Citat:
Ursprungligen postat av
LuckyNo7
När det gäller skuldfrågan är det mest sannolika barnets far. Det är det vanligaste i sådana här fall. Sen är det något i bevisläget som gör att fallet inte kunnat redas ut ännu men det har heller inte gått så lång tid ännu.
Jag föreställer mig att mannen redan skulle sitta häktad om han inte faktiskt har ett vattentätt alibi (kanske var han bortrest vid den aktuella tiden?). Att fallet ännu är olöst måste då bero på att det fortfarande finns andra oklarheter. Jag kan tänka mig främst tre förklaringar till detta:
1. Kvinnan har ensam begått gärningen, men medvetet gjort det på ett sätt som lämnar möjlighet för tvivel (exempelvis noga torkat av fingeravtryck på ytor där de logiskt sett borde finnas innan hon tog sitt eget liv). Detta skulle kunna bottna i en strävan att förbättra sitt eget eftermäle, eller möjligen ett försök att kasta misstankarna på någon annan viss person.
2. Någon utomstående är faktiskt inblandad (inte
nödvändigtvis som mördare; man kan också tänka sig att bilen haft besök exempelvis av tjuvar som hunnit rumstera en del innan de insåg att det låg två döda kroppar i bilen, och hastigt gav sig av).
3. Polisen har klantat till någonting under arbetet med att säkra spår, vilket lett till inkonsistenta resultat vid analyserna. Ingen vill emellertid erkänna misstaget..!
Ovanstående är givetvis endast mina egna spekulationer!