Citat:
Förstår inte vad uppståndelsen handlar om? Ska skulden läggas på KA nu för att SR hann skjuta sig eller vad är det frågan om? Ingen hade ju kunnat hindra honom!
Vi har antagit från liven att SR satt i poolen eller nära poolen med gevären redo och när han ser ljus från en bil så stänger han snabbt liven och troligen är han död bara några få sekunder efter det.
Troligen hade han gjort samma sak om han hade hört något annat ljud för då hade han misstänkt att det var polisen som kom.
Den som tror något annat är enbart korkad för det framgår så tydligt av liven vad SR hade bestämt sig för. Han hade mördat två barn och tänkte inte låta sig tas levande! Han sa det själv.
Från liven.
Ingen kan hjälpa mig nu. Ni måste fatta, jag tänker inte sitta inne i ett helt jävla liv för att jag har dödat grabbarna.
Jag har två bössor här nu, jag kommer lägga mig i poolen och bara dö. Jag ville bara berätta hur sista tiden har varit, och ingen fattar och nu tror jag att snuten kommer. Vi hörs, hejdå.
Ingen bil kan smyga ljudlöst fram en mörk kväll i ett så glesbebyggt område även om den hade haft släckta lyktor. Det är dessutom grusväg fram till SR:s hus. Knastrar bra när man rullar på det.
Antar att även polisen körde dit med dom vanliga lyktorna på för det var kväll och mörkt ute och det finns vad jag vet ingen gatubelysning utefter vägen så man ser en bil närma sig på långt håll från SR:s hus.
Oavsett vem som hade kommit dit först, KA, grannen kanske kom hem, en vän körde dit för att försöka stoppa honom eller polisen så hade INGEN hunnit stoppa honom för han var redo för att skjuta sig direkt om han märkte att någon kom.
Vi som har sett liven vet hur bråttom han fick och att han trodde att det var polisen som kom så varför försöka lägga skulden på KA?
Det här är inget avsnitt i CSI eller Criminal minds där polisen har oändliga resurser och kan få ut folk blixtsnabbt mitt ute i ingenstans med mörkerglasögon och smyga sig fram osedda.
Det här är tyvärr verkligheten och tack och lov händer det väldigt sällan att utgången blir dubbelmord på två små barn och att mördaren tar sitt liv direkt efteråt, men det händer och har hänt förut.
Vi har antagit från liven att SR satt i poolen eller nära poolen med gevären redo och när han ser ljus från en bil så stänger han snabbt liven och troligen är han död bara några få sekunder efter det.
Troligen hade han gjort samma sak om han hade hört något annat ljud för då hade han misstänkt att det var polisen som kom.
Den som tror något annat är enbart korkad för det framgår så tydligt av liven vad SR hade bestämt sig för. Han hade mördat två barn och tänkte inte låta sig tas levande! Han sa det själv.
Från liven.
Ingen kan hjälpa mig nu. Ni måste fatta, jag tänker inte sitta inne i ett helt jävla liv för att jag har dödat grabbarna.
Jag har två bössor här nu, jag kommer lägga mig i poolen och bara dö. Jag ville bara berätta hur sista tiden har varit, och ingen fattar och nu tror jag att snuten kommer. Vi hörs, hejdå.
Ingen bil kan smyga ljudlöst fram en mörk kväll i ett så glesbebyggt område även om den hade haft släckta lyktor. Det är dessutom grusväg fram till SR:s hus. Knastrar bra när man rullar på det.
Antar att även polisen körde dit med dom vanliga lyktorna på för det var kväll och mörkt ute och det finns vad jag vet ingen gatubelysning utefter vägen så man ser en bil närma sig på långt håll från SR:s hus.
Oavsett vem som hade kommit dit först, KA, grannen kanske kom hem, en vän körde dit för att försöka stoppa honom eller polisen så hade INGEN hunnit stoppa honom för han var redo för att skjuta sig direkt om han märkte att någon kom.
Vi som har sett liven vet hur bråttom han fick och att han trodde att det var polisen som kom så varför försöka lägga skulden på KA?
Det här är inget avsnitt i CSI eller Criminal minds där polisen har oändliga resurser och kan få ut folk blixtsnabbt mitt ute i ingenstans med mörkerglasögon och smyga sig fram osedda.
Det här är tyvärr verkligheten och tack och lov händer det väldigt sällan att utgången blir dubbelmord på två små barn och att mördaren tar sitt liv direkt efteråt, men det händer och har hänt förut.
Stackars K*rin som fick dig runt halsen, finns nog inte en sund person i kris som hade önskat sig dig som talesman. Du är så uppfylld av avsky och äckel i dig själv, mot dig själv, så din text och läsförmåga blir därefter, totalt verklighetsfrånvänd endast insvept i ett totalt mörker som nog inte alls har med tragedin eller SR vansinnesdåd att göra.
Polisen får flertalet med larm om två mord och ett pågående självmord. En labil person sitter öppet på facebook och sänder information om vad som hänt och vad som ska komma att hända. Givetvis kan inte polis agera utifrån att faktan är sann, att mannen skjutit två barn och dom är döda och att han strax ska knäppa sig själv. Så fungerar inte pågående polisinsatser.
Detta blir givetvis ett prio ett ärende för både polis och ambulans, en samverkan sker mellan de olika aktörerna. Man vet att vapen eventuellt finns tillhanda så först på plats i sådana ärenden ska vara polis som har polislagen på sin sida och ska säkra platsen för eventuellt andra i omgivningen likaväl som för andra insatser än polis. Det är inte bara till SR man vill man vill även se till barnen, att SR skjutit dem kan man inte med säkerhet veta inte heller att barnen är döda utan möjlighet att kunna räddas. Många avvägningar ska göras med allt vad det innebär och självklart är säkerheten viktig när en man i desperation sitter med vad han säger två skjutvapen tillhanda, i sådana lägen äger polisen händelsen så varken ambulans eller räddningstjänst eller K*rin ska vara först på plats i en så pass riskfylld situation. Finns otroligt mycket juridik att förhålla sig till i lägen vid pågående självmord med skjutvapen, varje instans såsom ambulans, räddningstjänst och polis har sin juridiska manual att följa men polisen har de största befogenheterna och givetvis polislagen i ryggen vilket de andra aktörerna inte har.
Lite små grundprinciper vid pågående självmord är bl a tyst framkörning, spärra av området för att säkra omgivning och framförallt frys läget vilket är helt självklara och allmänt kända principer utan att ha det minsta med CSI program att göra. Ingen kan resonera som dig, mannen tänker skjuta sig själv, han har bestämt sig snörvlar han på streamen så vi polismän kan inget göra, låt därför karln skjuta sig själv så åker vi dit sen och plockar upp efter honom och hoppas att grannar och eventuella personer i huset klarar sig för SR säger ju faktiskt bara att han dödat barnen och har endast sig själv kvar att skjuta så läget är under kontroll.
Att K var på platsen 20 minuter själv enligt vittnen i tråden är bedrövligt, en enorm fara för henne för i liven går allt ut på henne. Tanken har aldrig slagit dig att SR kanske skulle noterat att det inte var polis som kom brännande upp på gården utan att det var just K*rin och vad han då skulle gjort vet ingen men alla borde förstå att K var i en fullkomligt livsfarlig situation ensam cirka 20 min(om det stämmer) med en man som var så illa däran att han kan skjuta sina egna barn och sig själv. K*rin var som sagt var i livsfara och med henne många andra runtomkring som kunde gjort som Karin. Vad som hänt om Karin inte dykt pp vet ingen, hade SR kunnat gripas innan skottet mot sig själv, hade polisen fått tag i en förhandlare för förhandlare finns vid sådana här situationer, hade polis kunnat smyga sig på fått kontroll över de två vapnen som låg i närheten för de vapnen hade SR inte i handen under sändning.
Finns otroligt mycket att undra över och tydligen gör folket så, så pass mycket att polisen måste bemöta frågorna i media under pågående utredning och försvara sig själva mot ”rykten” som cirkulerar. För om du läser artikeln igen ser du att Danielsson är i försvarsställning och bemöter polisens agerande med de patetiska orden, vi mamman och mina polismän var nästan på plats samtidigt och som inte det skulle räcka vill polisen förmedla att K inte kände till läget och att hon inte blivit förhörd förän nu i dagarna pga ”medmänsklighet” men också pga polisiära skäl. Vad är dom polisiära skälen till att första person på plats inte förhörs, medmänsklighet? Nej den köper jag inte.
Det finns två aspekter här, SR hann skjuta sig själv utan att polis ens nådde till platsen men det gjorde K och utan minsta lilla blinkning kan man dra slutledningsförmågan att K svävade i livsfara. Det är det artikeln går ut, ett polisiärt försvarstal. Inte din sedvanligt bittra slutledningsförmåga som endast får en att rysa av obehag runt dina inlägg. Fy fan vilket mörker att få dig som försvarare och förhoppningsvis är K helt omedveten om dig för du gör mer skada än nytta, mycket mera skada. Jag har inget hopp på en saklig debatt ifrån dig utan jag räcker över pennan till dig där du nu får möjligheten att återigen spy gallainlägg, mer än så förväntar jag mig inte av dig.
Senast redigerad av dvara 2019-02-23 kl. 11:50.
Senast redigerad av dvara 2019-02-23 kl. 11:50.