Citat:
Ursprungligen postat av
Qwart
Ja precis, fick en liten tankevurpa där.
Det jag egentligen ville klargöra var att det inte är K´s fel att det blev så här, som vissa mer eller mindre vill få det till.
Givetvis så är det inte någon annans fel än gärningsmannen att det slutade som det gjorde. Andra människor och händelser har nog påverkat hans beslut däremot.
Som han sa var K iskall, elak och empatilös. Hans känslor för henne var inte över, medan hon redan träffat en ny man. Det visades tydligt i videon, då hela motivet till detta hade med henne att göra. Hans bästa vän gick bort, och K fortsatte behandla honom likadant..
Så förstörd psykiskt som S var efter sin bästa vän gått bort, en fru som behandlar honom som luft, och allt annat så är det fullt möjligt att han redan gett henne "hintar" om att han skall ta livet av sig, och hon har inte reagerat som om hon brydde sig. Någonstans där tror jag han bestämde sig för att ta med sig barnen som hämnd. Jag tror nog han tänkte på K som en ond kärring pga hur kall hon var mot honom, medans K själv förmodligen bara var över honom och helt enkelt var kall för att han skulle komma över henne också. Kvinnor beter sig ofta så när ett förhållande tar slut.
Jag tror starkt på att om hon agerat på ett annat sätt, och S fått stöd så hade det inte slutat som det gjorde..
Detta är ett kärleksdrama med en jävligt dålig utgång..
Edit: Det är också möjligt att han blev instabil när vännen dog, och hörde av sig till exet och behövde henne, sa att han saknade henne, och det var en fet smäll i ansiktet när han fick höra att hon träffat en ny. Sen spårade det ur.