blivit illa behandlad av S?
Kan det finnas två sidor av detta?
Infekterade vårdnadstvister och hat mellan tidigare sambor finns det gott om men det brukar vara någon som startar dem. Att gå till prostituerade i samband med att hans sambo är gravid, föder barn och tar hand om dem den första tiden kan lätt starta kedjereaktioner som gör att relationen urartar helt.

Citat:
Men jösses. Jag SKRIVER JU att det han har gjort är OFÖRLÅTLIGT!!! Det är väl klart som FAN att det inte finns nåt som rättfärdigar det?!?! Men för det måste jag ju ändå få skriva VAD som DREV honom till det?! Det är en förklaring, inget ställningstagande. Jag säger inte heller att det är Karins FEL! Jag försöker förklara att den infekterade relationen och även den infekterade "vårdnadstvisten" (om man kan kalla det så) DREV honom till den gräns att han inte orkade mer. Det är ingen ursäkt. Det är en förklaring. Snälla, skilj på det.
Det kanske inte var någon som drev honom till det utan han som startade den negativa nedåtgående spiralen. Om Karin gjorde oförlåtliga saker så var det antagligen ett svar på hans beteende.
Det finns massor av katastrofala situationer mellan personer som tidigare har varit par. Mycket sällan är det den svartsjuka och kontrollerande parten som lämnar relationen. Jag känner inte till något sådant fall.

Karin verkar ha varit ansvarstagande och lämnade relationen när den blev ohållbar. Det kunde inte Samuel acceptera. Karin blockerade Samuel på sociala medier (Samuels egna ord) därför att han uppenbarligen inte accepterade att hon lämnade honom och han inte längre kunde kontrollera henne. Bara det visar vem som hade störst skuld i att relationen urartade.

Hon gjorde vad vilken ansvarsfull person som helst som lever i en dålig relation skulle ha gjort. Hon flyttade. Att han som hämnd för detta mördade barnen finns det ingenting som kan rättfärdiga.
Citera
2019-01-31, 21:28
Avslutad
Citat:
Ja men snälla. Inte tror man väl att någon ska ta livet av sina barn oavsett hur dåligt man än mår? Du har säkert själv personer i din närhet som du vet mått dåligt, mycket dåligt någon gång? Inte tror du då att de ska ta med sig sina barn om de ska ta sitt liv?

Det med svartsjukan får jag låta vara osagt, det vet jag inget om tyvärr. Men det finns andra omständigheter kring hennes självmord där det bevisats att HON iaf inte klandrade S på nåt sätt.
Men det är historia. Det kanske kommer fram mer saker från någon annan någon gång, men jag har gett den info jag kan och ville ge för närvarande. Jag har ingen lust att bli hackkyckling för att jag förklarar saker ur varken det ena eller det andra perspektivet.
Avslutar med att säga att det är en sjuk och ofattbar historia på alla sätt.
Sluta skriv "ta med sig sina barn" som om han åkt och handlat. Han har inte rest nånstans och tagit med sig barnen. Han har mördat barnen. De finns inte mer. De åker aldrig mer nånstans. Din omskrivning för mord är osmaklig.
Citera
2019-01-31, 21:30
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Flera av dessa vänner var även vän med Karin! Alltså med båda! Jag vet inte varför du tror att detta är saker som är SRs sida av det hela? Det är inget som han berättat, utan saker som skett i närhet av andra människor. Det är ju inte så att de varit helt isolerade från omvärlden. De som står nära har ju givetvis inte baserat sina berättelser på nåt som S SAGT, utan på vad de SJÄLVA upplevt! Det handlar inte om nån "he said, she said". Här är det personer som SETT händelser. Så det är ingen som tar någons parti. Jag försöker bara förmedla vad som kan ha rört sig i HANS huvud, jag rättfärdigar inte beteendet, som jag även skriver, att det han gjort mot barnen är oförlåtligt! Men om jag känner sorg, så är det väl upp till mig? Det beror väl inte på att jag INTE förstår att han mördat sina barn? Allt med den här historien är sorgligt oavsett vilket perspektiv man ser det ur.
Du kanske kan fråga dig själv också varför det inte dykt om nån som känner K som skrivit annorlunda? Du har inte tänkt på att det kan bero på att det faktiskt inte FINNS nån annan historia?

Och jo, faktiskt. Det är ingen hemlighet med otroheten bla, han var öppen med det mesta och även sitt mående. Och jag skulle nog säga att han inte alls försökte ställa sig god dager utan snarare var väldigt öppenhjärtig med hur han mådde.

Att jag skriver att han inte såg nån annan utväg än att döda barnen är INTE MITT TYCKANDE!!! JAg skriver att HAN i SITT SJUKA MÅENDE inte såg nån annan väg ut. Du måste skilja på äpplen och päron här. HAN SJÄLV ser ju ingen annan utväg! En person som varit klar i knoppen och haft styrkan att fortsätta strida skulle givetvis inte fattat ett sånt beslut.
Du är fan i mig inte sann
Du påstår att du inte lägger skulden på KA men det är ju precis det du gör i ditt första inlägg med orden "Hennes beteende går inte att rättfärdiga och detta drev SR över kanten. Jag vet mycket mer än jag vill skriva, med respekt för alla inblandade. Mina källor är extremt trovärdiga då jag både själv kände SR och dessutom ventilerat med nära och långvariga vänner till honom.
Ja, han mördade sina barn, det är oförlåtligt. I hans sjuka mående och på det sättet han blev behandlad och relationen far/mor/söner så såg han ingen annan utväg för barnen än att befria dem från det helvete han trodde de skulle få när han själv inte fanns i livet längre.

Inser du inte själv vad dom orden betyder?
"Hennes beteende går inte att rättfärdiga och detta drev SR över kanten.
Sen fortsätter du med att gagga om "på det sättet han blev behandlad och relationen far/mor/söner så såg han ingen annan utväg för barnen än att befria dem från det helvete han trodde de skulle få när han själv inte fanns i livet längre."
Du lägger alltså skulden på SB:s mord på barnen och självmord på KA.
Jag är läskunnig och sen försöker du slingra dig ur det du själv har skrivit

Att det ska finnas någon anledning till att KA har betett sig som hon gjort finns inte i din värld men du skriver ändå "Och jo, faktiskt. Det är ingen hemlighet med otroheten bla"
Vad är bla? Att han gick till prostituerade, kladdade på stalltjejer mm, vill du inte kännas vid det.

Jag tror inte den kvinnan har fötts ännu som skulle acceptera en partner som är otrogen, går till horor, kladdar på stalltjejer mm. Vilket jävla äckel
Trots hans eget beteende så är han själv kontrollerande och svartsjuk.
Men jag känner många som är födda redan som skulle ha gett SR ett rent helvete för det beteendet och det är fullständigt normalt att dom gör det. Ingen kvinna accepterar sånt!

Är det KA:s reaktioner på hans äcklande ni har sett?
SR har tuggat ihop själv till hur han blir behandlad och nu tycker ni synd om den veke fan som mördade sina två barn för han hatade sitt ex så mycket för han kunde inte få henne tillbaka.
Han straffade henne på det mest djävulska sätt han kunde hitta på och så tog han fega vägen ut själv.
Ja jag har sett filmen ett antal gånger och jag ser bara en man som vill straffa sitt ex.
HÄMNDMORD kallas det och han är inte den första och han följer mallen för hämndmördare.
Citera
2019-01-31, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Infekterade vårdnadstvister och hat mellan tidigare sambor finns det gott om men det brukar vara någon som startar dem. Att gå till prostituerade i samband med att hans sambo är gravid, föder barn och tar hand om dem den första tiden kan lätt starta kedjereaktioner som gör att relationen urartar helt.

Det kanske inte var någon som drev honom till det utan han som startade den negativa nedåtgående spiralen. Om Karin gjorde oförlåtliga saker så var det antagligen ett svar på hans beteende.
Det finns massor av katastrofala situationer mellan personer som tidigare har varit par. Mycket sällan är det den svartsjuka och kontrollerande parten som lämnar relationen. Jag känner inte till något sådant fall.

Karin verkar ha varit ansvarstagande och lämnade relationen när den blev ohållbar. Det kunde inte Samuel acceptera. Karin blockerade Samuel på sociala medier (Samuels egna ord) därför att han uppenbarligen inte accepterade att hon lämnade honom och han inte längre kunde kontrollera henne. Bara det visar vem som hade störst skuld i att relationen urartade.

Hon gjorde vad vilken ansvarsfull person som helst som lever i en dålig relation skulle ha gjort. Hon flyttade. Att han som hämnd för detta mördade barnen finns det ingenting som kan rättfärdiga.
Vet vi att han var svartsjuk och kontrollerande? Eller är det som mycket annat en vanlig trådsanning? Det här med prostituerade har jag missat, någon som vill berätta mer om det? Vilken källa och hur har det kommit ut, osv?
Citera
2019-01-31, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Vilken åsiktstråd det här har blivit.. Kan vi börja med att ta reda på VAD som har hänt? Blir lättare att avgöra vem som bär skulden då..
Skulden bär mördaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in