2019-01-31, 17:18
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosework
Om man vet att någon mår dåligt och speciellt om det finns barn med i bilden, då får man inte ge sig, då måste man tränga sig på och göra allt man kan.
Jag vet det, men verkligheten funkar inte så. Om någon mår dåligt, och man gör orosanmälan, är det stor risk att man puttar personen över ättestupan. Ingen vill vara orsak till det. Jag vet inte om jag har större livserfarenhet än många här, men jag har sett för mycket för att ha illusioner.
Citera
2019-01-31, 17:22
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Inser? Ingen tvingade honom direkt.
Nä Taxen, ingen tvingade honom. Det fanns dock ingen återvändo. Barnen var döda, han själv på väg. Hur ska man se ut då? Berätta gärna för mig.
Citera
2019-01-31, 17:26
Medlem
Såg inte någon som försvarade Anders Eklund när han kallblodigt mördade den unga Engla. Han precis som SR led också av psykisk ohälsa. Att man mår psykiskt dåligt är absolut ingen ursäkt till att börja mörda.

Vissa här inne har man god lust att ge en smäll på käften så att ni vaknar till alltså.
Citera
2019-01-31, 17:27
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Nä Taxen, ingen tvingade honom. Det fanns dock ingen återvändo. Barnen var döda, han själv på väg. Hur ska man se ut då? Berätta gärna för mig.
Barnen var döda. Oj hur gick det till? Hur tror du pojkarna såg ut? Hur GM såg ut bryr jag mig inte om.
Citera
2019-01-31, 17:29
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Såg inte någon som försvarade Anders Eklund när han kallblodigt mördade den unga Engla. Han precis som SR led också av psykisk ohälsa. Att man mår psykiskt dåligt är absolut ingen ursäkt till att börja mörda.

Vissa här inne har man god lust att ge en smäll på käften så att ni vaknar till alltså.
Om det är mig du refererar till så har åtminstone jag inte försvarat SR. Men man kan söka förklaringar till VARFÖR.
Jag tror många av er blandar ihop känslor och begrepp. Inga bra åklagare och/eller advokater. För att inte tala om domare. Men det är ju inte meningen med forumet. Och jag begriper att det är en hel massa känslor. Jag försöker hålla mig utanför känslorna och försöka få ihop händelseförloppet. Inte bara den sista kvällen. Utan de sista åren. Fan vet hur det går med förundersökningen när de tre huvudpersonerna är borta.
Citera
2019-01-31, 17:31
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Barnen var döda. Oj hur gick det till? Hur tror du pojkarna såg ut? Hur GM såg ut bryr jag mig inte om.
Hmm... jag trodde det var det du svarade på. D v s inläggen hur han såg ut precis innan han avslutade live-sändningen.
Tror du och jag skall lämna just den biten Åtminstone jag börjar undra vilka inlägg jag svarar på. Och vilka som missförstås.
Citera
2019-01-31, 17:39
Medlem
Citat:
Hans dåliga skick just i liven kom nog främst att han skjutit sina barn kan jag tro. Och sett både barnen, döden och blodet. Tro fan han ylar.
Men innan dess borde han vara ganska skakig, frånvarande, onykter etc. Bara att utsätta barn för det..stackare! Det var ju datumet som fick honom att ta beslutet, alltså sambons födelsedag(min teori!) Om han fått tag på henne kanske detta inte skett - vem vet? Nu var han utstängd, ensam, blockerad.
Citera
2019-01-31, 17:43
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Men innan dess borde han vara ganska skakig, frånvarande, onykter etc. Bara att utsätta barn för det..stackare! Det var ju datumet som fick honom att ta beslutet, alltså sambons födelsedag(min teori!) Om han fått tag på henne kanske detta inte skett - vem vet? Nu var han utstängd, ensam, blockerad.
Håller med dig. Hoppas inte barnen kände sig ledsna och osäkra. Hoppas de fick lugnande och somnade sött. Tryggt. Nu sabbade du min "inte-dra-in-känslor"-debatt.
Sambons födelsedag. Kan det varit det som triggade honom att ta barnen med sig? För jag vägrar tro att han planerat ta dom med sig från början. Han säger i liven att han planerat länge. Vad är "länge" för honom? En vecka? EN månad? Ett halvår? Hade han planerat självmordet länge? Eller mordet på barnen?

Jag hatar det här ärendet/fallet.
Citera
2019-01-31, 17:47
Medlem
Citat:
Tyvärr har du rätt. Nu var ju SR t o m ganska öppen i sitt dåliga mående med tanke på att han ibland slängde upp långa inlägg på Facebook om det.

Sen får man ta och släppa in verkligheten: "Mår du dåligt, vill du snacka?". "Nej, tack, jag klarar mig. Kan själv". "Säkert?". "Absolut - det är ingen fara, en liten svacka bara".

Jag släpper inte in en jävel om jag själv mår dåligt. Utåt är jag som vanligt, när jag kommer hem blir det svart och jag släpper efter. Och jag tror många funkar så. Ändå sökte faktiskt SR hjälp. Och blev medicinerad. Men jag tror att hans medicin antingen var fel för honom, eller inte tillräcklig styrka. Men det är ju, som allt annat här, spekulationer.

Läkarna är ju livrädda att ge lugnande med benso tyvärr och dom andra psyko tabletterna dom ger kan ju stöka till det rejält i bollen. Då blir sjuka hänvisade till att döva smärtorna med alkohol återigen. Nu vet jag inte om han fick lugnande eller vad han hade men det hjälpte ju uppenbarligen inte ett skit. Ansvaret för vad han gjorde är såklart självklart hans men läkare kunna ge riktiga mediciner som hjälper även om dom är beroendeframkallande.

Han hade väl knappast gjort detta om han hade gått på Benso eller rökt lite gräs
Citera
2019-01-31, 17:51
Medlem
Citat:
Håller med dig. Hoppas inte barnen kände sig ledsna och osäkra. Hoppas de fick lugnande och somnade sött. Tryggt. Nu sabbade du min "inte-dra-in-känslor"-debatt.
Sambons födelsedag. Kan det varit det som triggade honom att ta barnen med sig? För jag vägrar tro att han planerat ta dom med sig från början. Han säger i liven att han planerat länge. Vad är "länge" för honom? En vecka? EN månad? Ett halvår? Hade han planerat självmordet länge? Eller mordet på barnen?

Jag hatar det här ärendet/fallet.

Ja, man får ta lite paus ibland sen kommer tankarna igen..
Tänker på barnen, därför jag inte får ro.
Ja, vad menade han egentligen? Planerat självmord eller mord på barnen..
Citera
2019-01-31, 17:52
Avslutad
Citat:
[/spoiler]

Rätt. Inte alls logiskt. Mina tankar snurrade och jag lade in det fel. Men jag tror att allvaret började i och med hennes död den 14/1, självmordet var planerat, men tankarna blev ännu svartare då. Jag tror att det var de sista dagarna innan dagen D som barnen inkluderades i planerna. Kanske sista dagen t o m.
Fast du har inget att backa upp det med. Han själv säger att han planerat det länge. Men du tror honom alltså inte?
Citera
2019-01-31, 17:52
Medlem
Flashig78s avatar
[quote=Torshammarn|66609004]Läkarna är ju livrädda att ge lugnande med benso tyvärr och dom andra psyko tabletterna dom ger kan ju stöka till det rejält i bollen. Då blir sjuka hänvisade till att döva smärtorna med alkohol återigen. Nu vet jag inte om han fick lugnande eller vad han hade men det hjälpte ju uppenbarligen inte ett skit. Ansvaret för vad han gjorde är såklart självklart hans men läkare kunna ge riktiga mediciner som hjälper även om dom är beroendeframkallande.

Han hade väl knappast gjort detta om han hade gått på Benso eller rökt lite gräs[/QUOTE]
Medicinskt utskriven cannabis hjälper mot svåra huvudsmärtor, det har jag fått bevisat i bekantskapskretsen i Danmark. Framförallt cannabisolja. Men om det hjälper mot depressioner eller andra psykiska åkommor vet jag inte - min kunskap där är inte så hög. Men - jag är böjd att hålla med dig. Lite rutinmässigt användande av vanligt gräs kanske hade hindrat. Men i travsporten tror jag inte det är ok att kusken använder droger. Har inte koll på sånt. Kanske de inte ens får använda andra mediciner, och i så fall måste han ha slarvat med dom. Jag kan inte reglerna i travbranschen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in